לאחר שהוגש כתב אישום נגדו, הגיע היום (שישי) נשיא ההתאחדות לכדורגל הספרדית לשעבר לואיס רוביאלס לבית המשפט במדריד ועמד בפני שופט, שחקר אותו בנושא סערת הנשיקה שכפה לכאורה על שחקנית הנבחרת ג'ני הרמוסו בגמר מונדיאל הנשים. בינתיים ממשרד התובע הוחלט להוציא נגדו צו הרחקה של 500 מטר מהכדורגלנית, ובנוסף נאסר עליו ליצור קשר כלשהו עימה לכל אורך שלבי החקירה.
כזכור, רוביאלס עומד במרכזה של שערורייה שמסרבת לשכוך כבר כמה שבועות וסופג ביקורות מכל כיוון על מעשיו בגמר מונדיאל הנשים. בטקס הנפת הגביע, רוביאלס נישק את הרמוסו על שפתיה ללא רצונה בסיום אותו משחק בו הוכתרו הספרדיות כאלופות העולם, ומאז הושעה על ידי פיפ"א ל-90 יום, כאשר רבים במדינה יצאו נגדו ודרשו ממנו להתפטר.
2 צפייה בגלריה
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
החל השימוע בעניינו. רוביאלס עם ג'ני הרמוסו בגמר מונדיאל הנשים
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
לאחר שסירב להתפטר במשך זמן רב ואף טען כי נעשה לו עוול, הודיע ביום ראשון האחרון רוביאלס כי יעזוב את התפקיד, מה שלא מנע ממנו לעמוד לדין בעקבות התלונה שהגישה נגדו הרמוסו. השחקנית טוענת כי במשך כל התקופה הופעל עליה ועל משפחתה לחץ כבד להגיד שהנשיקה הייתה בהסכמה, אך היא מתעקשת כי הדבר נכפה עליה.
כאמור, היום החל השימוע בעניינו, כאשר בית המשפט אמור להחליט האם מדובר בעבירה פלילית. אם אכן יוחלט כי רוביאלס תקף מינית את הרמוסו, הוא יעמוד למשפט ועלול לספוג קנס כספי כבד ואפילו עונש מאסר של עד ארבע שנים.

השחקניות ממשיכות להחרים את הנבחרת

על אף ההליכים נגד רוביאלס והתפטרותו, ולמרות פיטוריו של חורחה וילדה, מקורבו של רוביאלס והמאמן איתו היה להן סכסוך - 39 מהכדורגלניות הבכירות בספרד, בהן 21 מ-23 אלופות העולם, הכריזו כי לא יחזרו לשחק בנבחרת עד אשר ימולאו הדרישות שלהן. זאת כשהמאמנת החדשה, מונטסה טומה, אמורה להכריז בהמשך היום על סגל הנבחרת לקראת המשחקים הקרובים נגד שבדיה ושווייץ במסגרת ליגת האומות.
2 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת ספרד חוגגות
שחקניות נבחרת ספרד חוגגות
ממשיכות בחרם. שחקניות נבחרת ספרד
(צילום: Saeed KHAN / AFP)
רבים ציפו כי פיטוריו של וילדה ועזיבתו של רוביאלס ירצו את השחקניות, אך אלה דורשות שינויים נוספים בכל הנוגע לכדורגל הנשים. לטענתן, העזיבה של וילדה ורוביאלס עדיין לא מצביעה על שינויים מבניים בהתאחדות. הן טוענות כי עדיין יש בעיות ביחס אל כדורגל הנשים, והשינויים הנחוצים לא יכולים לצאת לפועל כל עוד שותפיו של רוביאלס בהתאחדות עדיין נמצאים בתפקידם.
היחסים בין וילדה לשחקניות הנבחרת היו עכורים עוד לפני שהתפוצצה פרשת הנשיקה. כשנה לפני המונדיאל פרץ מרד שחקניות נגד וילדה, שכלל האשמות קשות על "חוסר מקצועיות ותרבות רעילה" שבאו לידי ביטוי בשיטות האימון שלו. 15 שחקניות, כולל השחקנית המצטיינת של המונדיאל איטנה בונמאטי, הודיעו בספטמבר כי לא יתייצבו יותר לנבחרת אם וילדה יישאר בתפקידו, אבל המאמן קיבל את תמיכתו של רוביאלס. שלוש שחקניות בלבד מתוך אותן 15 זומנו למונדיאל, והמתח הרב בין השחקניות למאמן וההתאחדות הורגש גם במהלך הטורניר.
פורסם לראשונה: 15:23, 15.09.23