כאוס ברחובות: נרצח ולפחות עשרה פצועים בקטטה בין אריתראים בנתניה | צפו בתיעוד האלימות הקשה

שעות לאחר המהומות והרצח בתל אביב: נרצח, פצוע קשה ונפגעים נוספים בנתניה • השוטרים ירו לאוויר והשתמשו ברימוני הלם • עשרה אריתראים נעצרו בתל אביב עם כלי תקיפה, רגע לפני שפרץ עימות נוסף • השר בן גביר: "המתפרעים חייבים להיות מגורשים מהארץ" • המפכ"ל: "נפעל ביד קשה נגד מפרי הסדר"

תיעוד הקטטה // צילום: שמואל בוכריס, דן אסולין, השימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

האלימות לא פוסקת: בסיומה של יממה שבמהלכה שלושה נרצחו ורבים נפצעו באירועים שונים רחבי הארץ, פרצה קטטה מרובת משתתפים בין יוצאי אריתראה בנתניה. בקטטה נרצח גבר כבן 30 וגבר נוסף כבן 30 נפצע קשה. לפחות תשעה פצועים נוספים במצב בינוני.

הקטטה ההמונית בנתניה: מנהל המיון בבית החולים לניאדו מתייחס למצב הפצועים // דוברות לניאדו

המשטרה פתחה בחקירת האירוע ועצרה שישה חשודים בביצוע המהומות. כוחות משטרה ורפואה רבים הגיעו לזירה. בתיעודים מהאירוע נראים שוטרים יורים באוויר בניסיון להשיב את הסדר. המשטרה השתמשה גם ברימוני הלם. המתפרעים תועדו משליכים כיסאות באוויר ואף משליכים פח לעבר פצוע ששרוע על הרצפה.

זירת הקטטה בנתניה, הערב, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים
כוחות משטרה בזירת האירוע, צילום: דוברות המשטרה (שרון)

המפכ"ל, רנ"צ קובי שבתאי, ערך דיון יחד עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעניין האירועים הקשים לאורך השבת והחג. לדברי בן גביר, "השתוללות המסתננים הלא חוקיים בערינו חמורה ביותר. על כן, סיכמנו היום אני והמפכ"ל להמשיך להפעיל את המסלול המנהלי וחשודים שיש קושי ראייתי נגדם בחשד לרצח לעצור במסלול מנהלי! מבחינתי הם כמובן חייבים להיות מגורשים מהארץ, אבל אם בג"ץ לא מאפשר - אז לכל הפחות, שהמתפרעים ישבו בכלא".

לדברי המפכ״ל, "נפעל ביד קשה נגד מפרי הסדר ונגד כל מי שהיה מעורב באירועים הפליליים, בדיוק כפי שנעשה במדינות אחרות ברחבי העולם. החוק מאפשר להתחיל בהליך של הוצאת צווי משמורת ויחד עם רשות האוכלוסין נפעל בכל הכלים שמתיר לנו החוק. יחד עם זאת, הנחיתי את המפקדים להמשיך בפעילות יזומה נגד מחוללי הפשיעה מתוך אוכלוסיית הנתינים הזרים כדי למנוע מאלה שמתכננים להמשיך את הפעילות הפלילית והפרות הסדר לממש תכנון זה. אנחנו מחויבים להקנות ביטחון לציבור וכך ננהג״.

זירת האירוע, צילום: שמואל בוכריס

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר מסרה: ״אני מגבה את שוטרי נתניה באופן מלא! הם פעלו כדי להגן על תושבי העיר. אירוע האלימות החריג שהתרחש הערב חצה את כל הקווים האדומים. מרבית הפורעים הגיעו מחוץ לנתניה כדי ללבות את המהומה שהחלה עוד בתל אביב. את אלימות המסתננים אנחנו נמגר ביד ברזל. אני קוראת לממשלה לערוך חישוב מסלול מחדש לגבי אותם עובדים זרים, שמרשים לעצמם להשתולל ולנקוט באלימות".

זירת האירוע, צילום: איי.אף.פי

הקטטה בנתניה אירעה שעות לאחר הרצח בתל אביב, שהתרחש במהלך קטטה בין אריתראים בשכונת התקווה בעיר. עשרה נוספים נפצעו באירוע. בתוך כך, המשטרה סיכלה הלילה עימות נוסף בין אריתראים בתל אביב, כאשר נעצרו 10 נתינים עם כלי תקיפה ברחוב ההגנה בעיר. על פי החשד, ההתארגנות נועדה לתקוף נתינים אחרים, זאת על רקע האירועים האחרונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר