שתף קטע נבחר
צילום: jupiter

התקרה התמוטטה - השוכרת נדרשה לשלם

בעלי דירה המשיכו לגבות דמי שכירות מהשוכרת, למרות שהיא נאלצה לעבור להתגורר במקום אחר בעקבות התמוטטות התקרה. בית המשפט חייב אותם לפצות אותה בכ-15 אלף שקל

שוכרת שנאלצה לעבור להתגורר במקום אחר לאחר שהתקרה בדירתה השכורה התמוטטה, חויבה בדמי השכירות לאותו החודש. בית המשפט קבע שמדובר בהפרה יסודית של הסכם השכירות וחייב את בעלי הדירה לפצות אותה בכ-15 אלף שקל בשל הנזקים שנגרמו לה.

 

 

מספר שבועות לאחר שהתובעת שכרה את הדירה, התמוטטה התקרה ונפלה ארצה. לטענתה, התקרה לא תוקנה לאלתר מכיוון שהדבר אירע בערב פסח, ומשום כך היא לא יכלה לגור בדירתה מאותו מועד ונאלצה להוביל את תכולת הדירה למקום אחר.

 

עוד היא טענה, כי למרות שבעלי הדירה לא העמידו לרשותה דירה חלופית, הם גבו ממנה את שכר הדירה של חודש אפריל כולו.

 

בתביעה שהגישה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, דרשה התובעת פיצוי בגין הנזקים שנגרמו לה, ובכלל זה פיצוי של 5,000 שקל בגין עגמת נפש.

 

בעלי הדירה טענו, כי על פי הסכם השכירות, התובעת היא זו שמחויבת לשאת באחריות לכל פגיעה ונזק הנובעים מפעילות ושימוש במושכר, וכי התובעת לא הוכיחה את נזקיה.

 

הנזק אינו כתוצאה משימוש

השופטת רחל ערקובי קיבלה את התביעה וקבעה, כי מאחר שבעלי הדירה לא העמידו לרשותה מקום מגורים ראוי, הם הפרו את הסכם השכירות בצורה יסודית ובאופן המצדיק את ביטול ההסכם ותשלום פיצוי לשוכרת. בנוסף היא דחתה את טענות המשכירים בדבר חובת השוכרת לשאת בנזק הנובע כתוצאה משימוש במושכר.

 

"בכל הכבוד לנתבעים, התמוטטות תקרה בשל בעיית רטיבות, שגם היא לא שנויה במחלוקת, איננה נזק שנגרם כתוצאה משימוש או פעילות.

 

"בית המשפט לא הצליח לרדת לסוף דעתם של הנתבעים ולהבין איזה שימוש מייחסים לתובעת בתקרה, ואיך השימוש או הפעילות של התובעת הובילה לאותה התמוטטות", כתבה השופטת בפסק הדין.

 

בפסק הדין נקבע, כי התובעת זכאית לפיצוי על נזק שנגרם למחשבה האישי, הובלה, הפסד ימי עבודה, החזר שכר דירה וארנונה לחודש אפריל, וכן לפיצוי של 5,000 שקל בגין עגמת הנפש שנגרמה לה. בסך הכל חויבו המשכירים לפצות את התובעת ב-14,960 שקל וכן בתשלום אגרה.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התמוטטות תקרה. אילוסטרציה
צילום: יהודית אילאני
מומלצים