ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
זעם ברשתות החברתיות

מחשש לתסיסה: השגריר הסעודי ביטל את ביקורו בהר הבית

על רקע הביקורת מצד הפלסטינים, השגריר הסעודי דחה את הביקור במסגד אל-אקצא. השגריר הסעודי ברשות הפלסטינית הודיע ​​למארחיו הפלסטינים כי אין בכוונתו לבקר במסגד, אך הבטיח לעשות זאת בעתיד. גורם ברמאללה ציין כי השגריר הבין את ההשלכות הצפויות

מחשש לתסיסה: השגריר הסעודי ביטל את ביקורו בהר הבית
מניפים דגלי פלסטין בהר הבית, ארכיון צילום: פלאש 90

השגריר הסעודי ברמאללה נאיף בן בנדאר א-סודיירי, הודיע ​​למארחיו הפלסטינים כי לא יבקר במתחם מסגד אל-אקצא במהלך שהותו הנוכחית בשטחים הפלסטיניים, אך אמר כי יגיע בביקורים עתידיים.

אל-סודיירי מכהן בתפקיד השגריר הסעודי בפלסטין וקונסול בירושלים. מוקדם יותר השבוע דיווחו מקורות פלסטינים כי בכוונתו לבקר במסגד אל-אקצא ולהתפלל שם לציון יום הולדתו של 'הנביא' מוחמד. עם זאת, לא משרד החוץ הסעודי ולא הפלסטיני אישרו או הכחישו את הדיווח הזה.

ב'הארץ' דווח כי הדיווחים על הביקור הצפוי עוררו תגובות, בעיקר ברשתות החברתיות בירושלים ובעזה, שם קראו למנוע את הביקור, ראו בו אות לנורמליזציה. על פי הדיווח הביקור לא תואם עם המשרד הירדני לענייני אסלאם ומקומות קדושים, שבדרך כלל מתאם ביקורים של נכבדים ערבים או איסלאמיים במסגד אל-אקצא.

לפי מקור פלסטיני ברמאללה, השגריר הסעודי והמשלחת הסעודית הבינו את הביקורת וההשלכות סביב הביקור. הם שמעו על רגישות העניין גם ממארחיהם ברמאללה, מה שהוביל אותם לדחות את הביקור.

 

.

 

 

ירושלים סעודיה הרשות הפלסטינית פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד