חודשיים בלבד לאחר שסקרמנטו רפובליק עשתה היסטוריה עם עצם החתמתו, הלילה (בין ראשון לשני) גם דאוויאן קימברו נכנס רשמית לספר השיאים האמריקאי. בגיל 13, שבעה חודשים ו-13 ימים, הפך החלוץ לשחקן הצעיר ביותר שעולה למשחק רשמי בליגת כדורגל מקצוענית בארה"ב.
זה קרה ב-0:2 של סקרמנטו על לאס וגאס לייטס בליגת ה-USL האמריקאית, השנייה ברמתה בארה"ב אחרי ה-MLS. קימברו הנרגש עלה כמחליף בדקה ה-87, קיבל מילות עידוד ממאמנו ונכנס לבכורה ההיסטורית שנמשכה אמנם רק שלוש דקות, אבל מרגשות במיוחד.
1 צפייה בגלריה
דאווין קימברו
דאווין קימברו
קימברו עולה לבכורה ההיסטורית שלו, הלילה
(צילום מסך)
אגב, קימברו יכול בקרוב מאוד לשבור שיא נוסף. השחקן הצעיר ביותר בארה"ב שכובש שער. ההישג שייך לאלפונסו דייויס הקנדי, כיום בבאיירן מינכן, שהרשית בגיל 15 וחצי, גם כן בליגת ה-USL.
קימברו הצטרף לאקדמיה של סקרמנטו ב-2021 כשהיה בן 11. בעונתו הראשונה הוא כבר היה מלך השערים של הקבוצה עד גיל 13 עם 27 כיבושים ב-31 משחקים. לאחר מכן הוא הצטרף לקבוצה עד גיל 14, וכבש 61 שערים ב-81 הופעות בליגת ה-MLS Next - שהיא אחת מחממות הכישרונות הגדולות ביותר של הכדורגל האמריקאי - במשך שתי עונות. קימברו שיחק גם מוקדם יותר הקיץ בקבוצת האקדמיה של ניו יורק רד בולס כשחקן אורח בגביע בסבלדה, שם נבחר ל-MVP ועזר להוביל את הקבוצה לזכייה בטורניר האירופי.
"המסע של דאוויאן עם רפובליק רק מתחיל. הוא כישרון יוצא דופן שהתחייב לחלומו להפוך לשחקן עילית, החל מהתחרות עם שחקנים בקבוצות גיל בוגרות ושגשוג בתחרויות מובילות, ועד לעלות למגרשי האימונים של הקבוצה הראשונה", אמר נשיא הקבוצה והג'נרל מנג'ר טוד דוניבנט לפני חודשיים.
מאמן הקבוצה מארק בריגס הוסיף: "דאוויאן הראה מחויבות ומסירות, כמו גם נכונות לאמץ את הדרך המאתגרת שלפניו. בשנתיים האחרונות הוא הוכיח את הפוטנציאל האדיר שלו, והמטרה שלנו היא להמשיך לתמוך ולעזור לו לצמוח כשחקן וכאדם".
קימברו יקווה כמובן לא ללכת בדרכו של פרדי אדו, כדורגלן אמריקאי ממוצא גנאי שהוצג כשחקן בקבוצת MLS בגיל 14 ו-153 יום ואף זכה לכינוי המחייב "פלה הבא" (על שמו של עבדי פלה, אגדת הכדורגל הגנאית), אבל סיפור נפילתו מוכר יותר מהביצועים שלו על המגרש. כעבור עשור - ואחרי שניסה את מזלו בתשע קבוצות שונות ב-MLS - הוא מצא את עצמו מתפרנס מעבודתו כיחצ"ן מסיבות.