לא רוצים? לא צריך: בריאן אנגולה בא לסגור חשבון עם מכבי תל אביב

הגארד/פורוורד ראה את הקריירה שלו ממריאה לשיאים עם החתימה בצהובים, אבל אז נכשל בבדיקות הרפואיות ושוחרר • הפועל שלפה את הארנק ו"חטפה" את הקולומביאני • הערב הוא יכול להראות שגם באדום הוא יכול להגיע רחוק

בראין אנגולה. יוכיח למכבי תל אביב שוויתרה עליו בקלות?. צילום: אלן שיבר

דרבי תל אביבי תמיד מספק עניין ויריבות ספורטיבית רבת שנים על ומחוץ למגרש, גם אם מדובר רק בטורניר גביע ווינר, אולם עבור בריאן אנגולה, המפגש הזה - הראשון עם מכבי תל אביב מאז שחוזהו בקבוצה בוטל במהלך הקיץ, יהיה אישי ויאפשר לו להוכיח לצהובים כי עשו טעות שוויתרו עליו.

חיובים - פודקאסט הכדורסל של "ישראל היום" - פרק 50

הגארד/פורוורד הקולומביאני יועד להיות הרכש הראשון של עודד קטש הקיץ. הצהובים עבדו בשקט ונעלו את אנגולה בשורותיהם כבר בסוף חודש אפריל. החתמתו של הגארד, אחד מכוכביה של פינאר קרשיאקה הטורקית שרשמה עונה נפלאה ונעצרה רק בגמר הפלייאוף, יועדה להוסיף גיוון לקו האחורי של מכבי ולמלא את החסר עם שחקן שיוכל לשחק לצד צמד הכוכבים - ווייד בולדווין ולורנזו בראון, ויתרום גם כציר משלים בהתקפה.

עבור אנגולה, החתימה בצד הצהוב היתה אמורה להיות נקודת השיא בקריירה ונקודת פתיחה לקריירת היורוליג בגיל 29, חודשים ספורים בלבד לאחר ששוחרר מגלאטסראיי בשל יכולת מאכזבת.

אולם מנקודה זו הדברים הסתבכו. לצערם של הצדדים, הבדיקות הרפואיות של השחקן חזרו כלא תקינות פעמיים וחוזהו לא נכנס לתוקף, דבר שאילץ את הצהובים לחזור לשוק בחיפוש אחר גארד אחר.

לפני כשנה וחצי, כאשר שיחק בא.א.ק אתונה, הגארד הקולומביאני חש ברע במהלך אימון והתעלף, משם נלקח לבדיקות מקיפות, שבהן התגלתה דלקת בשריר הלב כסיבוך של מחלת הקורונה שסבל ממנה. אולם סוכנו של השחקן עלה מייד למתקפה וטען: "אנגולה עבר בהצלחה חמש בדיקות רפואיות בשנה וחצי האחרונות, מי שטוען שיש לו בעיה רפואית מזיק, פוגע בו ויטופל בהתאם". כנראה שהדברים הם איפשהו באמצע.

לאחר ששוחרר מהצהובים מצא את עצמו אנגולה בסיטואציה מורכבת. מרבית קבוצות היורוליג כבר החתימו שחקנים אחרים, ואחרות חששו להחתימו בשל שחרורו המפתיע ממכבי. למרות זאת, אנגולה קיבל כמה הצעות, העיקריות שבהן מהפועל תל אביב שהציעה לו חוזה מרשים (450 אלף דולר לעונה), גראן קנאריה הספרדית וקרשיאקה.

בריאן אנגולה. יצא מסיטואציה מורכבת, צילום: אלן שיבר

אם בעבר היכולות הכלכליות של האדומים לא אפשרו להם להתחרות מבחינה כלכלית על שחקנים כאלה, כניסת הבעלים החדש למועדון שינתה את חוקי המשחק. בעיות כלכליות במועדון הטורקי שהיה בתחילת הקיץ בקיפאון בשל בחירות להנהלת המועדון, הובילו את השחקן בשנית לתל אביב, בכפוף לבדיקות רפואיות קרדיולוגיות מקיפות, שאותן עבר בהצלחה.

"לא הבנתי את כל הקטע עם הבדיקות הרפואיות. דיברנו ואמרתי לו שאנחנו רוצים להשאיר אותו, ובהתחלה גם הוא רצה להישאר, אבל בסוף בחר ללכת לישראל תמורת הכסף הגדול. היינו מרוצים מאוד מהיכולת שלו בעונה שעברה והיינו משאירים אותו אם היינו יכולים", סיפר לאחרונה מאמנו בעונה החולפת, אופוק סאריג'ה, לתקשורת הטורקית.

בהפועל תל אביב צריך אנגולה להיכנס לנעליו של ג'ורדן מקריי, אחד מכוכבי העונה שעברה ומחביבי הקהל, שלא המשיך במועדון שחיפש שחקן מסוג אחר. הקולומביאני אכן שונה מאוד מהשחקן שאותו החליף, אך כבכיר המשתכרים במועדון האדום העונה ואי פעם, גם הציפיות ממנו יהיו בהתאם.

בשיחה עם "ישראל היום" הסביר מאמן הפועל תל אביב דני פרנקו את חשיבותו של אנגולה לאדומים השנה: "את בריאן כולם מכירים. הוא ימלא אצלנו הרבה מאוד פונקציות - בהגנה הוא ישמור על השחקנים הטובים ביותר בעמדות 4-1 ובהתקפה הוא יכול לתרום גם כן בכל העמדות. הוא בחור מאוד חכם, מחובר לקבוצה ולאנשים כאן בצורה יוצאת מן הכלל ומאוד מחויב. הוא ייתן לנו רווח בכל מקום שנשים אותו על המגרש. יש לו יכולות מספיק טובות בשני צידי המגרש בשביל לעזור לנו לנהל את הקבוצה ולהוביל את הכדור עם ג'ייקובן בראון על המגרש וגם בלי ג'ייקובן".

דני פרנקו. מחמיא לאנגולה, צילום: אלן שיבר

בעונה שעברה הצטרף אנגולה לקרשיאקה לאחר ששוחרר מהמועדון שבו חתם בקיץ והוביל את קבוצתו החדשה עד לגמר הפלייאוף בטורקיה, העונה ירצה הגארד לעשות מסלול דומה ואף לקחת את האדומים צעד אחד נוסף קדימה, בדרך אולי לתואר ראשון מאז שנת 1993.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הערב כמבחן ראשון תחכה לו מכבי ת"א, זו שוויתרה על שירותיו. והנה, כבר בספטמבר יש תואר על הפרק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר