אחרי שהפועל ת"א בכדורסל הודיעה כי היא שלמה מאחורי החלטתה הדרמטית אתמול (חמישי) לא לעלות למשחקה מול מכבי בחצי גמר גביע ווינר, שהוביל להפסד טכני ולביקורת מצד שר התרבות והספורט מיקי זוהר. הבוקר קבוצת הכדורגל של המועדון האדום הביעה גם כן תמיכה בצעד הלא שגרתי.
עוד על סערת ביטול הדרבי התל אביבי
"אנחנו תומכים בהחלטה של הפועל תל אביב בכדורסל, לא רק מכיוון שמדובר באחותנו מענף ספורט אחר, אלא מכיוון שהחלטה זו נלקחה בראש ובראשונה במחשבה על האוהדים", כתבו לאוהדים הבעלים דייויד מינצברג והמנכ"ל איתי בונה.
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"קיבלתי מאות הודעות עם קללות ונאצות". השר זוהר
(צילום: עוז מועלם)
"כפי שראו כולם, הטיפול של המשטרה באוהדים במהלך הדרבי היה בלתי מקובל וסיטואציה כזו אינה יכולה לקרות שוב - וזהו המסר שהעברנו למשטרה ולגורמים הבכירים האחרים בעולם הספורט במהלך 48 השעות האחרונות".
"אנחנו מבינים שהמתח גבוה במיוחד כרגע - וכל אחד מאיתנו צריך לעשות את החלק שלו כדי להפחית אותו. כמו שביקשנו מהאוהדים שלנו להראות תמיכה בתהליך זה, כעת אנחנו דורשים מהמשטרה לעשות את אותו הדבר. אנחנו לא רוצים לראות אנשים חפים מפשע נפגעים".
תגובות לאירועי הדרבי התל אביבי
(צילום: באדיבות ONE)
"הספורט שייך לאוהדים. לילדים ולמשפחות. עלינו לשמור על בטיחות כלל האוהדים והאחריות לכך מוטלת על כולנו - המשטרה, הקבוצות, הרשויות המנהלות, והאוהדים. בעתיד, עלינו להתמקד בשיתוף פעולה לטווח הארוך עם כלל הגורמים בספורט, כדי למצוא את התהליכים המתאימים לביטחון האוהדים. השינוי ייקח זמן, אך הוא חייב להתחיל עכשיו ואנחנו מחויבים לכך".
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, הגיב הבוקר שוב לאירועי אמש. "מאות הודעות עם קללות ונאצות כולל איחולי מוות לי ולמשפחתי, עשרות שיחות טלפון באמצע הלילה ממספרים לא מזוהים, והמון איומים. אני לא מתרגש מזה אך חבל שככה נראים ונשמעים מאות מאוהדי הפועל ת"א, זו תעודת עניות ועוד הוכחה לרמת האלימות שיש בספורט הישראלי. תפקידנו למגר את זה".
"אנו בעיצומה של מגפת אלימות שמשתוללת בספורט הישראלי ופוגעת אנושות בכולנו. באוהדים, בשחקנים ובכלל אזרחי ישראל. בימים האחרונים יש עלייה חדה וחמורה במגפת האלימות בספורט כאשר עשרות אוהדים נתפסו עם אלות, כלי תקיפה ואבוקות וביום רביעי האחרון גם ירו אבוקות מחוץ לאצטדיון פנימה וסיפקו לנו תמונות מזעזעות של יציעים בוערים ומכוניות נשרפות. רק בנס לא הייתה פגיעה בחיי אדם, אנחנו רגע מאסון גדול בספורט הישראלי".
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל ת"א מוחים על התנהגות המשטרה, אתמול
(צילום: יאיר שגיא)
יו"ר הפועל ת"א, רמי כהן, זעם עוד אתמול על זוהר: "כולנו מבינים שיש תופעות שצריך להילחם בהם", אמר כהן. "אבל בוודאי שהפתרון לא יכול לבוא דרך רמיסת זכויות ורמיסה פיזית של אלפי אזרחים. הצעתי לשר הספורט פיילוט: שיוציא את השוטרים והמאבטחים מהאולם שלנו, ובכסף שייחסך יקנה לי משרוקית. אני מבטיח שאני והמשרוקית נביא לתוצאות הרבה יותר טובות מאשר המצב שהיה".
כהן גם שלח אצבע מאשימה לכיוון מינהלת הליגה. יו"ר המינהלת, אגב, ארי שטינברג, טען אתמול כי "זהו יום עצוב לספורט הישראלי". היו"ר האדום הוסיף: "אני חושב שהוכח שכל אלה שמקשקשים בקלות יתרה, לא קנו מעולם כרטיס למשחק, לא עמדו מעולם 50 דקות בתור לפתיחת השערים ואחר כך עוד שעה וחצי, לא נדרסו על ידי סוסים או חטפו מכות על לא עוול בכפם. החיים מחדר ממוזג אכן נוחים יותר. וכל זאת אחרי המון שיחות במהלך היום בהן דיברנו והסברנו והבהרנו שלא צפוי להיות כל אירוע חריג. אז עכשיו הם יישבו באולפנים ויצקצקו, אבל העובדה שכל חובבי הספורט מזדהים עם הצעד צריכה להגיד משהו למינהלת ולשאר הגופים המנהלים".

הפועל ירושלים: "אין ליגה בלי אוהדים"

הפועל ירושלים התייחסה גם היא לאירועים: "הספורט שייך לאוהדים. הכדורסל שייך לאוהדים. אין ליגה בלי האוהדים, ואין מועדונים בלי האוהדים. אנחנו לא נסכים עם מציאות שבה היחס לקהלי האוהדים הוא יחס כמו אל עבריינים, ועם מצב שבו מיעוטים אלימים מחסלים את תרבות הספורט. אנחנו לא ניתן שזה יקרה לאוהדים שלנו, ואנחנו נעמוד לצד קהל אוהדים אחר שיעבור חוויות דומות".
"אנחנו כאן כדי להגיד בקול ברור: כל הגורמים המעורבים - משרד הספורט, איגוד הכדורסל, מינהלת הליגה, קבוצות, נציגי אוהדים ומשטרה - חייבים להתכנס עד שיימצא פתרון ברור שיכתיב דרך פעולה חד משמעית לטיפול באלימות בספורט בישראל. חייבת להתגבש כאן תוכנית תקיפה, פשוטה וברורה שבסופה כל אוהד וכל מועדון יידע מה המחיר שיש לשלם על אירועי אלימות. מיעוט אלים בתוך קהלים חייב לדעת שיש מחיר לאלימות, ואילו גופי האכיפה חייבים להבין שלא תיתכן מציאות שבה היחס לאלפי אוהדים, משפחות וילדים הוא בחזקת חשודים. הפועל ירושלים תבוא לגמר גביע ווינר כדי לנצח".