דווקא עכשיו, הייטק ישראלי - חולמים על קריירה בהייטק? הגעתם למקום הנכון

בית הספר להייטק של Google ואוניברסיטת רייכמן ממשיך להכשיר את כל מי שחולמים להשתלב בתעשייה • המשוואה המנצחת: אג'נדה של קידום הזדמנויות + הכשרה אקדמית ומקצועית איכותית בשיתוף חברות הייטק המובילות = הבוגרים מתקבלים לעבודה • "גיוון בהייטק הוא טוב לחברה הישראלית"

משתתפי ומשתתפות המחזור הראשון של קורס דאטה אנליסט עם ד"ר רועי ששון המנהל האקדמי של התכנית. צילום : שירלי בלאו דל מנהלת תכנית דאטה אנליסט.

בשיתוף בית הספר להייטק

 מי אמר הייטקיסט ולא קיבל? משבר בתחום או לא, תעשיית הייטק המקומית תמיד נמצאת במרדף אחר גיוס הון אנושי מוכשר ומיומן. בדיוק בגלל זה בית הספר להייטק של Google ואוניברסיטת רייכמן ממשיך להכשיר את כל מי שחולמים להשתלב בתעשייה.

אוניברסיטת רייכמן ו־Google יזמו והקימו ביחד בית ספר להכשרה איכותית למקצועות ההייטק במטרה אחת ברורה: לקדם שוויון הזדמנויות בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית עבור כל אדם בעל יכולות וכישורים מתאימים.

*במאי 2023, הציגה רשות החדשנות את דוח ההון האנושי בהייטק, עם דיווח על המצב בשנת 2022-2023. הדוח חשף את האתגרים שתעשיית ההייטק עומדת בפניהם בתחום ההון האנושי בראשם שילוב אוכלוסיות בייצוג חסר בתעשייה והרחבת ערוצי ההכשרה השונים.

הנתונים בדוח מציגים כי אין שיפור במצב של אחוז הנשים בתעשיית ההייטק המהוות שליש מסך המועסקים בתחום וחלקן נמוך אף יותר עם התקדמות בהיררכיה הארגונית ובתפקידי מו"פ. בנוסף, הנתונים מראים כי המספר הנמוך של החרדים והערבים בתעשיית ההייטק ממשיך להיות נמוך, מה שמדגיש את הצורך הלכה למעשה בפתרונות חדשים  להנגשת תעשייה ההייטק, בין היתר,לקהלים אלו. (מתוך דו"ח של רשות החדשנות)

אז תשכחו מהסטיגמה שגורסת שכדי לחדור לתעשיית ההייטק צריך להיות בעלי רקע מאוד ספציפי, כי בית הספר שהוקם לפני שנה,באוקטובר 2022, מתמקד בהתאמת ההכשרה לכל אדם לפי יכולותיו האישיות, בהסרת המכשולים התעסועקתיים והחברתיים ובהשמה  יעילה-Google ורייכמן רוצים שתמצאו עבודה ומהר והם עובדים בזה בעצמם: בית הספר יוצר שותפויות עם חברות וארגונים מובילים בתעשייה הטכנולוגית ויוצר עמן קורסים ושיעורים שמתמקדים בידע שנדרש כרגע בשוק ובזה שיידרש מחר – מתוך המידע הפנימי הזה מחברות ההייטק עצמן.

במקביל צוות בית הספר מלווה את המשתתפים והמשתתפות בתהליך מציאת העבודה ותומך באמצעות הקשרים, השותפויות והתכניות עצמן שכוללות לימוד "כישורים רכים" (בניית לינקדאין, הכנה לראיונות ועוד).

המטרה הגדולה כאן היא ברורה ומיושמת כל העת: ייצור תעשייה חכמה, מגוונת וטובה יותר. כל זאת מתוך נישה ברורה שטוענת כי תעשיית ההייטק בישראל מהווה את המנוע המרכזי לגידול הכלכלי בישראל, וההכשרה בבית הספר למקצועות ההייטק היא צעד חיוני לצורך מציאת הון אנושי ברמה גבוהה, והקניית מיומנויות לתעשייה מכל קשת החברה הישראלית. בית הספר מקדם הזדמנויות שוות לכל מי שמעוניין לתרום לעשייה הטכנולוגית במדינה ומתחייב להכשרות אקדמיות-מקצועיות שלא מתפשרות על איכות ההוראה, המרצים, התוכן ופוטנציאל המשתתפים והמשתתפות בהן.

