יום שני, 10.06.2024 שעה 10:56
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

אלברמן: יש עוד זמן לרכש, רוצים ליהנות מחלאילי

המנהל המקצועי של חיפה: "בזבזנו זמן יקר. כהן? אנחנו במקום אחר. אולי אני יותר לצד דגו בהשוואה לבכר". עובדיה: "לא נתרגל לפגיעה ספורטיבית". צפו

|
גל אלברמן ואיציק עובדיה (עמרי שטיין)
גל אלברמן ואיציק עובדיה (עמרי שטיין)

קיץ עמוס עבר על מכבי חיפה. מסאי דגו מונה למאמן במקום ברק בכר שעזב לכוכב האדום בלגרד, עומר אצילי ומוחמד אבו פאני נפרדו מהמדים הירוקים של האלופה, ליאור רפאלוב חזר וגם שחקני רכש נוספים. היום (חמישי) בצהריים הירוקים התייחסו לתקופה הזו במסיבת עיתונאים שהועברה בשידור חי כאן באתר ובה דיברו המנהל המקצועי, גל אלברמן, והמנכ"ל איציק עובדיה, על שלל נושאים. בין לבין הייתה גם הרמת כוסית לראש השנה.

"מסיום העונה הקודמת לא הייתה לי הזדמנות לשבת מולכם העיתונאים, אני מניח שהיו לכם הרבה שאלות לגבי חלון ההעברות שלנו אז זו הזדמנות טובה מבחינתי לדבר בפתיחות", אמר אלברמן בפתח דבריו. 

כשנשאל על האילתורים של חיפה כשפיירו קורנו נעדר אמר אלברמן: "הצבנו סטנדרטים של לצאת למחנה אימונים עם סגל מלא, אבל זה לא בהכרח מעיד שבכל עונה זה ייעשה בצורה מושלמת. שיחקו בתפקיד הזה חוסה רודריגס, דולב חזיזה ושון גולדברג, ידענו למצוא פיתרונות יצירתיים בתוך הסגל, יש לנו מספיק אופציות כדי למלא את החלל של פייר במשחקים כאלה ואחרים. צריך לזכור שיש עוד שבוע בחלון ההעברות, יכולות להיות התפתחויות".

גל אלברמן ואיציק עובדיה מדברים
הרמת כוסית של מכבי חיפה לכבוד ראש השנה

אלברמן התייחס גם לנושא סעיפי השחרור: "יש מקרים אינדיבידואלים של זה. אין ספק שכמועדון, העדיפות שלשחקנים האלה לא יהיו סעיפים כאלה, אבל לפעמים אתה בסיטואציה שזו האסטרטגיה להחתים שחקנים. זה לא אומר ששחקנים יממשו את סעיף השחרור וזה לא סוד שמועדונים מעדיפים להימנע מסעיפי שחרור, אבל לא תמיד זו הסיטואציה האפשרית.

"יכולות להיות התפתחויות". אלברמן (עמרי שטיין)"יכולות להיות התפתחויות". אלברמן (עמרי שטיין)

"אנחנו בדיונים טובים עם (ענאן) חלאילי, הוא הופיע פעם אחת בקבוצה הבוגרת בליגה, אנחנו רוצים להפיק ממנו תועלת בטווח הקצר, שנהנה ממנו, מדובר בכישרון גדול ויוצא דופן. המחשבות הן חיוביות, צריך לזכור שהוא עדיין בתחילת דרכו וצריך לעלות על המסלול הנכון כמו שידע לעשות בתקופה האחרונה. הכדורגל הוא ענף דינמי ואנחנו רואים חוזים שמשתנים. האם לא ראינו את הפוטנציאל שלו? אם זה היה המצב לא היינו מאריכים לו את החוזה. הוא עשה התקדמות אדירה, סיטואציות משתנות גם מינואר לפברואר, אנחנו מגיבים לדברים האלה ומקווה שנדע לעשות את זה גם הפעם".

