לאחר סיום פגרת הנבחרות, מכבי חיפה מתכוננת למשחק הליגה הקרוב נגד מכבי פ"ת במסגרת המחזור השלישי בליגת העל. לקראת המפגש עם המלבסים, ערכה היום (חמישי) האלופה מסיבת עיתונאים, בה דיבר באופן חריג המנהל הספורטיבי גל אלברמן, ולצדו גם מנכ"ל המועדון איציק עובדיה.
תחילה נשאל אלברמן על אופן הארכת החוזים והמדיניות להימנע מסעיפי שחרור: "לחלק מהשחקנים יש כאלה ולחלק לא. כמועדון, העדיפות שלנו היא שלא יהיו סעיפי שחרור, אבל גם אם יש זה לא אומר שהשחקן יממש אותו. זה לא סוד שמועדוני כדורגל מעדיפים להימנע מכך כדי להיות בשליטה מלאה, אבל לא תמיד זו הסיטואציה האפשרית".
3 צפייה בגלריה
יעקב שחר וגל אלברמן
יעקב שחר וגל אלברמן
דיבר במסיבת העיתונאים. גל אלברמן
(צילום: איתן גליקמן)
על ענאן חלאילי: "יש בינינו שיחות טובות. יש לנו רצון שאוהדי מכבי חיפה יהנו ממנו, ושגם הוא יהנה מאיתנו. הכיוון חיובי, יש רצון שהוא ישחק אצלינו, ושמכבי חיפה תפתח לו את הדרך בקריירה. חשוב לציין שהוא עוד שחקן צעיר ועתידו לפניו. הכדורגל הוא ענף דינמי, ואנחנו רואים חוזים שמשתנים - מה שנכון לדצמבר לא בהכרח נכון לינואר. אני חושב שהשחקן הזה עשה התקדמות אדירה".
על ההתנהלות במהלך חלון ההעברות: "יש הרגשה שבזבזנו זמן יקר בחלון הזה, נלמד מזה ונתנהל נכון יותר. הייתה לנו שאיפה להעמיד קבוצה תחרותית. ידענו שיהיו הצעות על עבדולאי סק, אבל היה חשוב לנו מאוד לשמור על גרעין חזק לקראת העונה הזו".
3 צפייה בגלריה
חליאלי
חליאלי
"יש לנו רצון שאוהדי מכבי חיפה יהנו ממנו". חלאילי
(צילום: עוז מועלם )
על עומר אצילי: "הארכת החוזה איתו לא נעשתה כדי למכור אותו, אי אפשר להתווכח עם זה שהשערים שהוא כבש נגד יובנטוס בליגת האלופות תרמו לחשיפה שלו. הגיעו לאורך הדרך הרבה הצעות עבורו, עד שהגיעה באמת האחת שמתאימה לו ואנחנו היינו צריכים לקבל את ההחלטה. ההצעה הייתה באמת יוצאת דופן והוא לא יכול היה לסרב לה - וגם אנחנו לא". על אבו פאני: "אם על ענאן אמרנו שעוד לא הספקנו להנות ממנו, כאן זה לא המקרה. היו ניסיונות להשאיר אותו אבל הוא קיבל את ההחלטה שלו".
על מינוי מסאי דגו: "יחד עם ברק בכר הנחנו יסודות ומסאי נכנס לתוך זה מצוין. אני חושב שהוא עשה את שלב ההתאקלמות שלו בצורה מאוד טובה. בנוגע לתוצאות, אנחנו בשלב מוקדם מאוד של העונה, ואת זה נצטרך לשפוט מאוחר יותר, אבל אנחנו מאוד שמחים שהוא התאקלם והשתלב במערכת בצורה טובה. יכול להיות שבגלל חוסר הניסיון שלו אני קצת יותר מעורב ממה שהייתי בתקופה של בכר".
3 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
"השתלב במערכת בצורה טובה". מסאי דגו
(צילום: EPA/ANTHONY ANEX)
מנכ"ל מכבי חיפה איציק עובדיה: "אנחנו בשלבים סופיים של מכירת מנויים לליגה האירופאית. 98 אחוזים מבעלי המנויים לליגה, רכשו גם לאירופה. נוציא אחרי החג את המתווה למכירת כרטיסים. מן הסתם אנחנו רוצים למקסם את המקומות לקהל שלנו וככל שהקבוצה האורחת לא תמקסם את קניית הכרטיסים נרצה לאפשר לקהל שלנו להנות מהחוויה".
על שינויים אפשריים בסגל: "יהיה נכון להגיד שכל המהלכים שלנו בחלון נעשים במחשבות תחילה ולא בשליפה המותן. הסגל שלנו הוא סגור, אבל אם תהיה אפשרות לצרף שחקן מתאים אולי נעשה את זה. מתוכננות לנו פגישות עם אוהדים והמטרה היא להקשיב לציפיות שלהם ולראות מה אפשר לשפר".
על עונש הפחתת הנקודה שקיבלה הקבוצה: "צריך להכיר את הנושא יותר לעומק ומבחינה משפטית. עומדת בפנינו האפשרות לערעור, אבל בשביל זה צריך להביא ראיות וטיעונים חדשים. עשינו שני דיונים טובים מבחינתנו אבל החליטו להוריד נקודה".
עובדיה גם התייחס לתהליך העזיבה של ברק בכר: "הוא בחר בדרך שלו. עשינו כמה שיחות כדי לבדוק מה האפשרות שימשיך, כשהבנו שזה לא הולך לקרות, אז המשכנו הלאה. גל בדק וחיפש את הצוות שיתאים לנו הכי טוב, וקיבל את ההחלטה המתאימה ביותר".