ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
82 שנה לטבח

הנשיא זלנסקי השתתף בטקס ב'באבי-יאר' לזכרם של יהודי קייב

נשיא אוקראינה הגיע לבאבי-יאר לאירוע מיוחד שיזמה לשכתו יחד עם "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה", לרגל יום הזכרון לטבח יהודי קייב בבאבי יאר, ב-29 וב-30 בספטמבר 1941

הנשיא זלנסקי השתתף בטקס ב'באבי-יאר' לזכרם של יהודי קייב
בטקס ב'באבי-יאר' צילום: פדרצית הקהילות היהודיות באוקראינה'' (FJCU)

הנשיא האוקראיני וולדימיר זלנסקי השתתף הבוקר (ו') בטקס מצומצם שיזמה לשכתו וערכה ''פדרצית הקהילות היהודיות באוקראינה'' (FJCU) בגיא ההריגה באבי-יאר שבתחומי העיר קייב, לרגל יום הזכרון השנתי לטבח יהודי קייב בבאבי יאר, ב-29 וב-30 בספטמבר 1941 למניינם, על ידי הגרמנים הנאצים ועוזריהם ימ"ש.

זה האירוע השלישי של הקהילה היהודית שזלנסקי נוטל בו חלק מאז פרוץ המלחמה, וזאת אחרי שבחודש ינואר האחרון הוא השתתף באירוע שנערך במקום לרגל 'יום השואה הבינלאומי, בהשתתפות מאות רבנים, שגרירים, אנשי ממשל ומכובדים נוספים, ושלשה שבועות לאחר פגישתו עם רבני הקהילות-שלוחי חב"ד באוקראינה בלשכתו לרגל חודש החגים היהודי.

לבקשת זלנסקי הטקס הפעם היה מצומצם וכלל בדיוק מניין של משתתפים, כולם רבנים ושלוחי חב"ד במדינה. בראשם עמד סגן יו"ר הפדרציה הרב רפאל רוטמן שניהל את הטקס וכן רבנים מקייב, ברדיטשוב ז'יטומיר, בילה צרקווה וצרקאסי.

זלנסקי נשא דברים ואמר כי היהדות באוקראינה פורחת ומשגשגת כיום ללא כל אפליה, והעביר את ברכותיו לקהילה היהודית שתחגוג החל מהלילה את חג הסוכות.

הרב רוטמן נשא את תפילת 'א-ל מלא רחמים', קרא את הקדיש ואמר לנשיא כי כיום, 82 לאחר הטבח, יחגגו יהודי אוקראינה את החג מתוך גאווה ביהדותם וללא חשש. הוא גם הזכיר כי בשילוב ידיים עם שלוחי חב"ד הפדרציה שיגרה חבילות מיוחדות לחג ל-52,000 בתי אב ב-180 ערים ועיירות בכל רחבי אוקראינה.

ולודימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת העולם השניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד