יום ראשון, 09.06.2024 שעה 02:38
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

להצדיע להם: הרגעים הגדולים בשנה שחלפה

תשפ"ג הייתה אחת מהשנים הגדולות בתולדות הספורט הישראלי ו-ONE מרכז לכם את רגעי הקסם שלה: מנבחרות הכדורגל הצעירות, דרך העתודה ועד לאלופות העולם

|
שחר טיבי, דני וולף, דור תורג’מן ומארו טפרי  (אינסטגרם, פיב”א, ההתאחדות לכדורגל, חגי מיכאלי)
שחר טיבי, דני וולף, דור תורג’מן ומארו טפרי (אינסטגרם, פיב”א, ההתאחדות לכדורגל, חגי מיכאלי)

שנת תשפ"ג מאחורינו והיא הייתה אחת מהמוצלחות ביותר עבור הספורט הישראלי, שחגג רגעים קסומים של אושר - והפעם זה לא קרה רק בענפים האולימפיים, אלא גם בכדורגל ובכדורסל שגילו שגם אצלם דור ההמשך הוא פורץ דרך. לרגל סיום השנה העברית, ONE בוחר את הרגעים הגדולים של השנה העברית האחרונה.

זו הייתה שנה גדושה בהישגים והצלחות בספורט הישראלי, כך שהאמונה שהכל אפשרי והווינריות שחדרה בעיקר לדור הצעיר הוכיחה כי הכל אפשרי. לא עוד כישלונות, לגלוג וציניות, שימו את זה בצד. לספורטאים הישראלים יש את היכולת להגיע רחוק, הם גם עשו זאת בפועל. זה הזמן להצדיע להם על ההישגים הגדולים של השנה האחרונה ולקוות שתשפ"ד תהיה מתוקה לא פחות.

להצדיע לאלופות העולם

הנשים שולטות בספורט הישראלי והשנה נולדו שלוש מדליות זהב עולמיות חדשות. ענבר לניר זכתה באליפות העולם בג'ודו עם הופעה הירואית תוך שהכניעה את יריבותיה במהירות וביעילות, כאשר על הדרך היא העבירה מסר: "השרירים שלי הם התכשיטים שלי". זה היה עוד הישג גדול של מאמנה שני הרשקו, שהביא את אלופת העולם הראשונה בענף, ירדן ג'רבי, לפני עשור. 

ענבר לניר (איגוד הג'ודו העולמי)ענבר לניר (איגוד הג'ודו העולמי)

השנה נעשתה עוד סגירת מעגל אחרי עשור בלי זהב עולמי גם בענף גלישת הרוח. שחר טיבי זכתה באליפות העולם והקדישה אותה ללי קורזיץ שנלחמת במחלה קשה בבית החולים, באקט מרגש אחרי עשור מאז שקורזיץ זכתה באליפות העולם האחרונה שלה בגלישת רוח. טיבי עשתה זאת בתנאים לא קלים של ים סוער ורוחות מטורפות, אחרי שעשתה את המעבר מעבודה בצוות על סירת 470 לענף גלישת הרוח בו היא עובדת לבדה בים, והזכייה שלה הגיעה תוך כדי מאבק מטורף בנבחרת הנשים של שחר צוברי שהעמיד כל כך הרבה נציגות ישראליות על הפודיום בשנה האחרונה. 

אלופת העולם בגלישת רוח שחר טיבי (ראובן שוורץ)אלופת העולם בגלישת רוח שחר טיבי (ראובן שוורץ)

בנוסף, נבחרת ההתעמלות האמנותית עשתה הישג מטורף שכזה. למעשה, זה היה הישג היסטורי בענף הזה לאחר שזכתה במקום הראשון בעולם בקרב רב, שהיא התחרות האולימפית. שני בקנוב, הדר פרידמן, רומי פריצקי, אופיר שחם, דיאנה סברצוב וליזה בנצ'וק הן אלו שהגיעו למקום הראשון בפודיום העולמי, משהו שאפילו לינוי אשרם הגדולה לא עשתה, וזה הרבה בזכות המאמנת איילת זוסמן שפורצת גבולות פעם אחר פעם. לפני הכל, חשוב לומר להן - עשיתן לנו את השנה.

