רפאל נדאל רואה את סוף הקריירה. הטניסאי הספרדי בן ה-37 שזכה ב-22 טורנירי גראנד סלאם החמיץ את עונת הטניס האחרונה בגלל פציעה, ואולי זה מה שאיפשר לו לדבר בצורה חופשית יותר על נובאק ג'וקוביץ', שזכה לאחרונה בגראנד סלאם ה-24 שלו ועומד בראש טבלת כל הזמנים.
בראיון לרשת טלוויזיה ספרדית, נדאל אמר: "נובאק היו מתוסכל אם היה זוכה ב-22 תארי גראנד סלאם ולא שובר את השיא, אולי בגלל זה הוא שבר אותו. הייתי רוצה להיות הטניסאי הטוב בהיסטוריה, אבל זאת לא האובססיה שלי. יש לי נקודת מבט אחרת מאשר ג'וקוביץ', אימצתי גישה בריאה יותר. אני פחות כועס כשהדברים הולכים פחות טוב". בסרביה פירשו את הדברים כעקיצה כלפי המזג החם של נובאק ג'וקוביץ'.
2 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל. עקץ את נולה
(EPA/CATI CLADERA)
"עשיתי כל מה שיכולתי בקריירה שלי, אבל היו לי גם טעויות. החמצתי ארבע שנים בקריירה בגלל פציעות, ג'וקוביץ' שיחק יותר ממני וזכה ביותר תארים. אני לא אומר שאני טוב ממנו, אבל זאת המציאות. מבחינה פיזית הוא התנהל בצורה יותר טובה ממני, וצורת המשחק שלו תורמת לקריירה שלו להתארך".
"אני לא מרגיש כלום כשאני רואה אותו מנצח", אמר נדאל, "לא שלחתי לו הודעה אחרי שזכה באליפות ארה"ב. אני יודע מהניסיון שלי שעדיף לקחת את הזמן לפני הודעה כזאת. אני אשלח אותה בסופו של דבר, כשמקבלים הודעה אחרי הישג כזה בשלב יותר מאוחר - מעריכים אותה יותר".
2 צפייה בגלריה
רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ'
רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ'
חברים? זה לא נראה כך. ג'וקוביץ' ונדאל
(צילום: getty images)
הספרדי אמר שמטרתו היא להגיע כשיר לרולאן גארוס 2024, שאולי תהיה הופעתו האחרונה בגראנד סלאם, וכן חשף את מה הוא רוצה לעשות אחרי הפרישה: "ארצה להיות נשיא ריאל מדריד, זה בהחלט משהו שמעניין אותי". עם זאת מיהר לסייג: "אבל כרגע יש להם נשיא מצוין (פלורנטינו פרס). חוץ מזה, לא בטוח שארצה מחר את מה שאני רוצה היום".

לא בפעם הראשונה

זאת לא הפעם הראשונה בה נדאל עוקץ את נובאק ג'וקוביץ'. ב-2020, אחרי שנובאק ג'וקוביץ' הודח מאליפות ארה"ב כי פגע בשופט עם כדור, אמר נדאל: "הוא לא היה צריך להתנהג כך. צריך לשמור על שליטה עצמית במשחקים, אחרת קורים דברים כאלה".
באולימפיאדת טוקיו ג'וקוביץ' הפסיד במשחק על הארד והטיח את המחבט שלו על הרצפה בעצבים. נדאל הגיב: "הוא היה צריך להימנע מכך, במיוחד כשהוא מודל לחיקוי עבור ילדים. זה מוזר שאדם כ"כ מצליח מתנהג בצורה כזאת".
אחרי שג'וקוביץ' סירב לחשוף אם הוא התחסן נגד קורונה, ועקב כך לא השתתף באליפות ארה"ב ובאליפות אוסטרליה ב-2022 אמר נדאל: "הוא מקבל החלטות עבור עצמו, כל אחד רשאי לעשות מה שהוא רוצה אבל צריך לקחת בחשבון את ההשלכות. הוא ידע כבר כמה חודשים מה יהיו התנאים להשתתפות".