שתף קטע נבחר

בנקים זרים במו"מ לפתיחת סניפים בישראל

כיום יש בארץ רק ארבעה בנקים זרים המפוקחים על ידי בנק ישראל, וכ-10 בנקים עם נציגויות ללא פיקוח. גורם בכיר בבנק ישראל אישר את קיום הגישושים, אולם סירב למסור באילו בנקים מדובר בשל ההכרח לשמור על סודיות בנקאית מלאה וחשש לביטול המגעים

מצבו הטוב של המשק הישראלי עשוי להביא כמה בנקים זרים לפתוח פה נציגויות בתקופה הקרובה. ל"ממון" נודע כי לאחרונה ביררו נציגי בנקים מהגדולים בעולם, בהם בנקים מגרמניה, הולנד, צרפת, איטליה, ארה"ב וקנדה, אם יש מקום לפתוח בארץ נציגות בנקאית.

 

גורם בכיר בבנק ישראל אישר את קיום הגישושים, אולם סירב למסור באילו בנקים מדובר בשל ההכרח לשמור על סודיות בנקאית מלאה והחשש שפרסום מוקדם יבטל את הכוונה לפתוח את הסניפים בארץ. "אסור לנו בשום פנים להתבטא בנושא", אמר גורם רשמי בבנק ישראל ל"ממון".

 

בישראל קיימות כיום מעט נציגויות מטעם בנקים גדולים בעולם. רק ארבעה בנקים מחזיקים כאן סניפים, הנמצאים בפיקוח מלא של מחלקת המפקח על הבנקים בבנק ישראל: סיטי בנק מארה"ב, שסניפו הראשי נמצא ברחוב הארבעה בתל-אביב, בנק HSBC השוויצרי, שסניפו הראשי ממוקם בשדרות רוטשילד בתל-אביב, בנק BFP ההולנדי, שסניפו נמצא ברחוב ויצמן בתל-אביב וכן הבנק ההודי SBI (בנק אוף אינדיה), שמשרדיו נמצאים ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן.

 

כמו כן, יש בארץ נציגויות זרות של שבעה בנקים שאינן נמצאות בפיקוח המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, בשל אי ביצוע פעולות בנקאיות לציבור הרחב בארץ: בנק ספרא משווייץ, בנק אדמונד דה-רוטשילד מלוקסמבורג, בנק סאפדי משווייץ, בנק קרדיט אגריקול מצרפת, בנק קרדיט שווייץ, בנק התעשייה הצרפתי קרדיט, הבנק האמריקני צ'ייס מנהטן, ובנק אוניון השוויצרי.

 

בבנק ישראל הסבירו כי נציגויות משרדיות של בנקים זרים בישראל אינן טעונות פיקוח המפקח על הבנקים, אולם בנקים המבקשים לפתוח סניפים פעילים חייבים באישור כזה. להשגת האישור יש צורך בתהליך הנמשך לעתים חודשים אחדים.

 

גורם בבנק ישראל אמר ל"ממון" כי "פתיחת נציגויות וסניפים של בנקים זרים בישראל עשויה בהחלט לתרום להעמקת

הקשרים הפיננסיים עם חברות ומשקיעים בחו"ל, ואין ספק שהדבר רצוי למשק. עם זאת, כל בקשה לפתיחת סניף עם פעילות בארץ חייבת להיבחן לגופה על ידי המפקח על הבנקים".

 

גורם במערכת הבנקאות ציין כי פתיחת נציגויות של בנקים בארצות אחרות היא די נדירה לאחרונה, מאז פרוץ המשבר הכלכלי הגדול בארה"ב, שגרם לפשיטות רגל ולסגירת יותר מ-1,000 בנקים בעולם, יותר מ-200 מהם בארה"ב.

 

הכתבה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות" 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
בנק HSBC. לו דווקא יש סניף בארץ
צילום: רויטרס
מומלצים