צ'לסי הביעה הקיץ עניין בהחתמת ג'יימס מדיסון, אך בסופו של דבר ויתרה עליו בגלל שלא רצתה להשקיע בשחקן שעבר את גיל 25, כך לפחות לפי הדיווחים (כל 10 שחקני השדה שהבלוז רכשו הקיץ הם בני פחות מ-25). כרגע מסתמן שההפסד שלה הוא כל כולו הרווח של טוטנהאם.
התרנגולים ניצחו במרוץ להחתמת מדיסון, למרות התעניינות מניוקאסל, ושילמו 46 מיליון אירו ללסטר כדי לשים את ידיהם על קשר נבחרת אנגליה בן ה-26. עברו רק ארבעה מחזורים מאז שהפרמייר-ליג יצאה לדרך, אך נראה שכבר יש מועמד בכיר לתואר ההחתמה של הקיץ.
4 צפייה בגלריה
סולומון ומדיסון
סולומון ומדיסון
סולומון ומדיסון
(Paul ELLIS / AFP)
בעקבות הסאגה המתמשכת עם כוכב וקפטן הקבוצה עד העונה הארי קיין, שעזב לבסוף יום לפני משחק הפתיחה מול ברטנפורד, הציפיות מטוטנהאם היו נמוכות לקראת העונה הראשונה תחת המאמן אנג' פוסטקוגלו. אבל אחרי ארבעה משחקים היא נמצאת במקום השני וללא הפסד, כשאחרי ה-2:2 מול ברנטפורד הגיע רצף של שלושה ניצחונות, כולל 0:2 על מנצ'סטר יונייטד ו-2:5 על ברנלי.
הרבה שחקני טוטנהאם כבר הספיקו להרשים העונה - הקשר האחורי איב ביסומה שלא קיבל יותר הזדמנויות אשתקד מזכיר את היכולת שלו מברייטון, המגן דסטיני אודוגי (שני בישולים) והבלם מיקי ואן דה ון ייצבו את ההגנה שהייתה מחוררת כמו גבינה צהובה, יונג מין סון חגג שלושער מול ברנלי, ואפילו מנור סולומון סיפק הופעה נהדרת ושני בישולים באותו משחק. אבל מדיסון מעל כולם.
עם שני קשרים קשוחים מאחוריו - ביסומה ופאפאה סר - מדיסון משחק כ-10 קלאסי ומקבל חופש לעשות את מה שהוא עושה הכי טוב: לאיים על השער וליצור מצבים. לא סתם את העונה הקודמת הוא סיים עם 10 שערים ותשעה בישולים בקבוצה שירדה ליגה. לטוטנהאם לא היה שחקן בכיר בעמדה הזו מאז שכריסטיאן אריקסן עזב בקיץ 2020 לאינטר. מאז קיין איכשהו הצליח לקחת על עצמו גם תפקיד היוצר לצד היותו המוציא לפועל, ובדיוק את החלל הזה מדיסון ממלא.
הוא כבש שני שערים, בישל שניים נוספים, ומוביל את כל השחקנים בליגה בדירוג של אתר "WhoScored" עם ציון של 8.8. הוא חילק יותר מסירות לרחבת היריב מאשר כל שחקן אחר בשבע הליגות הגדולות (53), ומבין שחקני טוטנהאם הוא רשם הכי הרבה בעיטות לשער (13, תשעה מהם מתוך הרחבה), חילק הכי הרבה מסירות מפתח (10) ונמצא במקום השני בדריבלים מוצלחים (שבעה).
היום (שישי) הכריזה הפרמייר-ליג כי מדיסון זכה בתואר שחקן חודש אוגוסט בליגה, בעוד פוסטקוגלו זכה בתואר מאמן החודש כבר בחודש הראשון שלו בליגה. זוהי הפעם הראשונה שטוטנהאם זוכה גם בשחקן החודש וגם במאמן החודש מאז אפריל 2017, אז היו אלה סון ומאוריסיו פוצ'טינו.
ההופעות של מדיסון והקלות שבה הוא הסתגל לקבוצתו החדשה הפכו אותו לגיבור החדש של אוהדי טוטנהאם, שחוו ארבע שנים קשות מאז עזיבתו של פוצ'טינו ב-2019. אם ימשיך בקצב הזה, העובדה שהוא נרכש רק עבור 46 מיליון אירו - באותו קיץ בו השחקן היקר בתולדות המועדון טאנגי אנדומבלה (60 מיליון אירו) הושאל לגלאטסראיי אחרי שנכשל בגדול - תחזק בסיום העונה את מועמדתו לתואר ההחתמה הגדולה של קיץ 2023.
