הפועל ת"א הוציאה הודעה רשמית בנוגע לאירועים שהתרחשו אתמול (שלישי) בבלומפילד לפני הדרבי, בה נכתב כי "המועדון רואה בחומרה את האירועים הקשים שהתרחשו אמש מחוץ לאצטדיון בלומפילד והאלימות שהופעלה כלפי אוהדי הקבוצה". לפי הפועל ת"א, "קיים הבדל ברור בין בידוק קפדני ושמירה על הסדר לבין הפעלת כוח מוגזם ובלתי סביר מול קהל רב בתוך תא שטח קטן וצפוף".
"נבקש מהמשטרה לבצע תחקיר מקיף ונפנה בנושא גם ליחידת מח"ש", נכתב בהמשך ההודעה. "אין כל ספק כי עונש סגירת השערים 4-5 הוביל לאווירה מתוחה ולתנאי אבטחה קשים, דאגה שעליה התרענו פעמים רבות בשבועות שקדמו לדרבי, בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אנו מתכוונים לעשות הכל בשביל לשנות את תפיסת הענישה, להילחם בעונשים הקולקטיביים ולהתמקד ביצירת חוויית צפייה בטוחה, מזמינה ושלווה לכל האוהדים באצטדיוני הכדורגל".
2 צפייה בגלריה
פרשי המשטרה עם אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
פרשי המשטרה עם אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
פרשי המשטרה ואוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד, אתמול
(צילום: עוז מועלם)
אוהד הפועל תל אביב: פרשים מחצו אותנו, יכול היה להיגמר כמו אסון מירון
(צילום: חגי דקל)
"ביטחונם של אוהדינו, גברים, נשים וילדים המגיעים לצפות במשחק, יישאר תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו", נכתב לסיכום. "נשתף פעולה עם הגורמים הבכירים בכדורגל הישראלי ונעשה הכל בכדי לוודא שמקרים כאלה לא יתרחשו שוב".
מפקד תחנת משטרת יפו, סגן-ניצב קובי אבוטבול, התייחס למהומות ולעימותים, ואמר בריאיון לשרון כידון וקובי נחשוני ב-ynet Live כי "לא עשינו שימוש בפרשים עד שלא היה מוצא, כשהמון זועם ומוסת פרץ את מחסומי החירום ומאות אנשים נכנסו ליציעים". הוא הוסיף: "השליכו עלינו מכל הבא ליד: אבנים, כיסאות שנתלשו, קללות". לדבריו, אוהדי ה"אולטראס" בחרו להפוך את המקום לזירת קרב - ואלמלא הפעילות שלנו, היינו סופרים עשרות פצועים אם לא הרוגים".
דובר המשטרה אלי לוי מגיב על סערת הדרבי התל-אביבי
(צילום: חגי דקל)
תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף החליט להעמיד את הפועל ת"א לדין משמעתי בגין התנהגות בלתי הולמת של קהל אוהדים ואת מכבי ת"א בגין התפרעות אוהדים. הדיון יתקיים ביום חמישי 28.9.23 בשעה 16:00.

כלפון: "רוצה להתנצל"

גם יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון פרסם הודעה: "אני רוצה להתנצל בפני אלפי המשפחות, הילדים והאוהדים הטובים של הכדורגל הישראלי שבאו אתמול לבלומפילד ויצאו בתחושות קשות. אנחנו מסיימים עוד משחק כדורגל שאמור להיות חגיגה בתחושת חמיצות. במקום להתמקד במה שקרה על המגרש כולם מדברים על כל מה שקרה מסביב.
"אוהדי הכדורגל הטובים הם מאבני היסוד של הענף ואנחנו חושבים ופועלים כל יום כדי שהם ייהנו מחוויית כדורגל ספורטיבית. אוהדי כדורגל טובים צריכים להגיע למגרש ולהרגיש שהם באים לאירוע תרבות, לא למלחמה ולא לקרב.
2 צפייה בגלריה
השוטרים עם אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
השוטרים עם אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
"אוהדי הכדורגל הטובים הם מאבני היסוד של הענף"
(צילום: עוז מועלם)
"שוחחתי אתמול בלילה ובמהלך היום עם ראשי המשטרה על מנת שתתבצע בדיקה ותחקיר לגבי החיכוך של המשטרה עם האוהדים ובכדי לראות ממה היה ניתן להימנע בכדי שנוכל ליישם זאת בעתיד. נמשיך לפעול לצד המשטרה והקבוצות למיגור האלימות ולהרחקתם של העבריינים שרוצים להרוס את הכדורגל שלנו. כולי תקווה שהמשטרה תמשיך בעבודה המודיעינית על מנת למנוע מאמל"ח למצוא את דרכו לתוך תחומי המגרש. אנו דורשים מרשויות החוק שכנגד כל מי שנתפס אתמול כשברשותו אמל"ח יוגשו כתבי אישום, ינקטו צעדים של הרחקה מהמגרשים לשנים ארוכות וענישה חמורה על ידי שופטי בית המשפט".