"המחשבות חיוביות". חלאילי (עמרי שטיין)"המחשבות חיוביות". חלאילי (עמרי שטיין)

אלברמן הוסיף: "הדברים לא הסתדרו לנו מבחינת הלו"ז בקיץ הזה. בראייה לאחור יכול להיות שהיינו צריכים לקבל החלטות כאלה ואחרות בנקודות זמן אחרות, אולי שרפנו זמן על שחקנים שחיכו לראות את הלו"ז שלהם. אין חפיפה בלו"ז שלנו ושל קבוצות אחרות שמשתתפות במוקדמות של מפעלים אירופיים, מה שמקשה לייצר עסקאות בזמן האידאלי. קצת בזבזנו זמן יקר בחלון הזה, אבל זה לא אומר שלא נפיק לקחים. אסטרטגית, לפעמים כשאתה בונה קבוצה, לא הכל מסתדר בזמנים שאתה רוצה וזה קורה במועדונים בסדר גודל גדול יותר".

המנהל המקצועי דיבר גם על השתלשלות העניינים עם השוער ניית'ן בקסטר שלא חתם לבסוף: "ברגע האחרון הוא החליט להשהות את החתימה, אין לנו יכולת לחתום במקומו. כנראה התקבלה הצעה בלו"ז שמבחינתו היה נכון והוא החליט לא לחתום בחיפה". 

"אין לנו יכולת לחתום במקומו". בקסטר (אינסטגרם)"אין לנו יכולת לחתום במקומו". בקסטר (אינסטגרם)

ואם כבר שוער, על ג'וש כהן אמר אלברמן: "עשינו מספר בדיקות ובכל התחנות בהן יצרנו איתו קשר הוא ביקש לכבד את הרצון שלו ולקחת את הזמן, ושחזרה לישראל לא אופציה מבחינתו. ברגע שהבנו שלוחות הזמנים לא נפגשים, החלטנו ללכת על אופציות אחרות. כרגע אנחנו במקום אחר, עם שני שוערים שאנחנו שלמים איתם".

אלברמן דיבר גם על העוזבים ובפרט על עומר אצילי: "המהלך עם עומר להאריך את החוזה לא היה כדי למכור אותו, קיבלנו הצעה, אי אפשר היה להתעלם מהיכולת שלו, זו הייתה תקופה יוצאת דופן. גם קבוצות בעולם שמו עליו עין, הגיעו הרבה הצעות עד שהגיעה האחת שמתאימה לו והיינו צריכים לקבל את ההבנה שהוא תרם את חלקו למכבי חיפה, הוא לא יכול היה לסרב להצעה וגם אנחנו".

"לא יכולנו לסרב להצעה על אצילי וגם הוא לא". אלברמן לצד איציק עובדיה (עמרי שטיין)"לא יכולנו לסרב להצעה על אצילי וגם הוא לא". אלברמן לצד איציק עובדיה (עמרי שטיין)

על אבו פאני אמר אלברמן: "הוא שיחק ארבע שנים מלאות בקבוצה הבוגרת של חיפה והרגיש שהוא בשל לשלב הבא בקריירה. בשרשרת המזון אנחנו לא בטופ העולמי והוא ראה במעבר שלו אופציה להתקדם לליגה בכירה יותר ונעננו בחיוב לדרישה שלו".

המנהל המקצועי הוסיף: "צריך לזכור שגלגל החיים של קבוצה שכשהיא עוברת תקופה כל כך מצליחה, השחקנים שלה זוכים לעניין. לצד שחרור של שחקנים היה לנו חשוב לשמור על גרעין חזק כדי לייצר קבוצה תחרותית. כמובן שעשינו מאמצים כבירים כמועדון להשאיר מספר עוגנים. לצד עבדולאי סק יש שחקנים נוספים כאלה. יש כאן עשייה גדולה כדי שנוכל לייצר קבוצה תחרותית גם ברמה האירופית ושתשאוף לשבור שיאים בכדורגל הישראלי".

