יום שבת, 18.05.2024 שעה 19:15
ניב נחליאלי

איך הפועל ת"א צריכה להתנהל

ניב נחליאלי, מנהל משאבי אנוש בחברת ההיי טק NICE, בטור אישי ל-ONE: השחקנים עשו את העבודה על כר הדשא עכשיו הכדור נמצא במגרש של ההנהלה

כל זוג שעומד להתחתן עומד בפני דילמה כספית של מספר ספרות: האם להשקיע ולערוך חתונה נוצצת ויקרה ולמעשה להשתמש בכל הכסף והמתנות שיקבל לטובת מימון החתונה, או לקיים חתונה ברמה מבלי "להוציא את העיניים" לאורחים ולצבור את הממון הראשוני בדרך הזוגית קדימה?

התלבטות נוספת היא האם לקחת את מה שנותר מהכסף והמתנות ולהוציא על מכונית יוקרה או ירח דבש מושקע וחובק עולם, או להסתפק בטיול צנוע יותר ולהותיר חלק מהכסף לטובת מימון לימודים, יזמות עסקית או חסכון שיאפשר בעתיד קניית דירה?

במילים אחרות הדילמה היא בין הוצאה כספית לצורך צריכה בהווה לבין השקעה למען העתיד. ההבדל המרכזי הוא שצריכה מאפשרת הנאה בטווח הקרוב ואילו השקעה מושכלת אומנם מתגמלת פי כמה אך רק בהמשך הדרך. הפועל תל אביב היא הזוג הנשוי שזכה בממון רב ועומדת בפניו הדילמה של צריכה מול השקעה.

השקעה: הוצאת הכסף על תשתיות פיזיות (מתקני אימונים), תשתיות של הון אנושי (השקעה בקבוצות ילדים – נערים – נוער) ותשתית ניהולית. השקעה בתשתיות אלו ייצרו את הבסיס ממנה ייהנה המועדון שנים קדימה ויכול למצב אותו כמוביל בארץ.

הוצאה: הבאת שחקנים יקרים שלא לצורך, מדיניות של פיזור כספים "כי יש", חלוקת מתנות, בונוסים, שבירת חוזים וכיוב'. ניתן לומר שהוצאה על שחקנים היא סוג של השקעה אם תעזור לקבוצה לעלות לשלבים מתקדמים יותר, אך הכוונה כאן היא על ההתנהלות של המועדון לא רק בחודשים הקרובים.

הבאת שחקנים יקרים שלא לצורך היא הוצאה (רועי גלדסטון)
הבאת שחקנים יקרים שלא לצורך היא הוצאה (רועי גלדסטון)
 

למעשה, מועדון הפועל תל אביב ניצב בפני צומת היסטורי: האם יוכל למנף את המתנה השמנה כדי לבסס את עצמו כמועדון מוביל בישראל גם בשנים הבאות או שיכלה את ההזדמנות על הוצאות גדולות בטווח הקרוב מבלי לייצר המשכיות בהעדר תשתיות מתאימות. מילת המפתח כאן היא ניהול מאוזן ושיקול דעת.

 
 המשחק הניהולי הוא למעשה המשחק המרכזי. האם היכולת הניהולית של המועדון גם ברמה של ליגת אלופות? לפי ההתנהלות הניהולית שלהם בשבועיים האחרונים זה בקושי ליגת לאומית, אבל ימים יגידו. 
 
 
 

אין ספק שהקבוצה צריכה להתחזק בשחקנים משמעותיים כדי להעמיד קבוצה ברמה שתתמודד בכל המסגרות בארץ ובאירופה. במכבי חיפה הוחלט בפעם האחרונה על הבאת שחקנים משלימים כדי לא לפגוע במרקם הקבוצתי שנוצר. התוצאה ידועה לכולם – המרקם אמנם לא נפגע אבל התוצאות פגעו בתדמיתו של המועדון קשות.

מכבי חיפה בליגת האלופות. תדמית המועדון נפגה קשה (עמית מצפה)
מכבי חיפה בליגת האלופות. תדמית המועדון נפגה קשה (עמית מצפה)
 

לכן, מחד צריך למצוא שחקנים איכותיים ומשמעותיים, ומאידך, הקבוצה הגיעה להישג זה בזכות הרוח הקבוצתית ולכן יש להקפיד לצרף שחקני חיזוק שידעו להשתלב במארג שנוצר כדי שהקבוצה לא תהפך למשהו אחר. זה אמנם מסנן שחקנים רבים אבל המצב של הפועל מספיק אטרקטיבי כדי למשוך את השחקנים המתאימים.

