19/05/2013: אלכס פרגוסון, הסקוטי החביב שהגיע לעיר מנצ'סטר 27 שנים קודם, מעביר את משחקו האחרון בהחלט ביונייטד. המשחק מול ווסט ברומיץ׳ אלביון שלעצמו היה הזוי, והסתיים בתוצאה 5:5. השורה התחתונה הייתה - פרידה עם חיוך ואליפות נוספת לארון האדומים.
20 אליפויות היו ליונייטד עד אותה שנה, 13 עם אלכס פרגוסון. סה"כ 38 תארים למאמן הסקוטי באנגליה - נתון מדהים. מאותה עונה (2013) ועד היום מנצ'סטר יונייטד לא זכתה שוב באליפות - 10 שנים שחונות. מה כן היה? זכייה אחת בגביע האנגלי, שתי זכיות בגביע הליגה, זכייה אחת במגן הקהילה וזכייה בליגה האירופית בעונת 16/17. אולי הזכייה ההיא מסמלת יותר מכל מה היא יונייטד מאז עזיבת פרגוסון - קבוצה בינונית שהתואר האירופי שלה היה במפעל משני ולא במפעל הראשי, ליגת האלופות.

1 צפייה בגלריה
רונאלדו ופרגוסון
רונאלדו ופרגוסון
רונאלדו ופרגוסון
(צילום: gettyimages)

27 שנים אימן פרגוסון את מנצ'סטר יונייטד - שמאותה שנת 2013 אימנו אותה 7 מאמנים. ואי אפשר לומר שהם היו מאריות הליגה בשנים האלה: מקום 7, מקום 4, מקום 5, מקום 6, מקום 2, מקום 6, מקום 3, מקום 2, מקום 6, מקום 3. כל סוגי המאמנים נוסו במנצ'סטר: אגדות מקומיות כמו ראיין גיגס וסולשיאר שהיו כוכבי אליפות אירופה בשנת 99, כרישים ותיקים כמו ואן חאל ומוריניו, דם חדש כמו אריק טן האח, החלטות מזעזעות כגון החתמת מויס כמאמן בחוזה ל6 שנים (!!) ופיטורים אחרי שנה. שחקנים כמו כריסטיאנו רונאלדו חזרו, כוכבים כמו די מריה, פוגבה, אנטוני וברונו פרננדש נרכשו במאות מיליונים. כלום לא עבד - הצל של פרגוסון הפך כבד בתיאטרון החלומות, שהפך עצוב משנה לשנה. מנצ'סטר יונייטד הפכה לצל של עצמה.
פרשות פליליות, חוסר חשק ואוהדים זועמים. הזעם הופנה לקודקוד - משפחת גלייזר המחזיקה במועדון משנת 2005. משפחת גלייזר השקיעה 270 מיליון ליש"ט מכספה ברכישת מנצ'סטר יונייטד, ומאז שאבה מהמועדון יותר מ-1.5 מיליארד ליש"ט. בקבוצה אמנם השקיעו יותר ממיליארד ליש"ט בעשור האחרון - אך שום שחקן לא מתחבר לשני ונראה שלא הייתה שום תוכנית עבודה מסודרת.
10 שנים אחרי - יונייטד היא קבוצה שנדמה שלא התאוששה מעזיבת המאמן הסקוטי המרגש והמצליח שאימן כמעט 3 עשורים. הרגש והחום שפרגי הקרין לא הוחלפו ע"י אף מאמן שהגיע. אם היריבה הגדולה מליברפול קמה לתחייה אחרי 30 שנה וזכתה באליפות (+ליגת אלופות) אין סיבה שביונייטד זה לא יקרה. ברור לכולם שהמועדון האלמותי והעצום צריך חישוב מחדש, רנסנס.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.