כמה שוערים אתם מכירים שספגו שלושה שערים, אחד באשמה ישירה שלהם, ועדיין הפכו לגיבורי המשחק אף על פי שהפסידו? מצד שני, כמה שוערים אתם מכירים שרשמו 13 הצלות במשחק ליגת אלופות – ועוד מול הקבוצה הטובה בעולם? קבלו את המופע המטורף של עומרי גלזר במקדש הכדורגל באיתיאחד.
סוללת הכוכבים של פפ אמנם הייתה גדולה על הכוכב האדום ועל ברק בכר, שעוד הובילו 0:1 במחצית, בעיקר בזכות מפגן מדהים של גלזר, אבל היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שגם הוא ייכנע למטווח. כמה חבל שה־2:1 הגיע אחרי טעות קשה של הישראלי, אחרי שלא הצליח לאגרף כדור חופשי פשוט של חוליאן אלברס. משם, לתכולים כבר היה קל יותר – והם כבשו שער נוסף בדרך ל־1:3.
6 צפייה בגלריה
גלזר
גלזר
"זה כיף אדיר להציג יכולת כזו בליגת בבמה הזו". גלזר
(צילום: Michael Regan/Getty Images)
בכר יכול היה לצאת מעודד מההופעה של הקבוצה שלו, אבל עבור גלזר זה ערב שייקח איתו לכל החיים. בשעות הערב המאוחרות אתמול נחת השוער בבלגרד אחרי שלוש שעות טיסה במטוס הפרטי ממנצ'סטר, והתפנה לראיון בלעדי ל"ידיעות אחרונות" ו־ynet, כשהאדרנלין עדיין משתולל. "זה הייתה תצוגה שלא רואים כל יום", הודה השוער ולא הצטנע. "זה מרגש בטירוף, כי זה קרה נגד הקבוצה הכי טובה בעולם. מראש רצינו לצאת משם עם משהו, תיקו או אפילו לגנוב ניצחון. התחושות מעורבות, כי עם הגול השני הייתי צריך להתמודד טוב יותר, אבל גם אחרי הטעות לקחתי כמה הצלות. התעליתי. כשחקן, אתה יכול לטעות 30 פעם במשחק ואף אחד לא ישים לב, כשאתה טועה פעם אחת כשוער – הכל עליך. אבל הצלחתי להרים את עצמי".

קריירת אקסטרים

כל ספורטאי עובר רכבת הרים במהלך הקריירה, אבל מה שחווה גלזר בשלוש השנים האחרונות זה מתקן אקסטרים: מירידת ליגה עם נס־ציונה ועד מופע שוערות מדהים שגרם לגווארדיולה לתפוס את הראש 13 פעמיים. מהאגדות.
6 צפייה בגלריה
עומרי גלזר
עומרי גלזר
"הצלחתי להרים את עצמי". גלזר אחרי הטעות בשער השני מול סיטי
(REUTERS/Molly Darlington)
רשמת משחק כמעט מושלם, אבל דיברת על הטעות. איך מתמודדים עם דבר כזה במהלך משחק? "זה גם הניסיון ומה שעברתי בקריירה, הרבה עבודה מנטלית. אתה יודע מה אתה שווה, הטעות לא מגדירה אותך, לא אומרת שאתה שוער לא טוב. גם בעוד אלף כדורים כאלה שיבעטו אליי זה לא יקרה לי יותר. זו לא הייתה טעות של מיקום או טכניקה, אלא קבלת החלטה לא טובה. הייתי בטוח שהולאנד עולה איתי ורציתי להקדים אותו, בדיעבד הייתי צריך לאגרף עם שתי הידיים, אבל זה עניין של מאית השנייה".
ובכל זאת, לדפוק משחק של החיים מול אלופת אירופה. "זה כיף אדיר להציג יכולת כזו בליגת בבמה הזו, מול קבוצה שנמצאת בכושר אדיר עם חמישה ניצחונות מתחילת העונה. אין לה חולשות, ואז אתה מראה שאתה ברמה הזו. בדרך כלל לא יוצא לך להתמודד עם קבוצות ברמה הזו, ואתה שואל את עצמך תיאורטית אם אתה יכול להציג יכולת גבוהה מולן. אחרי המשחק הזה, קיבלתי תשובה – אני שייך לרמות האלה".
"זה מרגש בטירוף, כי זה קרה נגד הקבוצה והמאמן הטובים בעולם. מראש רצינו לצאת משם עם משהו, תיקו או אפילו לגנוב ניצחון"
מה הייתה ההצלה הכי קשה שלך במשחק? "הנגיחה של ניית'ן אקה. היה סבך של שחקנים ואז אתה רואה את הכדור ברגע האחרון. גם הנגיחות של פיל פודן וארלינג הולאנד היו קשות. הרגשתי שהולאנד מתוסכל, הוא מסוג השחקנים שלא אכפת להם מהי התוצאה – הוא רוצה לכבוש. אני שמח שתיסכלתי אותו, חבל שלא את כולם".
ספר על ההתרגשות לפני הופעת הבכורה שלך בצ'מפיונס, ועוד באיתיחאד. "אושר ענק, חוויה, כל ילד חולם על זה. לשמוע את המנון האלופות, להראות את עצמך מול הטובים בעולם, זכות שאני מעריך בכל רגע. אבל אני תמיד עם רגליים על הקרקע. עוד לא ראיתי את המשחק, רק תיוגים של ההצלות שלי, אבל אני יודע מה כתבו עליי".
6 צפייה בגלריה
בכר
בכר
רצה אותו לידו. בכר
(צילום: REUTERS/Molly Darlington)