נבחרת ההתעמלות האמנותית (איגוד ההתעמלות)נבחרת ההתעמלות האמנותית (איגוד ההתעמלות)

להצדיע לכדורגלנים

בחודשים האחרונים גם נבחרות ישראל בכדורגל הבינו שהכל אפשרי. נבחרת הנוער חשפה את הדור הבא של הכדורגלנים הישראלים, שניצחו אפילו את נבחרת ברזיל במונדיאליטו וסיימו במקום השלישי. הטורניר נערך בארגנטינה, אחרי שאינדונזיה סירבה לארח את הנבחרת של אופיר חיים ולכן הוא הועבר לדרום אמריקה, שם הבריקו בין היתר דור תורג'מן, תומר צרפתי, רוי רביבו, סתיו למקין, חמזה שיבלי וענאן חלאילי. החבורה הזו הוכיחה שמעתה והלאה אף אחד לא יוכל להתעלם מהם.

לאחר מכן, גם הנבחרת הצעירה של גיא לוזון עשתה הישג מטורף באליפות אירופה, שם היא נעצרה רק בחצי הגמר בין היתר בזכות דניאל פרץ, עדן קארצב, עומרי גאנדלמן ועידן טוקלומטי שהצליחו לעבור שלב בבית המוות עם אנגליה וגרמניה. בעקבות ההצלחה של נבחרות ישראל הצעירות בשנה האחרונה, ישראל הבטיחה נציגות במשחקים האולימפיים בפאריס וחתמה קיץ מדהים.

אופיר חיים וענאן חלאילי (רויטרס)אופיר חיים וענאן חלאילי (רויטרס)

בשנה האחרונה גם מכבי חיפה שיחקה בליגת האלופות בקמפיין משוגע, בו היא ניצחה את יובנטוס והתמודדה מול פאריס סן ז'רמן שהגיעה עם כוכביה קיליאן אמבפה, ליאו מסי וניימאר לישראל.

בעקבות ההצלחות, הישראלים משכו את תשומת הלב של קבוצות רבות. ברק בכר עבר לכוכב האדום בלגרד ולקח איתו את שוער הנבחרת עומרי גלזר, השוער דניאל פרץ עשה מעבר ענק ממכבי תל אביב לבאיירן מינכן שתשלם עליו מעל חמישה מיליון יורו, עומרי גאנדלמן נמכר לגנט הבלגית תמורת יותר משני מיליון יורו, ליאל עבדה קיבל חוזה גדול בסלטיק, סתיו למקין עבר לשחטאר דונייצק שמטפחת כישרונות, ואחד מהם, מנור סולומון, עבר מפולהאם לטוטנהאם בקיץ הזה. לשמחתנו, הישראלים ימשיכו להופיע בקיץ הבא בטורניר האולימפי ואולי אפילו בטורנירים גדולים נוספים בהמשך.

מנור סולומון ויונג מין סון חוגגים בטירוף (רויטרס)מנור סולומון ויונג מין סון חוגגים בטירוף (רויטרס)

להצדיע לכדורסלנים

האם ההצלחה מדבקת? אומנם לא היו הרבה ציפיות מהנבחרת הזאת לפני הטורניר הזה, אבל נבחרת העתודה בכדורסל גם רשמה קמפיין חלומי בקיץ, אחרי שנעצרה רק בגמר אליפות אירופה, שם היא הפסידה לצרפת. נועם יעקב ודני וולף כיכבו עם מספרים מרשימים וסחבו את הכחולים-לבנים על הגב, ביחד עם משחק לחימה בלתי מתפשר של יתר השחקנים. זו כבר מסורת להגיע לגמר אירופי לנבחרות עתודה, השאלה איך לוקחים את זה גם לטורנירים של הנבחרות הבוגרות. יש בסיס טוב גם בכדורסל.

נועם יעקב ודני וולף (איציק בלניצקי)נועם יעקב ודני וולף (איציק בלניצקי)

להצדיע למרתוניסטים

האתלטיקה הישראלית נמצאת בפריחה מחודשת והישראלים תופסים את הכותרות, בין היתר גם בזכות בלסינג אפריפה שהתגלה כיהלום בריצות ה-200 מטר אחרי שזכה בתואר אלוף אירופה עד גיל 23 השנה. אלא שהאירוע המשמעותי ביותר במהלך השנה שחלפה הוא הזכייה של מארו טפרי במדליית הכסף באליפות העולם במרתון בבודשפט. אחרי שנים של עבודה קשה, המרתוניסט בן ה-31 רק הולך ומשתפר, והוא מגיע לשיאו - גם ביכולת וגם בניסיון - פחות משנה לפני המשחקים האולימפיים.

