הדרבי התל אביבי הראשון לעונת 2023/24 ייצא הערב (שלישי, 20:30) לדרך, כשכבר עכשיו ברור שבכל הנוגע ליציעים הוא לא יתקיים במעמד צד אחד. זאת לאחר שאמש, עם צאת צום יום הכיפורים, הודיעה הנהלת מכבי ת"א כי בניגוד לעמדתה העיקשת בימים האחרונים, היא תמכור לאוהדיה את 2,300 הכרטיסים שהוקצו לה על ידי המארחת, הפועל ת"א.
מכתב ששלחה הנהלת מכבי ת"א למינהלת הליגות ביום שישי האחרון, מצביע על השיקולים שעמדו לכאורה מאחורי התעקשותה שלא לשווק את הכרטיסים, אולם ביממה האחרונה התבררה התמונה המלאה, שמעלה שאלות על אופן התנהלותה בנושא.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
יהיו בסופו של דבר בדרבי. אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
"לאחר בדיקת סידורי האבטחה אנו סבורים כי לא בוצעה ההפרדה הנדרשת בין קהלי האוהדים", נכתב שם בין השאר. "אלה צפויים לשבת בסמיכות נוכח חשש כבד לשלום האוהדים, עליו התריעו גם נציגי משטרת ישראל".
"אנו מעדכנים כי אלא אם תבצעו שינויים מהותיים בסדרי האבטחה, בדגש על הסמיכות הצפויה בין ארגוני האוהדים במשחק הדרבי, כדי להבטיח את בטיחות אוהדינו ולמנוע כל פעולה או פרובוקציה כנגד אוהדינו, מועדון מכבי ת"א לא ימכור בעצמו או באמצעות חברת 'לאן' כרטיסים לקהל אוהדינו למשחק הדרבי. אנו סבורים כי שלום וביטחון האוהדים הוא מעל לכל".
רובי קין לקראת הדרבי התל אביבי
(באדיבות ONE)
אלא שלמרות התוכן במכתב המדובר, הודו אמש במכבי ת"א כי רק ביום ראשון האחרון ביצעו נציגי הקבוצה סיור בבלומפילד, כדי לראות לדבריהם את "הצעדים שננקטו על מנת לחצוץ ולאבטח את האוהדים". וזאת לאחר שהתקיימו דיונים נוספים עם גורמים במשטרה ועם נציגי הפועל ת"א.
בהפועל ת"א אמרו בתגובה להחלטה של מכבי ת"א כי "נציגי מכבי אמנם נטלו חלק בישיבת ההיערכות לקראת הדרבי שהתקיימה בשבוע שעבר, אבל הם כלל לא יצרו כל קשר עם המועדון מאז ההחלטה שלא למשוך את הכרטיסים בשישי. בכל זאת, הנחת העבודה שלנו הייתה שלמרות אותו מכתב שנשלח, כי מכבי תמשוך בסופו של דבר את הכרטיסים".
"היה לנו ברור שגם הבעלים מיץ' גולדהאר - כמו כל אדם אחר שעומד בראש מועדון כלשהו, לא יכול להשאיר את האוהדים שלו מחוץ לדרבי כיוזמה. זה לא עובר. האוהדים הם אלה שגרמו להם להתקפל. הם דיברו על חיי אדם, כאילו שיש איזו מיליציה שמאיימת עליהם. אבל הנה, לא היה שום שינוי מצדנו משישי ובכל זאת הגיעה ההתקפלות המפוארת שלהם".
3 צפייה בגלריה
האבוקות בדרבי
האבוקות בדרבי
איך ייראה הדרבי הנוכחי?
(צילום: עוז מועלם)
"לרגע לא היה לנו ספק שהכרטיסים יימכרו בסופו של דבר, ולכן לא הצענו את הכרטיסים (לשער 13) למכירה. מה שמצחיק הוא שהשחקנים של מכבי ת"א תמכו בהחלטת המועדון בשישי והיו חלק מהקמפיין הזה. אז מה, עכשיו הם נגד החלטת המועדון? נראה שמישהו פה אימץ את התנהלות מכבי ת"א בכדורסל, וזה קצת מביך".

"כל אוהד חשוב לנו"

במסגרת ההיערכות ובהתאם לסיכום עם משטרת ישראל הוחלט כי שער 13 יהיה סגור במלואו וישמש כשטח חיץ, וכמוהו גם שער 10. על פי הודעת הפועל ת"א, אוהדי הקבוצה יישבו בשערים 2,4-5,7-8, כאשר בהוראת המשטרה, אוהדים שרכשו את חבילת המיני-מנוי לשער 13, יישבו בשער 2.
"הגדרות והחציצות נעשו כבר בשישי-שבת, שום דבר לא השתנה. קיבלנו תכנית שאושרה על ידי ממ"ר איילון ונערכנו כבר בשישי-שבת על פיה, כולל מחסומים וגדרות, שום שינוי", אישרו הגורמים המקצועיים שביצעו את ההיערכות בבלומפילד.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
יהיו הרוב בבלומפילד. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
"אם אנשי מכבי ת"א היו מגיעים לפני הוצאת המכתב ורואים את מה שאנחנו עושים, הם היו מבינים שזה בדיוק מה שהם ראו ביום ראשון. עם כל הכבוד למכבי, הגורמים המקצועיים הם המשטרה והנהלת בלומפילד, לנו חשוב כל אוהד ולא משנה מאיזו קבוצה. עשינו את הכל מראש כדי שהדרבי הזה יעבור בשלום".
על פניו נראה כי מחאת האוהדים וארגון הפנאטיקס הייתה זאת שגרמה להנהלה לשקול מחדש את ההחלטה שלה. ובכל הנוגע לחשש כי הקבוצה תספוג עונש הפחתת נקודות, קיים המנכ"ל בן מנספורד פגישה עם כעשרים מאוהדי הקבוצה ונודע כי "הם התחייבו כי לא יעשו כל מעשה שעלול לסכן אותם או את המועדון".