1 צפייה בגלריה
תומר גינת
תומר גינת
תומר גינת
(איציק בלניצקי)
משחקי ההכנה נועדו בדרך כלל להסרת חלודה, הכנסה לכושר ובניית תיאום בין השחקנים. הערב (שני) ראינו בהיכל שלמה את הפועל תל אביב החדשה שלמרות שהייתה בהרכב חסר, היא לא התקשתה יותר מדי לנצח 71:84 את פרומיתאס היוונית.
קייל אלכסנדר נחת לפני מספר ימים וקיבל מנוחה, ג’ון הולנד פצוע וייעדר לאורך כל תקופת ההכנה, אז מי שהפציע בתור שחקן חדש הוא בריאן אנגולה, שפתח עם שש נקודות מהירות את המשחק והעלה את האדומים ליתרון דו ספרתי מהיר של 2:12. בר טימור ותומר גינת הוסיפו עוד נקודות בפעולות יפות, אבל היוונים התעוררו ברבע השני וקלעו שלשות בלי הכרה ברבע של 25 נקודות, שצמצמו את הפער עד לשלוש נקודות.
הפועל ת"א גברה על פרומותיאס בטורניר ת"א
במחצית השנייה אקסבייר מנפורד נכנס לעניינים עם שלוש שלשות, טימור וגינת המשיכו את המשחק המצוין שלהם וגם הורד שב לעניינים אחרי שקלע שש רצופות ברבע השני. ההפרש הדו ספרתי, שהגיע בשיאו ל-17, הוחזק על ידי הקבוצה הישראלית לאורך כל המחצית השנייה והפך את הדקות האחרונות של הרבע הרביעי לגארבג’ טיים.
עם זאת, לא הכל ורוד. ג’ייקובן בראון נפצע בקרסול, אבל צפוי להיות כשיר למשחק הגמר שיתקיים מחר מול המנצחת בין הפועל ירושלים לססארי. גם הבעיות בריבאונד ההתקפה (12), מול קבוצה בלי יותר מדי עומק בצבע, גרמו לבעיות בחלקים שונים של המשחק, אבל גינת ואנגולה ידעו לכפות על כך.
קלעו להפועל ת”א: טימור (6 אסיסטים) 19 נק’, גינת (9 ריב’) 15, אנגולה (3 חסימות) 13, הורד 11, בראון ומנפורד 9, וויטי 4, בני ושטרנברג 2 כל אחד. הראל וזלמנסון שותפו ולא קלעו.
בלטו בפרומיתאס: קובאן 15, קוניאריס והייל 13 כ”א.
רבע ראשון: 12:21 להפועל תל אביב
חמישייה הפועל תל אביב: בר טימור, אקסבייר מנפורד, בריאן אנגולה, תומר גינת, ג’ף וויטי.
חמישייה פרומיתאס: אנתוני קובאן, ניקוס פלוטאס, אנתוניס קוניאריס, דשון סטיבנס, לינוס חריסיקופולוס.
האיש הכי מדובר באולם, בריאן אנגולה, קלע את הנקודות הראשונות של הטורניר מקו העונשין אחרי שסחט עבירה לשלוש. תומר גינת קלע את סל השדה הראשון אחרי שהיוונים לא הפסיקו להחטיא מחוץ לקשת. אנגולה גם קלע את השלשה הראשונה בהתמודדות והעלה את האדומים ל-2:9 אחרי שלוש דקות. ג’ייקובן בראון עלה מהספסל והוסיף שלשה, מה ששלח את היוונים לפסק זמן.

הקצב קצת נרגע ושתי הקבוצות עשו את הנקודות הבאות שלהן מהעונשין. נאסוס באזינאס קלע את הנקודות הראשונות של היוונים מהשדה קצת פחות משלוש דקות לסיום הרבע. ארבע של בר טימור סגרו את הרבע על 12:21 אדום.

רבע שני: 37:42 להפועל תל אביב
ג’יילן הורד פתח את הרבע עם שני סל ועבירה שהעלו את ההפרש ל-12:27. אנתוני קובאן קלע את השלשה הראשונה של היוונים, אבל וויטי וגינת השיבו בצד השני. דני פרנקו החליט לקחת פסק זמן אחרי שלשה נוספת של פרומיתאס. קוניאריס וסטיבנס הורידו את ההפרש לחד ספרתי, אבל גינת השיב לדו ספרתי שש דקות לסוף המחצית.
קוניאריס המשיך להיות המוציא לפועל של היוונים וצמצם רק ל-35:29 ארבע דקות לסוף הרבע. פרנקו ביקש עוד פסק זמן אחרי שלשה של האנטר הייל, כשבצד השני אנגולה קלע את השלשה השנייה שלו. הייל, בשלשה נוספת, צמצם לשלוש בלבד, אבל גינת חתם את תוצאת המחצית על 37:42 לאדומים.
רבע שלישי: 57:69 להפועל תל אביב
כיאה לפתיחת רבע, גם הפעם האדומים פתחו עם שלוש נקודות, הפעם משלשה של בר טימור. מנפורד עלה לראשונה על הלוח עם שלשה משלו ואנגולה השיב את ההפרש לדו ספרתי מהקו, 39:50 אחרי שתי דקות של משחק. טימור עם שתיים נוספות והיוונים הזעיקו פסק זמן.
הייל ואצ’ימיקה קלעו בצד אחד, טימור וגינת קלעו בצד שני וההפרש של הפועל ת”א שב להיות 15, 44:59 חמש דקות לסיום הרבע. פלוטאס קבר שלשה ופרנקו ביקש פסק זמן משלו. שתי הקבוצות המשיכו להחליף סלים וההפרש נותר על דו ספרתי לאורך כל הרבע, כשבסיומו וויטי קבע את תוצאת הרבע על 57:69 אדום.

רבע רביעי: 71:84 להפועל תל אביב

בניגוד לשאר הרבעים, הפעם הפועל קלעה רק שתי נקודות בפתיחתו עם סל קליל של הורד מתחת לטבעת. ג’ייקובן בראון נפצע והדאיג את יושבי ההיכל, כאשר פרנקו לקח פסק זמן כדי לאפשר טיפול בו. טימור המשיך להנות על המגרש עם שלשה יפה, כשבצד השני כריס קופי הגיב עם הטבעה שהשיבה את הפער ל-74:62.
טימור את גינת המשיכו להיות פעילים, קופי בדאנק נוסף שלח את פרנקו לפסק זמן נוסף. מנפורד שוב הציב את ההפרש על 15, הגבוה במשחק, אבל באזינאס איזן בצד השני. גל שטרנברג עלה מהספסל וקלע את הנקודות הראשונות שלו ומנפורד קבע הפרש שיא חדש, 17, עם שלשה שלישית שלו במספר. בסיום היוונים צמצמו טיפה והפועל ת”א ניצחה 71:84 בדרך לגמר טורניר ווינר