לפני כשבוע נפל דבר בכדורגל הגרמני. לראשונה בתולדות הנבחרת הלאומית (המכונה גם המנשאפט), פוטר מאמן. מצד אחד, זה לא מפתיע לאור ירידתה של הנבחרת ברמה – בייחוד במונדיאל האחרון שנערך בקטאר. מצד שני, האנזי פליק המפוטר יועד להיות יורשו של יואכים לב האגדי. פליק, שהיה עוזרו של לב בשנים 2014-2006 נחשב בעיני רבים כמנוע שמאחורי הזכייה האחרונה באליפות העולם, במונדיאל 2014. גם כמאמן בבונדסליגה הוא הצליח לא רע, שבעה תארים בשנתיים בבאיירן מינכן, כולל ליגת האלופות ב-2020.
מה גרם לפיטוריו? רודי פלר, שחקן ומאמן העבר וכיום המנהל הספורטיבי של הנבחרת, אמר על פליק: "האמנו בתוקף שהוא יחזיר אותנו למסלול הנכון". כלומר, נוצרה שם בעיה של חוסר אמון. מעבר לזאת, לא כל מה שטוב לליגה בהכרח טוב לנבחרת. יש לסייג ולהגיד, שעוד בשלהי תקופת לב המכונה לא תיפקדה כבעבר. במונדיאל 2018 היא לא עברה את שלב הבתים וביורו האחרון הודחה בשמינית הגמר.

1 צפייה בגלריה
יוליאן נגלסמן
יוליאן נגלסמן
יוליאן נגלסמן
(צילום: getty images)

ועכשיו, מבט לכיוון העתיד. כלל לא ברור שיוליאן נגלסמן הוא האיש המתאים לייצב את הספינה. עם כל הכבוד, אליפות בבונדסליגה עם באיירן מינכן היא משימה יחסית קלה ב-11 השנים האחרונות. כמו כן, למרות נסיונו הרב נגלסמן נחשב למתחיל. בגיל 36, עוד אין לו את הפרספקטיבה של מאמנים מנוסים ממנו. תוסיפו לכך את העובדה שבעוד פחות מתשעה חודשים מתחיל טורניר היורו הביתי שגרמניה מארחת, ושמדובר על כך שנגלסמן הוא מחליף זמני עד שיגיע יורגן קלופ, שמסיים חוזה ארוך בליברפול והסיטואציה עבורו רחוקה מלהיות פשוטה.
מה כדאי שיעשה נגלסמן לאור זאת? לנצל כל רגע כאילו מחר זה יומו האחרון בתפקיד. עליו להחדיר בשחקניו (שאת חלקם הוא מכיר מבאיירן ומלייפציג) מוטיבציה, לדרוש מההתאחדות משחקי ידידות רבים ככל הניתן ולהגדיר יעד גבוה. סה"כ לגרמנים יש שלוש זכיות ביורו והיא מארחת, זה יכול לעבוד לטובתה. כמו שנראה כרגע, אנשי המפתח שלו הם סרג' גנאברי, לירוי סאנה וקאי האברץ. הם שיובילו את ההתקפה. מהצעירים יותר, פלוריאן וירץ וג'מאל מוסיאלה עדיין לא מספיק אפויים - אבל אולי בעתיד הם יהפכו לפקטור יותר משמעותי.
העפלה לשלב גבוה ובוודאי שניצחון, יסדרו את נגלסמן כמאמן הנבחרת לתקופה ארוכה ביותר. בכל תרחיש אחר, ראשי הנבחרת יתחילו לחשב מסלול מחדש.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.