זוכרים שאחרי עונת האליפות ב-2012 מכבי חיפה הייתה מרחק פנדלים מליגת האלופות במפגש נגד גנק? היינו בטוחים שגולסה וגדיר יהיו הכוכבים הבאים, שנפרק את הליגה עם יאיא סיידו ועוד שחקנים שמרובם הגדול לא יצא כלום. סיימנו במקום החמישי באותה עונה. לא רואה את זה קורה גם השנה, אבל זה יכול לקרות בקלי קלות. מה שלא קשה לא מכבי חיפה – פשוט לא רלוונטי.
מכבי חיפה הפסידה בצורה משפילה לראן החזקה מצרפת. והתוצאה עוד פחות משפילה מהיכולת. השחקנים עלו בצורה עצלנית, חסרת חשק, חסרת מקצועיות ופשוט באו להפסיד את המשחק. בדקה הראשונה, איתמר ניצן סייע לאנרגיות השליליות וחטף שער שאמור היה לחטוף במכבי נתניה בגביע הטוטו, אך ספג אותו בליגה האירופית עם אלופת המדינה.

2 צפייה בגלריה
שימיץ'
שימיץ'
שימיץ' ושואו
(צילום: עוז מועלם)

ברצוני לסקר אחרת את הקיץ של מכבי חיפה, היכן טעתה והיכן לא, היכן יכלה לעשות משהו בנידון והיכן לא היה לה סיכוי לשנות ולא הייתה ברירה.

היכן מכבי חיפה לא טעתה

עזיבת אצילי: הצעה שאי אפשר לסרב לה. והוא לא חייב כלום למכבי חיפה. מה שהוא היה חייב – הוא נתן. 3 אליפויות מתוכן זכה לתואר מלך הבישולים בחצי עונה, מלך השערים פעמיים ברציפות, ניצחון על יובנטוס וזה על קצה המזלג. סעיף השחרור היה מוצדק בעת שהחתימו אותו על הארכת חוזה.
עזיבת אבו פאני: היה נחוש לעזוב עוד בתקופת בכר. נשאר בעל כורחו (לא חגג מול אולימפיאקוס כי התבאס שנשאר) ובסוף נתן את כולו עד סוף העונה כמו גבר ועזב בצורה יפה (לקבוצה באותה רמה במקרה הטוב, אבל זה כבר נושא אחר).
שילוב הצעירים: עוד נרוויח מכך בהמשך. יביאו רוח וחיות לעונה הזאת אם יתוקנו חלק מהטעויות שניגע בהן עכשיו.

היכן מכבי חיפה טעתה ובענק

סאגת השוערים: פשוט בדיחה. רועי משפתי שוער טוב יותר מאיתמר ניצן. היכולות שלו גבוהות יותר, אבל מעבר לזה – הוא גבר. תגידו למשפתי שימתין שבוע, ואם ג'וש חוזר עם תשובה שלילית, משפתי מאריך חוזה ונשאר שוער ראשון במכבי חיפה. לא סמכתם עליו? בקסטר לימד אתכם לקח. לא אהיה פופוליסט שמפיל הכול על איתמר ניצן, כי הוא לא אשם בהכל ולא בחצי מבעיותיה של מכבי חיפה השנה. אבל הוא פשוט נראה כמו ילד שעולה מבוהל למגרש עם כפפות, וזאת למרות שהוא בן 36. הסיטואציה גדולה עליו ,ועם כל הכבוד לאגו ולשחצנות של ההנהלה, הוא לא אמור להיות שוער ראשון במכבי חיפה.
אי המלחמה על ברק בכר: לתת לו ללכת זה דבר אחד, לא לנסות להשאיר אותו זה דבר אחר לגמרי.

2 צפייה בגלריה
דגו
דגו
דגו
(צילום: עוז מועלם)

סאגת קשר שש: המועדון כל כך בנה על לורן אברג'ל, ולאחר שנשאר בצרפת, מכבי חיפה איבדה את זה. משכה את הזמן, יצרה כדור שלג של שחקנים שלא רוצים להגיע ומתעתעים במועדון. אצל ברק בכר לא משנה מי היה מסרב, קשר 6 היה מגיע תוך שבוע במקסימום. ולא תוך חודשיים ומעלה.
סאגת קשר שש 2: שואו בקושי שיחקף אבל במעט ששיחק אפשר לזהות שהוא לא משדרג את מכבי חיפה ואולי גם מחליש אותה. אולי לרוב הליגה זה יספיק, אבל נגד מכבי תל אביב כנראה שלא. במידה שזה המצב, הרווחתם כסף, תזרקו אותו בינואר ותביאו קשר אחר.
סאגת חלוץ: שוראנוב בקושי משחק. אם הוא לא מספיק טוב, ההתקפה בעייתית כשדין דוד ופיירו לא סקוררים מצטיינים. אני לא מחסידי פיירו ועם כל הכבוד לקמפיין המוקדמות שלו, צריך למכור בינואר ולהביא סקורר שאולי יהיה פחות פיזי ממנו אבל לפחות ידע לבעוט לשער ולתת פס.
מסאי דגו: לדעתי האישית הוא מאמן מוכשר שמבין כדורגל למרות איך הקבוצה נראית. אבל ככל שהזמן עובר, הוא יותר נראה החייל של אלברמן מאשר מאמן ואם הוא כזה, הקבוצה תיכשל.
שחצנות ההנהלה: הטעות הקשה ביותר. שחר "בכר הלך אבל אני נשארתי", אלברמן "בדקנו מאמנים מכל העולם ולא מצאנו מישהו מתאים", ואז המשפט הסותר "מאמן זר לא מתאים למכבי חיפה וזה סתם יקר. העדפנו את מסאי". בדקתם או לא בדקתם? תחליט. ניכר בהרגשת האוהדים הקיץ שהנהלת מכבי חיפה רצתה להראות שההצלחה הגיעה יותר מהם מאשר מברק בכר וצוותו, אז צר לי להגיד לכם... אתם רק מוכיחים שברק בכר והצוות שלו הם המעטפת החזקה והיציבה שדיברתם עליה, ואתם הורסים תוך חודשים ספורים אימפריה שנבנתה ב-3 שנים. אם לא תרדו מהעץ שטיפסתם עליו – מכבי חיפה תיפול שוב. באשמתכם...
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.