כשלושה חודשים עברו מאז הסדרה בגמר הפלייאוף בין מכבי להפועל ת"א, שהסתיימה בניצחון צהוב 1:2, ועם לא מעט אבוקות ודיונים בבית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל. הערב (21:00, היכל קבוצת שלמה) יירשם פרק נוסף ביריבות הטעונה ביותר בכדורסל הישראלי, במסגרת חצי גמר גביע ווינר.
וגם זה הנוכחי כבר מייצר כותרות. משטרת ישראל קיבלה מידע מודיעיני ובעקבותיו פנתה למינהלת הליגה בבקשה לסגור חלק מהשערים בהיכל קבוצת שלמה. בפגישה שנערכה הבוקר בין הצדדים, המשטרה הציעה לסגור את יציעים 1 ו-3 על מנת להימנע ממהומות בין האוהדים, אך הצדדים הבינו שהדבר לא יתאפשר. נכון לעכשיו, המשטרה לא הנחתה את מינהלת הליגה לפעולות שונות כמו סגירת יציעים, אך יש לציין שהדבר נשקל ויישקל בשעות הקרובות.
3 צפייה בגלריה
אבוקות ביציעי הפועל ת"א
אבוקות ביציעי הפועל ת"א
משחק מספר 2 בעונה שחלפה
(צילום: יאיר שגיא)
בשל המתיחות בין הצדדים כמו גם הסמיכות לדרבי העירוני בכדורגל שהתקיים ביום שלישי השבוע - בסיומו נעצרו כמאה אוהדים - יתקיימו בכניסה לאולם - אם וכאשר ייכנס אכן קהל - בדיקות קפדניות, כשאוהדים התבקשו שלא לשאת עמם תיקים. בנוסף, ביקשה הנהלת הפועל ת"א להקדים את ההגעה לאולם בכשעתיים על מנת שלא ליצור עומס בכניסות. הבוקר אמורה להתקיים פגישה בין המשטרה לנציגי הקבוצות, על מנת לקבל החלטה על גודל כוחות האבטחה באירוע. "אנחנו מקווים שהכל יעבור בשלום ובצורה הכי שקטה שאפשר", סיכמו בשתי הקבוצות.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל לא ביטלה או שוקלת לבטל את המשחק שאמור להתקיים היום בהיכל שלמה בת"א, אנו מבקשים להיצמד להודעות הרשמיות של משטרת ישראל והגורמים המוסמכים".

הפועל ת"א: הולנד ומנפורד פצועים

בכל הנוגע לכדורסל עצמו, לא צריך ללכת רחוק מדי כדי למצוא את הניצחון האחרון של הפועל ת"א מול הצהובים. זה קרה ב-11 ביוני בעונה שעברה, במשחק השני בגמר הפלייאוף שהתקיים אף הוא בהיכל קבוצת שלמה. המועדון והאוהדים באדום עדיין מתרפקים על המשחק ההוא שהסתיים בהפרש 38 לטובת האדומים - 74:112, הניצחון הגדול ביותר שרשמו נגד היריבה הצהובה, שמצדה רשמה את התבוסה הגדולה ביותר בכדורסל הישראלי מאז ה-91:56 למכבי חיפה בפברואר 2016. הפרש השיא במהלך המשחק בסדרת הגמר אף הגיע ל-40.
3 צפייה בגלריה
האבוקות ביציעי הפועל ת"א
האבוקות ביציעי הפועל ת"א
עוד זוכר את הערב ההוא. קטש
(צילום: יאיר שגיא)
מכבי ת"א והמאמן עודד קטש יגיעו לאולם האדום עם סגל שברובו המוחלט נכח באותו הערב, עם דגש על העוגן המשולש: לורנזו בראון, וויד בולדווין ובונזי קולסון. בקרב שחקני הרכש החדשים, מי שהרשים עד כה את הצוות המקצועי הוא אקס הפועל אילת, שלא יתלבש למשחק הערב, כמו גם ג'יימס ווב. השינוי היחידי והבולט שנרשם בסגל הישראלי היה הקיץ היה צירופו של תמיר בלאט, שירשום הערב דרבי ראשון מהצד הצהוב.
בהפועל ת"א רשמו הקיץ, לפחות על הנייר ובכל הנוגע למבנה הניהולי, מהפכה של ממש. כניסתו של הבעלים החדש, עופר ינאי, שהגעתו הצפויה פורסמה לראשונה ב-ynet, אמורה לקחת את האדומים צעד אחד קדימה, כשהמטרה היא לנצח לראשונה גמר פלייאוף ולרשום התקדמות גם בזירה האירופית, אחרי שהודחו בעונה שעברה ברבע גמר היורוקאפ.
3 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון שחקן הפועל ת"א
ג'ייקובן בראון שחקן הפועל ת"א
אולי בכל זאת ישחק. בראון
(צילום: עוז מועלם)
במסגרת המהפך שלושה שחקנים חדשים הגיעו לסגל הזרים של דני פרנקו: ג'ון הולנד, קייל אלכנסדר וברייאן אנגולה. אומנם נותר עדיין שלד משמעותי מהקבוצה של העונה שעברה אבל סגנית האלופה, שסובלת ממכת פציעות, עדיין צריכה זמן כדי לחבר את כל חתיכות הפאזל לכדי קבוצה מנצחת - הולנד הגיע לארץ אחרי ששיחק עם נבחרת פורטו ריקו במונדובאסקט עם פציעה בידו ולא יכול לשחק הערב, אקסבייר מנפורד סובל מחבלה בצלעות ולא יתאמן בשבוע הקרוב, קייל אלכסנדר לקח חלק במספר אימונים בודדים עם הקבוצה והספיק להשתתף רק במשחק אחד, כשגם כוכב העונה שעברה, ג'ייקובן בראון, נמצא בספק.
פורסם לראשונה: 11:38, 28.09.23