ועכשיו, פרטיזן ונתאכו

עם כל הכבוד למשחק באיתיחאד, עבור האוהדים המשחק החשוב באמת יגיע ביום רביעי מול פרטיזן של ביברס נאתכו. "אי־אפשר להשוות שום דרבי בעולם למה שיהיה במשחק הזה, הכי חם שיש. מגיעים לנצח ולהראות מה אנחנו שווים".
בכלל, הכוכב האדום זה מועדון של מדינה שלמה. "מועדון ענק שכל סרביה סביבו וקהל שחי את הקבוצה. שמעו את האוהדים שלנו במנצ'סטר יותר מהמקומיים. הלחץ סביב המועדון הזה הוא גדול יותר מאשר במכבי ת"א ובמכבי חיפה, התקשורת יותר דומיננטית והאוהדים מגיעים במספרים אדירים. התחלנו את העונה עם שני הפסדים וארבע נקודות מהמקום הראשון, נצטרך לתקן, אבל כולם ראו מה אנחנו מסוגלים".
כמה הופתעת כשהכוכב האדום פנתה אליך ועוד שילמה עליך 1.1 מיליון יורו כדי שתחליף שוער שנחשב לאגדה מקומית? "ברור שהופתעתי, למרות שידעתי שמעריכים את האישיות והיכולות שלי. מילאן בוריאן היה חביב האוהדים כאן, לכן היה לי חשוב להוכיח את עצמי מהרגע הראשון כדי שלא ישוו בינינו. ידעתי שאני מגיע לקבוצה עם לחץ מכל כיוון, הייתי מכוון מטרה".
6 צפייה בגלריה
אוהדי הכוכב האדום בלגרד
אוהדי הכוכב האדום בלגרד
"קהל שחי את הקבוצה". אוהדי הכוכב האדום בלגרד
(צילום: AP)
סומנת כשוער העתיד של הכדורגל הישראלי, אבל חווית בעיקר עליות וירידות. איך מתמודדים עם זה? "יש לי אישה ומשפחה תומכים. ידעתי מה אני שווה, גם כשלפעמים דברים לא מסתדרים. זה גם עניין של מזל ועיתוי, שדברים יתחברו לך. אם היית רואה אותי באימונים בחיפה או בנס־ציונה, היית תופס את הראש. אי אפשר היה לכבוש מולי".
ואז טעות קריטית שלך בדרבי החיפאי בגביע המדינה הובילה אותך לספסל. "זה קרה לי בשלב חשוב בקריירה. אימן את מכבי חיפה אז פרד רוטן שעשה את מה שעשה, הוציא אותי במחצית והיה נגדי עליהום תקשורתי. חשבתי אז שכבר יהיה לי קשה להצליח. עברתי לנס־ציונה כדי לשחק והייתה לי עונה טובה, אבל ירדנו ליגה עם הבאזר. קריירה של שחקן לא יכולה להיות בפיק כל הזמן, לפעמים צריך לנשוך שפתיים, לחכות להזדמנות ואז לתפוס אותה. לא הפסקתי להאמין בעצמי ולעבוד קשה, וידעתי שמתישהו אעוף קדימה".
הפכת לשוער הבכיר בנבחרת בזכות ההופעה שלך נגד אלבניה בליגת האומות. "כיף גדול לייצג את המדינה, לשחק למענה, לשמוע את 'התקווה'. בעזרת השם רוצים להגיע לטורנירים גדולים, יש לנו דור איכותי ומוצלח".
6 צפייה בגלריה
עומרי גלזר
עומרי גלזר
מבאר-שבע לליגת האלופות. גלזר
(צילום: דניאל כהן)

"פרץ בחור מדהים"

דיברנו על הטעות באיתיחאד, הייתה לך גם כזו ברומניה והצלחת להתאושש נגד בלארוס. "זה חלק מהחיים של שוער. צריך לקחת דברים בפרופורציות, שמח שתיקנתי והחזרתי את החוב בניצחון הקריטי על בלארוס שהשאיר אותנו בתמונת היורו".
בעוד שלושה שבועות שווייץ החזקה מגיעה. "זו אחת הנבחרות האיכותיות באירופה, אבל גם לנו יש מה להציע ואנחנו יכולים לנצח כל נבחרת".
6 צפייה בגלריה
"בחור מדהים". פרץ
"בחור מדהים". פרץ
"בחור מדהים". פרץ
(צילום: האתר הרשמי של באיירן מינכן)
מהרגע הראשון, אלון חזן שם עליך את הקלפים. "כיף שהמאמן מאמין בי, אבל ברור לי שהמקום שלי לא מובטח ושאני חייב להראות את היכולות שלי, כי תמיד יש מישהו ששואף לתפוס את המקום שלך".
במקרה הזה מדובר בדניאל פרץ, שוער בסגל של באיירן מינכן. איך היחסים ביניכם? "פרץ בחור מדהים ויש בינינו יחסים מדהימים, אנחנו מפרגנים אחד לשני. המטרה של הנבחרת גדולה משחקן כזה או אחר, אם נשיג אותה בכלל לא משנה מי ישחק בדרך".
פורסם לראשונה: 11:10, 21.09.23