סיפור הצלחה

האחדות והגיוון שרואים בכיתות של בית הספר הם סיפור הצלחה שכדאי למדינה לאמץ אותו. חוסר פשרה על איכות ההכשרות, על איכות המרצים ועל הפיקוח האקדמי תוך כדי שהם מציעים את ההכשרות האיכותיות בישראל.

בית הספר חרט על דגלו הכשרה איכותית,בין היתר עבור אוכלוסיות הנמצאות בייצוג חסר בתעשיית ההייטק הישראלית, כולל נשים, חרדים, חברה ערבית, חברי הקהילה האתיופית וגם תושבי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. הסוד טמון ביכולת מיון גבוהה שמנבאת קליטה גבוהה בשוק התעסוקה.

משתתפים בקורס בבית הספר להייטק. הלימודים מתקיימים גם בקמפוס Google For Startups בתל אביב , צילום : נועה זני, צילום: נועה זני

התכנית מונגשת כשילוב של למידה פיזית ומקוונת במתחם Google for Startups בתל אביב ובאוניברסיטת רייכמן בהרצליה. בימים אלו מרחיב בית הספר את פעילותו לצפון (חיפה) ודרום הארץ, בשיתוף עם עיריית שדרות. בית הספר מציע מלגות לימודים וקיום למועמדים בעלי פוטנציאל העומדים בקריטריונים הנדרשים.

בית הספר מציע מגוון רחב של קורסים טכנולוגיים ועסקיים להכשרה לתפקידי ג'וניור הנדרשים כיום בשוק הטכנולוגיה הישראלי. המגוון כולל: פיתוח תכנה, שיווק דיגיטלי, דאטה אנליסט (בשיתוף חברת Playtika), אנליסט סייבר (בשיתוף PWC Next), System Analyst, אוטומציה ו-UX (בשיתוף DevSecOps ,(Amdocs (בשיתוף המרכז האקדמי לב וחברת עוז תוכנה) ותוכניות נוספות. כל קורס אורך מספר חודשים ומשתנה בהתאם לצרכים האקדמיים והמקצועיים.

משתתפות המחזור הראשון בקורס דאטה אנליסט בבית הספר להייטק. צילום :נועה זני,

התכנים כוללים לימודים אקדמיים בסיסיים בשילוב תכנים מטובי המומחים בתעשייה, הרצאות העשרה ופיתוח PowerSkills הכרחיים לעולם ההייטק. חלק מהקורסים אף מספקים נקודות זכות אקדמיות אשר יכולות לשמש בעתיד להשלמת תואר אקדמי באוניברסיטת רייכמן. כמו כן, מתמקדות התוכניות במתן תמיכה במציאת השמות איכותיות לבוגרי ובוגרות בית הספר ובשילובם המוצלח בתעשייה.

במהלך 2023 השלימו המחזור הראשון של קורס מפתחי התכנה של בית הספר, והמחזור הראשון של קורס שיווק דיגיטלי את ההכשרות שלהם. חלקם הושמו והיתר נמצאים בליווי צמוד של צוות בית הספר למציאת ההשמה המיטבית עבורם. בחלק מתוכניות בית הספר מספר לא מבוטל של  משתתפים אף הושמו תוך כדי הלימודים.

לעשיית בית הספר מצטרפות חברות מובילות בתעשייה שחרטו על דגלן קידום ערכי גיוון ושוויון בתעשיית ההייטק וכבר בחודשים הקרובים עתידות להיפתח מספר תוכניות טכנולוגיות ועסקיות בשיתוף : Amdocs, Playtika, PWC Next (רעננה ושדרות) ועוד. כך שבמהלך חמש השנים הקרובות יוכלו כ־2,000 משתתפים ומשתתפות מוכשרים ומוכשרות  ואף יותר ללמוד בבית הספר.