השנה העברית החדשה תפתח עם קרב בין שתי קבוצות הבונדסליגה היחידות שנותרו מושלמות אחרי שלושה מחזורים, כאשר הקבוצה הלוהטת של צ'אבי אלונסו, שכבשה עד כה כבר 11 שערים, תתארח אצל האלופה הנצחית. בפעם האחרונה שהן נפגשו, לברקוזן ניצחה בביתה 1:2 ובאיירן פיטרה את יוליאן נאגלסמן, אך הבווארים הפסידו בפעם האחרונה ליריבה הזו באליאנץ ארנה בנובמבר 2019.
יותר מכל יהיה המפגש הנוכחי קרב בין שני חלוצים חדשים שנמצאים בכושר נהדר - בצד אחד הארי קיין שכבר תרם לבאיירן שלושה שערים ובישול, ובצד השני שחקן אלמוני בהרבה, הניגרי בן ה-22 ויקטור בוניפייס. הוא הגיע הקיץ ללברקוזן מאוניון סן ז'ילואז הבלגית עבור 20 מיליון אירו ואחראי כבר לארבעה שערים ושני בישולים.
4 צפייה בגלריה
ויקטור בוניפייס
ויקטור בוניפייס
ארבעה שערים ושני בישולים בשלושת משחקיו הראשונים. בוניפייס
(צילום: EPA/Ronald Wittek )
כמו בגרמניה, גם באיטליה המחזור הרביעי מפגיש את שתי הקבוצות היחדות שנותרו מושלמות אחרי שלושה מחזורים, רק שאצלה גם מדובר באחד ממשחקי הדרבי החמים באירופה. כל אחת מהן מכוונת לזכייה באליפות ה-20 בתולדותיה, ושתיהן גם כבשו הכי הרבה שערים עד כה (8).
כוכב אינטר לאוטרו מרטינס פתח את העונה נהדר עם חמישה שערים, וחברו החדש לחוד מרקוס תוראם נכנס מהר לעניינים והוא כבר עם שער ושני בישולים. המגנים ההתקפיים דנזל דומפריס (שער ובישול) ופדריקו דימארקו (שני בישולים) המשיכו עם היכולת הטובה מהעונה שעברה, והשוער החדש יאן זומר עוד לא הוציא כדור מהרשת.
מילאן המתחדשת רוצה לנקום ביריבה העירונית על ההדחה בחצי גמר ליגת האלופות בעונה שעברה, ונראית מצוין. שלושת הכוכבים רפאל לאאו, תאו הרננדס ומייק מניאן עדיין מובילים, אבל נראה שהשחקנים החדשים - ובראשם כריסטיאן פוליסיק שכבר כבש פעמיים - הם אלה שעושים את ההבדל.
4 צפייה בגלריה
מרטינס מאליק תיאו
מרטינס מאליק תיאו
קרב על הפסגה. מאליק תיאו לאוטרו מרטינס
(צילום: Marco BERTORELLO / AFP)
מאז שנפתחה העונה הספיק לאמין ימאל להפוך לשחקן ברצלונה הצעיר ביותר שפותח במשחק לה ליגה (16 ו-38 ימים), לצעיר ביותר שמבשל בלה ליגה במאה ה-21 (16 ו-45 ימים), לצעיר ביותר שכובש ועורך בכורה במדי נבחרת ספרד (16 ו-57 ימים) ולצעיר ביותר שפותח בהרכב של "לה רוחה" (16 ו-61 ימים).
"הוא ההגדרה של כדורגל רחוב - דריבלים, ערמומיות, גאונות", תואר במדויק ב"מארקה" לאחר ההופעה המצוינת שלו ב-0:6 של ספרד על קפריסין. אבל את הפתיחה הנפלאה וההתקדמות המטאורית שלו קשה להסביר במילים, פשוט צריך לראות אותו משחק.
4 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה לאמין ימאל
שחקן ברצלונה לאמין ימאל
פתיחה חלומית לקריירה. ימאל
(JAVIER SORIANO / AFP)