כמו כן, לונה סלפטר סיימה במקום הרביעי במרתון העולמי לנשים, אחרי ששנה קודם לכן סיימה שלישית, כך שגם היא מראה יציבות תוך שהפכה לחלק בלתי נפרד מהטופ העולמי. האם לישראל תהיה מדליה אולימפית ראשונה גם באתלטיקה? אפשר לחלום, כי אין ספק שהישראלים הוכיחו שבריצות הארוכות הם מסוגלים לגעת בחלום.

מארו טפרי עם מדליית הכסף (רויטרס)מארו טפרי עם מדליית הכסף (רויטרס)

להצדיע לגולשות הרוח

איזו רוח אדירה יש בנבחרת גלישת הרוח לנשים של שחר צוברי, שלא הפסיקה לקטוף מדליות לאורך השנה האחרונה. זו שהייתה שהכילה בתוכה שלוש תחרויות גדולות, עם שתי אליפויות עולם ואליפות אירופה, שהסתיימו עם חמש נציגות ישראליות על הפודיום.

שחר טיבי זכתה בתואר אלופת העולם האחרונה בגלישת רוח וקטי ספיצ'קוב הוכתרה כסגניתה, אחרי תחרות מטורפת בהולנד, כך שהן עברו לקדמת הבמה. שתיהן יתחרו על הכרטיס הבודד למשחקים האולימפיים בפאריס, ביחד עם שרון קנטור, שזכתה בתחרות הקדם אולימפית וסיימה במקום השני באליפות אירופה. בנוסף, אסור להספיד גם את דניאלה פלג שסיימה במקום השני באליפות העולם של 2022 ואת מאיה מוריס שסיימה ביחד איתה על הפודיום כשהיא במקום השלישי. איך לעזאזל אפשר לבחור רק אחת מהן למשחקים האולימפיים?

קטי ספיצ'קוב ושחר טיבי (sailing energy)קטי ספיצ'קוב ושחר טיבי (sailing energy)

להצדיע למתעמלים

עוד אימפריה ישראלית נבנתה גם בענף ההתעמלות האמנותית תחת המאמנת איילת זוסמן. אחרי שהובילה את לינוי אשרם לזכייה במדליית הזהב האולימפית בטוקיו, הפעם הנבחרת היא זו שמככבת. בשנה האחרונה היא ביססה את מעמדה כאחת מהטובות ביותר בעולם - וזה אומר שהיא תכוון להשמיע את התקווה גם בטקס המדליות באולימפיאדת פאריס.

נבחרת ההתעמלות האמנותית זכתה במדליית הזהב בקרב רב הקבוצתי באליפות העולם בוולנסיה, במה שהיה להישג היסטורי. בנוסף, הנבחרת אף זכתה במדליית הכסף בקרב רב של אליפות אירופה בבאקו, בין יתר המדליות שצברה לאורך השנה. כמו כן, בתחרות האישית דריה אטמנוב חזרה מהיעדרות של כעשרה חודשים מפציעה טורדנית בכף רגלה, והיא חזרה בדיוק בזמן כדי לזכות בכרטיס לאולימפיאדת פאריס וגם במדליית הארד בקרב רב של אליפות העולם, כך שייתכן שגם היא תיאבק על מדליה אולימפית. תהיו בטוחים שזוסמן מכוונת גבוה לקיץ הבא.

נבחרת ההתעמלות האומנותית (איגוד ההתעמלות)נבחרת ההתעמלות האומנותית (איגוד ההתעמלות)

ואם לא די בכך, גם בהתעמלות מכשירים יש לנו נציג שמספק את הסחורה. האלוף האולימפי בתרגיל הקרקע, ארטיום דולגופיאט, סיים מקום שני באליפות אירופה בתרגיל הזה תוך כדי שהתמודד עם פציעה קשה ונשך את השפתיים. בפתיחת השנה הקרובה הוא יתחרה גם באליפות העולם, בניסיון להשיג את הקריטריון האולימפי ואולי גם מדליה. ארטיום הוכיח בעבר שהוא יציב בתרגיל הקרקע.

ארטיום דולגופיאט (רויטרס)ארטיום דולגופיאט (רויטרס)

להצדיע לג'ודאים

כרגיל, גם ענף הג'ודו מייצר מדליות בקצב מסחרר.  ביחד זה כוח משמעותי, במיוחד לאור מדליית הארד הקבוצתית מאליפות העולם שנערכה בטשקנט בפתיחת תשפ"ג, במה שנראה כמו שיחזור למדליית הארד הקבוצתית מהמשחקים האולימפיים.

