הדרבי ה-171 של בלגרד בין הכוכב האדום לפרטיזן לא יתקיים מחר בערב. הסיבה אינה קשורה לכדורגל, אלא לעימותים שפרצו בימים האחרונים בקוסובו והובילו למותם של ארבעה אזרחים סרבים.
הארבעה נהרגו במהלך התנגשויות קשות בעיירה באניסקה והממשלה הסרבית הכריזה על 3 ימי אבל לאומיים בכל המדינה. דבר שכמובן יגרום לביטול כל אירועי הספורט, ביניהם הדרבי בין הכוכב האדום של ברק בכר ועומרי גלזר לפרטיזן של ביברס נאתכו.
2 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
אירועים שלא קשורים לכדורגל. בכר
(צילום: Paul ELLIS / AFP)
עוד לפני ההודעה על יום האבל הלאומי, בהנהלת הכוכב האדום הצהירו כי לא יופיעו למשחק בשל סיבה אחרת: שיבוצו של השופט סרדאן יובאנוביץ'. נשיא המועדון, סבטוזר מיאילוביץ', צוטט בעיתון "קוריר" אומר מילים קשות על השיבוץ למשחק: "במהלך תשע השנים האחרונות, השופט היחידי שאותו ביקשה הכוכב האדום שלא ישפוט במשחקיה הוא סרדאן יובאנוביץ'. מדובר באוהד פרטיזן שמשפחתו עבדה במועדון. מעולם לא ביקשנו זאת עבור אף שופט, מלבדו".
עוד הוסיף מיאילוביץ': "אנחנו מאמינים שההחלטה הזו היא המשך הרדיפה המאורגנת נגד הכוכב האדום בלגרד. אני רוצה להודיע לאיגוד השופטים ולאוהדים שלנו שעמדת ההנהלה ועמדתי האישית היא לא להופיע לדרבי, אלא אם תשונה ההחלטה על שיבוצו של יובאנוביץ'".
2 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
הדרבי נדחה. נאתכו
(צילום: EPA)

מאמנה לשעבר של הכוכב האדום: "הוא נראה רגוע"

מי שהיה מאמנם של האדומים בפעם האחרונה שניצחו בחוץ את פרטיזן הוא מיאודראג בוז'וביץ'. המאמן התראיין אתמול, עוד לפני ההודעה על ביטול המשחק, לאתר "Meridian Sport" וניתח את יחסי הכוחות בין השתיים: "נכון שמדובר בדרבי, אבל אני חושב שפערי הרמות לא היו מעולם כה גדולים. לכוכב האדום יש בכל עמדה שחקן טוב יותר מאשר לפרטיזן".
בנוסף, התייחס בוז'וביץ' גם לברק בכר: "הוא נראה רגוע. אני חושב שהוא יודע מה הוא רוצה ומשוכנע בדרך שלו וזו הסיבה שהוא לא נראה עצבני. אולי הוא עדיין לא מרגיש עד כמה גדול המועדון, אולי הוא לא מרגיש את האוהדים של הכוכב האדום, למרות שהוא כל הזמן משבח אותם. בסופו של דבר, תוצאה רעה מול פרטיזן תהיה אסון עבורו. מצד שני, הוא יצטרך לעשות טעויות ממש גדולות כדי להפסיד".
פורסם לראשונה: 06:00, 26.09.23