מחיר הבגידה: זה הסכום שגבר נדרש לשלם לגרושתו

האישה טענה שבעלה נהג בה באלימות במהלך הנישואין ותבעה את מלוא סכום כתובתה שעמד על מיליון שקלים • הגבר מנגד אמר שהיא שלחה אישה אחרת על מנת לפתות אותו • ומה פסק בית הדין הרבני?

בית הדין הרבני האזורי בחיפה. צילום: הרצי שפירא

בפני בית הדין הרבני בחיפה נידון לאחרונה עניין תביעת הכתובה של אישה נגד בעלה לאחר שהתברר כי הוא בגד בה. האישה תבעה את מלוא כתובתה שעמדה על סכום דמיוני של מיליון שקלים.

הגבר טען מצדו שהאישה תכננה להתחתן על מנת לסחוט ממנו כסף. לדבריו "היא שיקרה וטענה שנכנסה להריון, ולאחר מכן תכננה כיצד להתגרש ולסחוט ממני כסף". עוד טען שעזבה את הדירה ללא התראה מוקדמת, ועל מנת לזכות בתביעת הכתובה פנתה האישה למכרה של חברתה בשם ל' ושכנעה אותה לפתות את האיש.

בית הדין טען כי האישה זכאית לכתובתה. צילום: GettyImages (אילוסטרציה),


מנגד, טענה האישה כי הגבר נהג בה באלימות במהלך הנישואין, והיא לא עזבה את הדירה, אלא נזרקה מהבית על ידי הבעל כאשר בתה הקטנה על זרועותיה, ללא חפצים מינימליים. "הבעל מנע ממנה להיכנס לדירה ואף החליף את המנעול בבית", טען עורך דינה. האישה הכחישה כל קשר עם ל'. לדבריה, הם נפגשו בחתונה של חברה משותפת ומעבר לכך לא יצרה איתה קשר.

הדיינים הגיעו למסקנה חד משמעית שהבעל אכן בגד ברעייתו. "בדיון שהתקיים בבית הדין הוכח שהאיש בילה עם מאהבתו ח' בסוף שבוע במלון נומה. המעיין בפרוטוקול הדיון יראה כיצד האיש טוען שלא מש ממיטת חוליו של אביו, ואחיו, שייצג אותו, מגבה את הדברים, שהוכחו כשקר על ידי דו"ח חוקר. הקשר עם גברת ח' החל בהודעות כבר ביוני 21, ונמשך עד כדי בילוי משותף בסוף שבוע בבית מלון, כמוזכר לעיל.

בית הדין הרבני (תמונת אילוסטרציה) // צילום: דודי ועקנין,

"בעוד האיש נשוי ובעודו לדבריו פונה לאישה בניסיון שלום בית, האיש מנסה ליצור קשר עם הגברת נ'. האישה הציגה תכתובת שלה עם נ', שבה נ' מספרת שהאיש מציג את עצמו כגרוש ומנסה להיפגש איתה, למרות שהוא עדיין נשוי. גברת נ' צרפה את ההתכתבות שלה עם הבעל, שבה הוא משיב לה שהוא גרוש", נכתב בפסק הדין.

יחד עם זאת, הדיינים החליטו כי סכום של מיליון שקל הוא אכם מוגזם. בית הדין קבע כי האישה זכאית לכתובתה, אך כיוון שמדובר בסכום מופרז, הורה לבעל לשלם לה 520,000 שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר