טרגדיה בקולומביה: נשיא קבוצת טייגרס מהליגה השנייה, אדגר פאס, נורה למוות בעקבות הפסד קבוצתו בשבת האחרונה. פאס בן ה-63 חזר למכוניתו עם בתו לאחר ההפסד הביתי 3:2 לאתלטיקו, כאשר שני אלמונים רכובים על אופנוע הגיחו במהרה וירו בו מקרוב בסמוך לאצטדיון.
בתו נמלטה מהמקום ללא פגע והרשויות בקולומביה פתחו בחקירת הרצח ומנהלות מצוד אחרי הפושעים. "משפחת טייגרס וכל עולם הספורט בקולומביה כואבים והמומים", נכתב בהודעת המועדון. "מחויבותו לקבוצה ומסירותו לפיתוח הספורט הותירו חותם על כל מי שזכה להכיר אותו".
1 צפייה בגלריה
שוטרים
שוטרים
הרשויות בקולומביה מנהלות כעת חקירת הרצח ומצוד אחרי הפושעים
(צילום: Guillermo Legaria/Getty Images)
ההודעה של טייגרס לאחר הרצח
על-פי מספר כלי תקשורת בקולומביה, המתנקשים התקרבו לאופנוע, ירו בפאס והותירו אותו בזירה עם "פגיעות בחזה, בצוואר ובגולגולת", שהובילו למותו המיידי. בקולומביה אף טוענים כי הרצח התרחש בתקופה שבה כמה מועדונים קולומביאנים נחקרים בחשד למכירת משחקים, בעיקר כאלו בליגה השנייה.
פרננדו ג'רמילו, נשיא התאחדות הכדורגל הקולומביאנית, ספד גם הוא: "אדגר תמיד היה ידוע בכבוד שלו לחבריו, בעמדות החזקות אך המכבדות שלו ובאהבה לכדורגל". בעקבות הרצח, שני המחזורים הקרובים בכל הליגות בקולומביה ייפתחו בדקת דומייה לפאס.
הרצח הספורטיבי המפורסם ביותר נרשם גם הוא בקולומביה, לפני כמעט 30 שנה - של אנדרס אסקובר. קולומביה הודחה ממונדיאל 1994 בארה"ב לאחר הפסד 2:1 לנבחרת המארחת, כאסקובר כובש באותו משחק שער עצמי. שבועיים לאחר ששבו לקולומביה, ב-2 ביולי לפנות בוקר, נורה אנדרס אסקובר ומת במקום.
24 שעות לאחר מכן נתפס הרוצח, הומברטו מוניוס קסטרו. ההערכה הייתה שנשלח על ידי ברוני סמים, שהפסידו מיליונים על הימורים באותו משחק. הוא הורשע ונידון למאסר של 43 שנים, שהומתקו ל-26 שנים, אולם בסופו של דבר יצא לחופשי כבר ב-2005 עקב התנהגות טובה.