בשיתוף עם חברת Playtika, תוכנית ה-Data analyst של בית הספר להייטק של Google ואוניברסיטת רייכמן תפתח בקרוב את מחזור התכנית השני בניהולו האקדמאי של ד"ר רועי ששון, ראש תחום ה-Data , ב waze. החברה תספק למשתתפים ניסיון וידע עשירים בתחום משחקי המובייל ובתעשיית ההיי-טק בכלל. במהלך התוכנית מומחי החברה יקחו חלק בפיתוח התוכן, ירצו ויכשירו את הסטודנטים לתעשיית משחקי המובייל, וכן יכינו את המועמדים לכניסה לעולם התעסוקה באמצעות הדרכות בתחום משאבי אנוש והכנה להצלחה בראיונות בתום ההכשרה.

שותפות נוספת עם חברת PWC Next הושקה לאחרונה ובמסגרתה תיהיה החברה שותפה בהובלת   תכנית סייבר אנליסט (SOC) בבית הספר.

נועה לב עוזרת הוראה בקורס דאטה אנליסט בבית הספר להייטק  senior data scientist בחברת Safebooks AI. צילום : נועה זני,

במסגרת שותפות זו החברה תתרום להנגשת עולם הסייבר האקסקלוסיבי לאוכלוסיות מכלל קשת החברה הישראלית. השותפות הטרייה של בית הספר להייטק עם חברת Amdocs תביא לפתיחת שלוש תכניות מובילות בתחום האוטומציה, System Analyst ו-UX ברעננה ושדרות. בכך מסייעת החברה לבית הספר להרחיב את פעילותו גם לערי הפריפריה.

  "הסרת החסמים השונים"

"לפי ראייתנו, זיהוי הפוטנציאל, הסרת החסמים השונים, הענקת השכלה איכותית ושילוב בין האקדמיה והתעשייה הם שיפתחו ופותחים דלתות רבות למשתתפים", אמרה גלי שחר אפרת, מנכ"לית בית הספר. "בפעילות שלנו אנחנו מספקים הון אנושי איכותי ומקומי, דבר שישפיע על עתיד תעשיית הטכנולוגיה בישראל".

ברק רגב, מנכ"ל Google ישראל הוסיף כי "כוח עבודה מגוון מייצר חדשנות. כדי להגיע לקהלים חדשים, לפתח מוצרים או לחשוב על בעיות חדשות, אנחנו זקוקים לנקודות מבט שונות שמגיעות מעובדים בעלי רקע שונה. גיוון בהייטק הוא טוב לחברה הישראלית, ולא פחות מכך, הוא טוב לאומת הסטארט־אפ".

רגב התייחס גם לגיוון העובדים המוגבל בישראל: "אנחנו מקבלים הרבה פחות קורות חיים ממגזרים שונים מכפי שהיינו רוצים לקבל ואני רוצה את הטובים ביותר מכל מגזר ומכל קבוצה באוכלוסייה. למשל, במגזר הערבי כמעט רק גברים מגישים לנו קורות חיים ובמגזר החרדי, כמעט רק נשים".

אז כל מי שחולם על קריירה בהייטק ולא יודע כיצד לעשות את הצעד הראשון, בית הספר של Google ורייכמן הוא בדיוק התשובה. כאן תוכלו לרכוש את הכלים הדרושים תוך מתן הזדמנות שווה לכלל האוכלוסייה אך ללא פשרות בכל מה שקשור לאיכות ולרדיפה אחר מציונות בתחום.

סרטון הדאטה

בית הספר מהווה צעד מרכזי לקידום תעשיית ההייטק בישראל והפיכתה למגוונת יותר, ולמיצוי הפוטנציאל הכולל של האוכלוסייה הישראלית. באמצעות הצעת הזדמנויות שוות והסרת המכשולים החברתיים, בית ספר מקווה לאפשר לאנשים מכל רקע לתרום להתפתחות התעשייה והכלכלה הישראלית בכללותה.

בשיתוף בית הספר להייטק

כדאי להכיר