כאמור, אחד השינויים היה מינויו של מסאי דגו במקום ברק בכר. "נכנסתי לתפקיד כשבכר היה בתפקיד ויצרנו סינרגיה שהניחה יסודות לעתיד", אמר אלברמן, "חיפשנו שותף לי ולהנהלה שיהיה יחד איתי ועם ההנהלה, אלה יסודות שברק הניח בתקופה שלו ומסאי נכנס לזה בצורה יפה. המעורבות שלי דומה למעורבות בימים של ברק. כמובן שבעקבות חוסר הניסיון של מסאי יכול להיות שאני נמצא יותר לצידו, אבל הוא עשה את ההתאקלמות בצורה מאוד משכנעת ומהירה. אנחנו שמחים שמסאי השתלב והתאקלם במהרה".

"המעורבות שלי דומה". אלברמן לצד דגו, שחר ועובדיה (ראובן כהן, מכבי חיפה)"המעורבות שלי דומה". אלברמן לצד דגו, שחר ועובדיה (ראובן כהן, מכבי חיפה)

אלברמן נשאל גם על עצמו בפן האישי: "יש פה הרבה אתגרים וסוגים שונים של בעיות שצריך לפתור. השתתפות בשלב בתים אירופית מניחה יסודות וכמובן שגם זכייה בתארים, בשנים האחרונות אנחנו יכולים לתת לעצמנו ציון טוב מאוד בהשגת המטרות. אנחנו רוצים רק ללכת קדימה, לשבור את תקרת הזכוכית ולהיות פורצי דרך, לשם אנחנו שואפים. אני כאן כדי לנסות לעזור לקבוצה להיות הכי טובה שהיא יכולה. כמה זמן אהיה כאן? לא חושב שיש תשובה, אבל אני כאן ב-100%".

מכבי חיפה הוגרלה בליגה האירופית עם ויאריאל, ראן ופנאתינייקוס. אלברמן אמר על כך: "זה בית מאוד נוקשה, הקבוצות לא מצטיירות כמאוד אטרקטיביות, מהניסיון האישי שלי זה הרבה מאוד עניין של מומנטומים. לצד הליגה שהיא סופר משמעותית - נצטרך לקחת כל משחק לגופו ולהבין כמה הסיכויים גבוהים או לא להתקדם הלאה במפעל".

אלברמן התייחס גם ללורנצו שימיץ' ומנואל 'שואו' קאפומנה: "ההשתלבות שלהם טובה, נראה כמה זמן זה ייקח להם על הדשא - יש כאלה שזה לוקח להם פחות וחלק שיותר. המדד העיקרי הוא מה קורה במשחקים, יש לפנינו המון משחקים בחודשים הקרובים ויהיה לנו מספיק זמן להתרשם מהשחקנים החדשים ולראות איך אנחנו משחקים כקבוצה".

"ההשתלבות של שימיץ' ושואו טובה". אלברמן (עמרי שטיין)"ההשתלבות של שימיץ' ושואו טובה". אלברמן (עמרי שטיין)

ומה עם מאבק האליפות? "זה די ברור שיהיה סוג של מאבק משולש, זה עניין של מומנטומים", אמר אלברמן, "למי יש יתרון נבין תוך כדי תנועה, אבל אנחנו כאן כדי להישאר ורוצים להמשיך את המסורת ולהשאיר את הצלחת כאן כמו בשלוש השנים האחרונות. הדינמיקה בליגה שונה מאירופה וצריך לראות מה יהיה קצב צבירת הנקודות".

עובדיה: “הקהלים בסמוך אחד לשני? זה מתכון לפיצוצים”

מנכ"ל מכבי חיפה אמר: "אין פה שליפה מהמותן בנוגע לסגל, הוא סגור. אם תהיה אפשרות אולי להוסיף אז זה משהו שכן יקרה, אבל מבחינת שחרור שחקנים זה לא עומד על הפרק".

