"המתקפות המתמשכות עלי הן לא קלות. לא אשקר. אני קמה כל בוקר לשדה קרב, אבל אעמוד כחומה בצורה על עמדותיי". כך אמרה מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, בכנס PowerWomen של פורבס ישראל, שהתקיים ביום רביעי.
רוזנבוים תקפה לראשונה באופן פומבי את ניסיונותיו החוזרים ונשנים של השר דודי אמסלם להדיחה מתפקידה בחודשים האחורנים, ואמרה כי "מה שהנחה אותי תמיד זה להקשיב למצפן הפנימי שלי. אם יש משהו שמחזק אותי כל יום לקום למתקפות האלה זאת הידיעה שצריך להתרכז בדברים החשובים ולנקות את רעשי הרקע.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
מיכל רוזנבוים
מיכל רוזנבוים
מיכל רוזנבוים
"אני הגעתי לתפקיד בזכות", הוסיפה רוזנבוים. "תפיסת העולם שלי הייתה שאת החברות הממשלתיות, שהן כל כך חשובות לציבור במדינת ישראל, צריכים לנהל האנשים המוכשרים ביותר, והתוצאות של החברות האלה צריכות להיות בדיוק כמו של חברות פרטיות. זה מה שמגיע לציבור במדינת ישראל".
בהתייחסה לכוונה להדיח את יו"ר הדואר מישאל וקנין, שנחסמה לפי שעה על ידי בג"ץ, אמרה רוזנבוים: "מצאתי פרטנר מעולה, מנהל מעולה ויו"ר חברה מאוד מצליחה. התמנה מנכ"ל מצוין ועבדנו יחד בשותפות מלאה ואנחנו ממשיכים לקדם בהצלחה את ההפרטה. הדואר עובר לרווח, רואים את זה בתוצאות הרבעון הראשון וגם כבר בשני.
"ואז מגיעים שני שרים (דודי אמסלם ושלמה קרעי) ואומרים שרוצים להדיח יו"ר מצויין. שאלתי למה ואמרו כי הוא יו"ר לא טוב והדואר מפסיד. אמרו שיש שינוי בגלל הריבית וזה לא בגלל היו"ר. אני באה עם אג׳נדה שאומרת שהאנשים הטובים ביותר ינהלו את החברות ואני אהיה תמיד המגן שלהם".
עוד תקפה רוזנבוים: "אני אעמוד כחומה בצורה על העמדה הזאת, ואני שמחה שהעמדה שלי קיבלה חיזוק משמעותי מהיועצת המשפטית לממשלה שהגנה על עמדת רשות החברות ובסוף החזירו את מישאל וקנין לתפקיד. לא יהיו פה הדחות פוליטיות כל זמן שאני בתפקיד".
בנוגע לגל התקיפות שהיא עוברת לאחרונה מצידו של השר אמסלם, אמרה מנהלת רשות החברות: "הפער בין תפיסת השר לביני הוא אדיר. החברות הממשלתיות הן רכוש של כולנו. הן לא רעש של שר כזה או של שר אחר. יש שם אנשים מעולים. יש במועמדים לדירקטוריונים מאגר של אנשים מצויינים".
עוד תקפה רוזנבוים את אמירתו של אמסלם כי ברצונו למנות חברים לתפקידי מפתח: "היכרות איננה פוסלת מתפקיד, אבל איננה יכולה להיות הקריטריון לנהל את הנכסים של כולנו. אני רוצה שהמנהלים המוכשרים ביותר ישמרו על הנכסים החשובים ביותר של מדינת ישראל".
בנוגע לתפקוד החברות ללא מינוי בעלי תפקידים מזה חודשים, אמרה מנהלת הרשות כי "זה מדיר שינה מעיני. אני חושבת שזאת שערורייה. לאחר שפניתי לראש הממשלה וביקשתי ממנו להתערב אני חושבת שהפנייה לראש הממשלה הועילה ותרמה לכך שבכל מיני מקומות השר כן התחיל למנות אנשים. אני פונה לשרים - תמנו. זאת האחריות שלכם לציבור בראש ובראשונה ואני מקווה שכל המינויים יפתרו בקרוב".
בהתייחסה לכוונתה להשלמת הקדנציה כמנהלת רשות החברות הממשלתיות, שאמורה להיות ארבע שנים, אמרה רוזנבוים: "אני רוצב שיתנו לי לממש את החזון שלי שבשמו באתי לתפקיד. באתי עם חזון ובאתי עם רצון ורשות החברות עובדת טוב. אם יאפשרו לי אני אוכל לקדם את הערכים שבשמם באתי, לקדם את ההפרטות, לקדם את המשק ולסייע לציבור במדינת ישראל. הכול שאלה אם יתנו לי או לא יתנו לי".