"מרגיש בכושר שיא, אני יכול לכבוש גם בנבחרת" - לאחר שקבע שיא קריירה, ארבעה שערים רצופים בארבעה מחזורים שהציבו את הקבוצה שלו במעלה הצמרת בצוותא עם מכבי ת"א, גיא מלמד, חלוצה של הפועל חיפה, כבר לא מסתתר ואומר את שעל ליבו. הוא לא מסתיר את רצונו הגדול ללבוש את מדי הנבחרת הבוגרת ולהראות שבהחלט יש לו מקום אצל חזן.
מלמד בן ה-30 תמיד נחשב כחלוץ טוב עם מספרים טובים, אך ללא פרופיל תקשורתי בכלל. אין לו הילה של כוכב, לא חבר של עיתונאים, ולא תראו אותו בהשקות נוצצות ובאמירות פוליטיות שמקטלגות אותו באיזושהי כוכבית ברשת החברתית. בכל הקבוצות בהן עבר, הביא קבלות. בין אם זו הייתה מכבי פ"ת תחילה, שבמדיה ערך את הופעת הבכורה שלו בליגת העל ב-2013, ועד להיום עם פתיחת העונה המדהימה אצל האדומים המפתיעים מהכרמל. אפילו הייתה לו אפיזודה קצרה בחו"ל במדי סנט ג'ונסטון הסקוטית בעונת 20/21, במדיה כבש חמישה שערים והוסיף שני בישולים ב-18 משחקים.

1 צפייה בגלריה
גיא מלמד
גיא מלמד
גיא מלמד
(צילום: עוז מועלם )

כפי שציינתי תחילה, נראה כי מלמד ניתב את הקריירה לקבוצות שמותאמות לאופי שלו. הוא לא הופיע בפנקסים של המועדונים הכי גדולים בארץ- מכבי ת"א, מכבי חיפה ואפילו בית"ר והפועל ת"א. למעט שנתיים לא מוצלחות במיוחד בין 2019-2017 בהפועל ב"ש, יתר המועדונים הם בעלי פרופיל נמוך יותר ושם הוא פרח ופורח כעת במלוא הדרו. נתניה, סכנין וכעת בהפועל חיפה שבה ניכר כי הוא מצא את הנחלה לעת עתה.
השידוך עם הקבוצה של יואב כץ, יחד עם האופי השקט של מלמד, מתברר עד כה כבינגו של הקיץ. בתחילת העונה, אם מישהו היה אומר שהקבוצה האדומה של הכרמל תהיה למעלה לאחר ארבעה מחזורים ושמכבי חיפה תהיה בחלק התחתון של הטבלה, קשה להאמין אם אפילו זקן אוהדי הקבוצה היה מאמין. למי שכבר שכח, הפועל חיפה התחילה את העונה בכאוס. אורן גולן, מי שהיה שנים מנהלה המקצועי של הפועל חדרה, הצטרף לחיפה אך עתידו לא ברור; רוני לוי, שידוע כמאמן נוקשה, יצא נגד המדיניות של המועדון בנושא הרכש וחיזוק הקבוצה, ונאלץ להבהיר שדבריו לא מיועדים לבעלים האמריקאי-ישראלי. היה נראה ששוב הקבוצה תאכזב.
אך כאמור, הפועל חיפה של רוני לוי נראית כמו הקבוצה הכי מרעננת בליגה כיום. הקבוצה בלתי שבירה, השחקנים התחברו, תומר יוספי מתחיל לממש את הכישרון הגדול שהתפספס לו בבאר שבע , חאתם אלחמיד חזר למועדון לחזק את החולייה האחורית, יואב ג'רפי שמגלה יכולת טובה, ומעל כולם כאמור מלמד שפשוט לא עוצר.
מבין החלוצים שזמינים עבור חזן ונותרו מחוץ לסגל, מלמד הוא הבכיר. לאחר שראינו את מצוקת החלוצים בנבחרת, שאף לא אחד מהם הצדיק עד כה את הזימון והאמון בו, הגיעה העת לתת את המפתחות בחוד ההתקפה לג'ינג'י שכעת בגיל 30 נראה כי הוא בתקופה הטובה בקריירה, ואין סיבה שלא יביא את היכולת והכושר הנהדר גם למדים הלאומיים בצמד המשחקים מול שווייץ וקוסובו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.