באליפות העולם האחרונה, שנערכה בסוף השנה העברית, היו לישראל שלוש מדליות אישיות נוספות. רז הרשקו, שקטפה מדליה כמעט בכל תחרות אפשרי והוכיחה שהיא מסוגלת להכניע כמעט כל יריבה במשקל הפתוח, זכתה במדליית הארד באליפות העולם. גם פיטר פלצ'יק מסתמן כאיש שיכול להביא מדליה בנבחרת הגברים לאחר שזכה בארד העולמי לראשונה בקריירה שלו. אלא שמעל כולן בלטה ענבר לניר, שניצחה את כל היריבות שעמדו מולה באליפות העולם למשקל של עד 78 ק"ג ורשמה הופעה היסטורית על ראש הפודיום, אחרי עשור מהזכייה של ירדן ג'רבי.

ענבל לניר ופיטר פלצ'יק חוגגים (איגוד הג'ודו)ענבל לניר ופיטר פלצ'יק חוגגים (איגוד הג'ודו)

להצדיע להישגים נוספים

וזה לא הכל. היו כמובן עוד הישגים. בין היתר, בטאקוונדו אומנם המדליסטית האולימפית אבישג סמברג לא בלטה בשנה האחרונה, אבל הייתה התקדמות מסוימת עם דנה אזרן שהפכה לסגנית אלופת העולם בטאקוונדו במשקל הפתוח. בנוסף, באליפות אירופה רבקה באייך זכתה במדליית הארד במשקל של עד 49 ק"ג ונמרוד קרביצקי זכה במדליית הארד ב-68 ק"ג.

גם הקלעים סרגיי ריכטר ואולגה טסצ'ייב בלטו לטובה לאחר שזכו בתואר סגני אלופי אירופה בתחרות המעורבת בירי ברובה אוויר ל-10 מטרים. מישה זילברמן סיים במקום השלישי במשחקי אירופה בבדמינטון וענד את מדליית הארד.

בשחייה, גל כהן גרומי מקום שמיני באליפות העולם ב-100 מטר פרפר. אנסטסיה גורבנקו סיימה שוב במקום החמישי ב-200 מעורב באליפות העולם, כך ששחזרה את הישג השיא שלה. גם בנבחרת השחייה האמנותית היו שלל הישגים, כולל זהב בתרגיל הקומבו שהביא אותה לראשונה לעמוד על הפודיום באליפות אירופה ובהמשך גם זכתה במדליית ארד בתרגיל הקבוצתי החופשי. כמו כן, הדואט בשחייה אמנותית, שכולל את שלי בובריצקי ואריאל נשיא, פספס מדליה היסטורית באליפות העולם ביפן, אחרי שהן סיימו במקום הרביעי אך הן הסתפקו בכך שקבעו הישג שיא. גם בנבחרת הכדורמים לנשים נקבע הישג השיא עם המקום העשירי באליפות העולם.

אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)אנסטסיה גורבנקו (סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)

להצדיע לפראלימפיים

זו הייתה שנה מוצלחת גם בספורט הפראלימפי, בעיקר בזכות נבחרת השחייה המצוינת של יעקב ביננסון, שרשמה באליפות העולם במנצ'סטר זכייה בשמונה מדליות, מתוכן ארבע היו מדליות זהב של עמי דדאון, שעשה זאת ב-150 מטר מעורב, ב-50 חופשי, ב-100 חופשי תוך שקבע במשחה שיא עולם וב-200 חופשי.

בנוסף, נבחרת הנשים בכדורשער של רז שוהם זכתה במדליית הארד באליפות העולם, שכוללת בין היתר את הקפטנית גל חמרני, אילהם מחמיד רוזין, ליהיא בן דוד, רוני אוחיון, אורי מזרחי, נועה מלכה וגם לשני כלבי הנחייה שליוו אותם, דילן ורודי.

בשנה האחרונה הקלעית יוליה צ'רנוי זכתה במדליית הארד באליפות העולם. בנוסף, המשלחת הישראלית למשחקי אירופה הפראלימפיים חזרה לארץ עם עשר מדליות, כאשר בין היתר נדב לוי הוכתר לאלוף אירופה בבוצ'יה. בעוד כשנה הם ינסו לזכות במדליות גם במשחקים הפראלימפיים בפאריס.

עמי דדאון (אסנת פליס דואר)עמי דדאון (אסנת פליס דואר)
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */