רא"ל הלוי למשפחתו של דדו: "רוצים להיות כמוהו בשעת מבחן"

50 שנה אחרי: הרמטכ"ל נפגש עם בני משפחתו של רמטכ"ל מלחמת יום הכיפורים, דוד אלעזר ז"ל • "אנו נושאים באחריות לגורל האומה"

הרמטכ"ל והמשפחה. צילום: דובר צה"ל

ערב ציון יובל למלחמת יום הכיפורים, הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, נפגש עם בני משפחתו של רמטכ"ל מלחמת יום הכיפורים, רא"ל (בדימוס) דוד אלעזר (דדו) ז"ל. ״לנו יש זכות גדולה ללמוד ולהסתכל כמופת ודוגמה, להתבונן למעלה ולומר ׳אם יהיו מבחנים קשים, ככה אנחנו רוצים להיות׳", אמר במהלך הפגישה.

מפגש הרמטכ"ל הלוי עם משפחת הרמטכ"ל לשעבר דוד אלעזר // צילום: דו"צ

המפגש התקיים ביום שלישי האחרון בבית בן־גוריון במחנה "רבין" (הקריה), שממנו נוהלו חלקים משמעותיים מהלחימה. במהלך הפגישה שוחחו הרמטכ"ל ובני המשפחה על דמותו של הרמטכ"ל דאז, על מורשתו, ועל חשיבות השתנות צה"ל והפקת הלקחים שנעשתה.

איגרת לחיילים

בסיום המפגש העניק הרמטכ"ל לתלמה אלעזר, אלמנתו של הרמטכ"ל דאז, תעודה הכוללת שני פריטים: הראשון, פקודת יום שנכתבה על ידי רא"ל (בדימוס) דוד אלעזר עם סיום המלחמה באוקטובר 1973; השני, איגרת שנכתבה על ידי הרמטכ"ל הנוכחי לציון יובל למלחמה.

ערב ציון יובל למלחמת יום הכיפורים, הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, נפגש עם בני משפחתו של רמטכ"ל מלחמת יום הכיפורים, צילום: דובר צה"ל
50 שנה אחרי: הרמטכ"ל נפגש עם בני משפחתו של רמטכ"ל מלחמת יום הכיפורים, דוד אלעזר ז"ל, צילום: דובר צה"ל
רא"ל הלוי למשפחתו של דדו: "רוצים להיות כמוהו בשעת מבחן", צילום: דובר צה"ל
ידעו אויבינו כי רוח לוחמי צה"ל ולכידות שורותיו אינן נופלות מאלה של לוחמי יום הכיפורים, צילום: דובר צה"ל
אנו נושאים באחריות לגורל האומה". מפגש הרמטכ"ל עם המשפחות, צילום: דובר צה"ל

באיגרת למשרתי צה"ל, כתב רא"ל הלוי: "המלחמה, שנפתחה בהפתעה, הסתיימה כאשר כוחות צה"ל מאיימים על בירות מצרים וסוריה, וכופים עליהן הפסקת אש. בהחלטותינו בדרג הצבאי ובמעשינו בשדה הקרב אנו נושאים באחריות לגורלה של אומה.

עוד הוסיף וכתב: "יידעו אויבינו כי רוח לוחמי צה"ל ולכידות שורותיו אינן נופלות מאלה של לוחמי יום הכיפורים, וכי צה"ל מוכן כתמיד גם לעימות צבאי רב־זירתי אם יידרש לו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר