זוהר כתב בטוויטר שלו: "הודעת הפועל ת"א בכדורסל היא לא פחות מגיבוי להמשך האלימות. פשוט חבל. התנהלות המשטרה מול האוהדים אינה מגיעה מחלל ריק. הדברים נעשים עקב מידע מודיעיני שמראה סכנה ממשית לחיי אדם ובמקום לגבות את השמירה על הסדר הפועל ת"t בוחרת לפחד מאוהדים אלימים".
1 צפייה בגלריה
שר התרבות והספורט מיקי זוהר
שר התרבות והספורט מיקי זוהר
"פשוט חבל". זוהר
(צילום: דנה קופל)
אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאולם
(צילום: יאיר שגיא)
בעלי הפועל ת"א עופר ינאי הגיב לו: "אני קיבלתי את ההחלטה ואני לא פוחד מאיש. מה שאי אפשר לשאת זה גוף ציבורי שמקבל תשלום כדי לשמור על הסדר ובמקום זה גורם לחשש לחיי אדם. תעיף מבט בסרטון ותגיד לי למה ילד בן חמש שבא עם עם אבא שלו לראות משחק צריך לחוות משהו כזה?".
לאחר מכן, הוציא זוהר הודעה נוספת. ‏"קל מאוד לתקוף את המשטרה על הרצון שלה למנוע אסון במגרשים", נכתב בהודעתו. "כנראה שהרבה יותר קשה לצאת נגד האוהדים האלימים. ‏מחסני אמל"ח, סכינים, גשם של אבוקות ששרפו מכוניות באיצטדיון, הכל לא רלוונטי כשהפופוליזם משתלט על השיח. כשהאסון יקרה יחפשו את האשמים, אני כאן כדי למנוע אותו מראש".
אבי זיידנברג, נשיא הפועל ת"א שמחזיק ב-30 אחוז מהקבוצה, קרא להפועל ירושלים להחרים את גמר גביע ווינר ביום ראשון: "אין למשחק שום ערך ספורטיבי בתנאים הנוכחיים. אל תשחקו כנגד קבוצה שמזלזלת בכבוד של הספורט והגיעה כביכול לגמר. בואו נמשיך את המומנטום ונעשה שינוי מתואם בין כל הקבוצות והקהלים כדי להגיע לדבר הנכון לספורט הכדורסל ולספורט בכלל. אנחנו לא פוליטיקאים, אנחנו כולם אנשי ספורט".
סמנכ"ל הפועל ת"א מתן קפלן אמר: "התנהגות המשטרה לא מקובלת, מתחילת היום המשטרה לא באה לנהל כאן אירוע ספורט. משטרה לא אמורה לבדוק תעודות זהות של אוהדים, לא נשתף עם זה פעולה. אין סיכוי שנעלה היום לשחק. אם שר הספורט חושב שאוהד צריך לעמוד שעתיים בכניסה למגרש, אני חושב שהוא לא בכיוון. מיקי זוהר דוחף את המשטרה לנקוט בגישה קשה נגד האוהדים. נוצרת מציאות שאי אפשר לנהל אירועי ספורט".
תנ"צ איתן מנשה, מפקד משטרת ירקון, אמר: "היו ידיעות מודיעיניות כי המורחקים מהדרבי בבלומפילד ביום שלישי האחרון יגיעו למשחק, יחד עם אנשים אחרים שיפרו את הסדר. בדיקת תעודת הזהות היא כדי שהאירוע יעבור בשלום. שוחחתי עם מנכ"ל הפועל ת"א - הוא לא נתן לי פיתרונות אחרים".
קפטן הפועל ת"א תומר גינת כתב: "הפועל ת"א לפני הכל זה הקהל שלה, בלעדיו הספורט לא רלוונטי". הסנטר עידן זלמנסון כתב: "בלי קהל אין ספורט, בלי האוהדים שלנו אין הפועל".
הבעלים של הפועל ת"א עופר ינאי צייץ: "היחס לאוהדי הפועל חצה כל גבול של סבירות או הגינות. המשטרה שתפקידה לספק שירות של שמירה על הסדר הופכת את עצמה לשחקן שמייצר את הבעיות במקום לפתור אותן. הפועל לא תעלה לשחק היום, הספורט שייך לאוהדים".
יו"ר מינהלת הליגה בכדורסל, ארי שטינברג, כאב את המצב: "זה יום עצוב לא רק לכדורסל, אלא לכל הספורט הישראלי". הפועל ירושלים, שתמודד מול מכבי ת"א בגמר גביע ווינר ביום ראשון, הביעה סולדיריות עם החלטת הפועל ת"א: "הכדורסל שייך לאוהדים".