ומה לגבי השקעה? כאן יש המון מה לעשות, בעיקר צריך יד ניהולית שתוביל מהלך רחב היקף. למה צריך כאן הובלה ניהולית? בעיקר כיוון שהתוצאות לא נראות במיידי ולא על ידי כולם. כולם רואים כאשר מביאים שחקן נוצץ, אך השקעה בתשתית הניקוז אף אחד לא רואה.

מוני הראל ואמיר לובין. המועדון חייב להשקיע בתשתית הניהולית (רועי גלדסטון)
מוני הראל ואמיר לובין. המועדון חייב להשקיע בתשתית הניהולית (רועי גלדסטון)
 

כפי שנכתב, ההשקעה היא בשלוש רמות של תשתיות. הדוגמאות נלקחו לאחר בירור קצר ולא מקיף.

תשתיות הזקוקות להשקעה
תשתיות פיזיות: הקמת מגרש לקבוצת הנוער עליו רק היא מתאמנת ומשחקת עליו, שדרוג מערך הניקוז כדי שגם בימי גשם לא יבוטלו אימונים ושיפור משמעותי של כיתות הלימוד. חדר כושר לשימוש קבוצת הנוער בלבד וללא תלות בלוח הזמנים של הקבוצה הבוגרת ובנוסף יש להקים חדרי טיפולים מושקעים.

להשקיע בתשתיות כדי שיהיה אפשר להתאמן גם שיש גשם (גיא בן זיו)
להשקיע בתשתיות כדי שיהיה אפשר להתאמן גם שיש גשם (גיא בן זיו)
 

כמו כן הטיפול בשחקני נוער צריך להתבצע במקום עצמו עם רופא צמוד (לעומת מצב שבו הרופא מאבחן ושולח את השחקן לסבב מרפאות ובתי חולים). מגרש האימונים עם הדשא הסינטטי של הקבוצה ישן ולא עומד ברמה המקובלת כיום.

לשם השוואה, כל קבוצה באנגליה בפרמיירליג וגם בצ'מפיונשיפ מחויבת בקיום אקדמיה הכוללת מתקן אימונים הכולל כיתות לימוד, חדרי כושר ועוד. גם אשדוד עשתה קפיצת מדרגה בכיוון הזה. עכשיו להפועל תל אביב יש את האפשרות הכלכלית לכך.

אשדוד ביצעה את הקפיצה עכשיו תור הפועל לשדרג (גיא איזנר)
אשדוד ביצעה את הקפיצה עכשיו תור הפועל לשדרג (גיא איזנר)
 

תשתיות הון אנושי: הבאת מאמנים בכירים ומובילים לקבוצות הנערים – נוער שישדרגו את השחקנים, פסיכולוג ספורט ותזונאי במשרה מלאה לקבוצות הילדים ועד נוער. כמו כן יש לבצע שימוש בתוכנות מתקדמות לניתוח משחקים וניתוח ביצועי השחקן.

להביא מאמנים בכירים, פסיכולוג ותזונאי לקבוצות הנוער (רועי גלדסטון)
להביא מאמנים בכירים, פסיכולוג ותזונאי לקבוצות הנוער (רועי גלדסטון)
 

תשתיות ניהוליות: בניית מערך סקאוטינג רציני מעבר לאסי דומב, שדי מבצע את העבודה לבדו. קביעה ברורה של תחומי סמכות ואחריות של בעלים ומנהלים (כיום בעידן טביב – הראל זה לא ממש ברור).

אסי דומב זה לא מערך סקאוטינג ראוי (רועי גלדסטון)
אסי דומב זה לא מערך סקאוטינג ראוי (רועי גלדסטון)
 

ליווי מקצועי של התפתחות השחקן המחייבת תאום מלא בין המאמנים. לדוגמא, ישיבה קבועה בין מאמן בוגרים למאמן נוער לבחינת התקדמות שחקנים מבטיחים לפי מדדים פיזיולוגיים והתנהגותיים שנקבעים בתחילת שנה.

הקבוצה הבוגרת שחקה אותה ועכשיו הכדור נמצא אצל הבעלים וההנהלה. המשחק הניהולי הוא למעשה המשחק המרכזי. האם היכולת הניהולית של המועדון גם ברמה של ליגת אלופות? לפי ההתנהלות הניהולית שלהם בשבועיים האחרונים זה בקושי ליגת לאומית, אבל ימים יגידו.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים