מת"א ועד ניו יורק: הפגנות נגד רה"מ נתניהו במהלך פגישתו עם ביידן

כמאתיים מוחים בניו יורק קראו לנשיא האמריקני: "אל תלבין את ההפיכה של ביבי" • שוטרים ניסו לפנות בכוח מפגינים מול שגרירות ארה"ב • הפגנות גם בירושלים

מפגינים בניו יורק נגד רה"מ. צילום: אריאל כהנא

רגע לפני פגישת ביידן-נתניהו: עשרות מפגינים היום (יום רביעי) מחוץ למלון שבו נפגש נשיא ארצות הברית עם ראש הממשלה, בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. 

הפגנות בירושלים, צילום: אורן בן חקון

הפגנה בניו יורק לקראת פגישת נתניהו וביידן // קרדיט- אריאל כהנא

"ביידן, אל תלבין את ההפיכה של ביבי", "ביבי שורף את הבית", הם חלק מהשלטים שנשאו מאתיים המפגינים בניו יורק. במקביל, החלה הפגנה בתל אביב מול שגרירות ארה"ב, כמאה מפגינים גם בירושלים. 

חסימת כביש בהפגנה בת"א, צילום: גדעון מרקוביץ'

ההפגנה בת"א ירדה אל הכביש, המוחות והמוחים חסמו את הכביש בסמוך לשגרירות ארה״ב, כאשר המשטרה ניסתה לפנות אותם בכוח. הפגנה ספונטנית החלה גם ברחוב טרומפלדור פינת הירקון אחרי שהמשטרה לא איפשרה למפגינים להמשיך בצעדה מהשגרירות.

הפגנות מול שגרירות ארה"ב, צילום: גדעון מרקוביץ'

ממחאת הסטודנטים והסטודנטיות נמסר: "נתניהו הוא אמן ההסתה שכינה אותנו שותפים של איראן ואש"ף לפני שטס לשבת עם אנטישמים בטסלה ולשיחת נזיפה מביידן. הגענו לשגרירות ארצות הברית כדי להזכיר לו שבניגוד למלך לואי ה-14, נתניהו אינו המדינה, ולהפגין נגד הממשלה ההרסנית בתולדות המדינה זה לא להפגין נגד ישראל. נמשיך להפגין כל עוד הממשלה הזו תמשיך לחרב את היחסים בין הרשויות, ואת הסמלים עליהם בנויה החברה הישראלית". 

מפגינים מול שגרירות ארה"ב, צילום: גדעון מרקוביץ'
כמאה מפגינים בירושלים, צילום: אורן בן חקון

במטה המאבק ״חופשי בארצנו״ הגיבו לדבריו של נתניהו בניו יורק: "שוב נתניהו אומר באנגלית דברים הפוכים ממה שהוא עושה בעברית. לנשיא ביידן הוא מספר על מחוייבותו לדמוקרטיה בעוד שבארץ הוא פועל במרץ להחריבה. נתניהו משקר כמו שהוא נושם. בכל העולם מכירים את הכלל העצוב: אסור להאמין למילה שיוצאת לו מהפה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר