השנה האחרונה של מכבי חיפה הייתה קסומה. את זה יודעים האוהדים הירוקים, שראו את קבוצתם מעפילה לליגת האלופות וכמובן זוכה באליפות שלישית ברציפות בליגת העל. כעת אותם אוהדים יכולים ללא ספק להתרגש: מכבי חיפה היא בין 100 הקבוצות המצליחות בעולם בשנה החולפת.
ועכשיו להסבר: ה-IFFHS, הארגון לסטטיסטיקה ושיאים בכדורגל העולמי, פרסם את הטופ-100 שלו בהסתמך על הישגי המועדונים בזירות המקומיות והיבשתיות בתקופה שבין ה-31 באוגוסט 2022 ל-1 בספטמבר 2023. משמע: בעיקר בשנה החולפת. לכן הקהל הירוק ישמח לדעת שהוא גם הכליל את הירוקים בדירוג היוקרתי, לצד מועדונים גדולים מרחבי העולם.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים אליפות
שחקני מכבי חיפה חוגגים אליפות
שחקני מכבי חיפה חוגגים אליפות שלישית ברציפות
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן מכבי חיפה חוגג מול מכבי חיפה
לאו מסי שחקן מכבי חיפה חוגג מול מכבי חיפה
מסי חוגג מול חיפה בעונה שעברה בליגת האלופות
(צילום: EPA)
הירוקים התברגו במקום ה-95 בעולם, בדיוק כמו זמאלק המצרית, מעל אולימפיאקוס (99), ומעט מתחת לסלטיק של ליאל עבדה (85), ויאריאל (88), רד בול זלצבורג של אוסקר גלוך (88), דינמו זאגרב (93) וגלאטסראיי (94).
ומי בפסגה? אין שאלה בכלל: אלופת אירופה, מנצ'סטר סיטי. אחריה, האמת, די תופתעו: ריאל מדריד, פלמנגו (כן, זו לא טעות), אינטר, פורטו ואל אהלי המצרית. שחטאר דונייצק של סתיו למקין דורגה במקום ה-78, ולפניה טוטנהאם של מנור סולומון והכוכב האדום בלגרד של ברק בכר (76).
3 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי עם גביע ליגת האלופות
שחקני מנצ'סטר סיטי עם גביע ליגת האלופות
בפסגה. שחקני סיטי וגביע ליגת האלופות
(FRANCK FIFE / AFP)

דירוג 20 המועדונים המצליחים בעולם

1. מנצ'סטר סיטי 2. ריאל מדריד 3. פלמנגו 4. אינטר 5. פורטו 6. אל אהלי 7. מנצ'סטר יונייטד 8. נאפולי 9. פלמייראס -. בנפיקה 11. באיירן מינכן 12. פ.ס.וו איינדהובן 13. סאו פאולו 14. פיורנטינה 15. אוניון סן ז'ילואז 16. פנרבחצ'ה 17. ספורטינג ליסבון -. פורטלזה 19. רומא 20. בוטאפוגו