על ההכנות לליגה האירופית אמר עובדיה: "אנחנו בשלבים די סופיים של מכירת המנויים לליגה האירופית, כ-98% חידשו. אחרי החג נוציא את המתווה מבחינת מכירת כרטיסים לאוהדים לחברי מועדון גרין פלוס. אנחנו מצפים למקסם את המקומות באצטדיון לטובת האוהדים שלנו, נרצה לאפשר לאוהדים שלנו לקחת חלק בחוויה. כל מי שבעל מנוי קיבל זכות לרכוש מיני מנוי לליגה האירופית, חברי גרין פלוס יקבלו הזדמנות לרכוש כרטיס".

"אין שליפה מהמותן". עובדיה (עמרי שטיין)"אין שליפה מהמותן". עובדיה (עמרי שטיין)

עובדיה הוסיף: "מתוכננים לנו שישה מפגשים עם אוהדים בסמי עופר, המטרה היא להקשיב בעיקר לציפיות של האוהדים במה שקשור לחווית הצפייה ומה שאנחנו יכולים לשפר. נשקף גם את תפיסת העבודה שלנו, מי האנשים שעומדים מאחורי המערכת, אבל בשורה התחתונה זה חיזוק החיבור עם הקהל המדהים של מכבי חיפה".

עובדיה נשאל גם על ענייני בין הדין - הורדת הנקודה והטענות של חיפה ליחס מפלה אחרי שמפקד מרחב איילון ביקש לדחות את העונש שהוטל על הפועל ת"א כדי להימנע מחיכוך בדרבי, בעוד זכור העימות בין האוהדים הירוקים לאלה של מכבי ת"א. 

"אנחנו מסתכלים על עצמנו ולא על מה שקורה מסביב", אמר עובדיה, "צריך להכיר את העניין גם בפן המשפטי, לנו יש ערעור ברשות, צריך להביא למנגנון דברים חדשים, היו לנו שני דיונים והחליטו להוריד נקודה. אנחנו צריכים להסתכל קדימה, אנחנו אחראים מאוד בפן הניהולי ובהחלטה יש מקום להתייחס לאחריות גם מבחינת הקהל. נושא הענישה נמצא על סדר היום, אנחנו צריכים את הקהל איתנו כדי לא לפגוע בהיבט הספורטיבי ובהשפעה שלנו בסגירת יציעים, מאוד קשה לנו להתמודד עם זה.

"מסתכלים על עצמנו". עובדיה (עמרי שטיין)"מסתכלים על עצמנו". עובדיה (עמרי שטיין)

"מבחינת המועדון, ככל שיש מקום להידברות עם אוהדים הדלת שלי פתוחה. אני מתייחס, אם זה במיילים ואפילו בווטסאפ, אני מגיב להכל. אנחנו משתדלים לפתור את הכל. בנוגע אירגוני אוהדים, יש לנו את עמותת היציע הצפוני והם מדברים איתנו. המפגשים האלה נועדו בדיוק לשם, לשמוע מהצד השני בכל תחום שהוא - מתחבורה ועד לבעיות הפרט - בשביל חוויה טובה יותר לאוהדים. יש עשרות אלפים שהולכים אחרי הקבוצה, סיימנו מכירה למשחק מול מכבי פ"ת, קצת יותר מ-9,000 אוהדים ילוו אותנו לשם והנאמנות הזו ראויה להערכה".

מנכ"ל מכבי חיפה הוסיף בעניין ביה"ד: "אנחנו מכוונים לענישה שהיא שווה, אנחנו מקבלים בהכנעה את זה שהמועדון נפגע תדמיתית ומתמודד עם הפרות סדר כאלה ואחרות. התמודדנו עם הפגיעה הכספית, לא נתרגל לפגיעה הספורטיבית, כלומר להוציא את העניין של הורדת נקודות מחוץ לעניין. אבל צריך לקבל את החלטת ביה"ד ולהמשיך הלאה. לא הכל אני מקבל בהבנה מלאה, אבל זו ההחלטה. אני לא רוצה לדבר על הסכומים של האבטחה, בחלק מהקבוצות זה תקציב המועדון. לא רוצים להשוויץ בזה, זו החובה שלנו לנהל את המשחקים ברמה המיטבית. רוצים שיגיעו נשים וילדים, שתהיה כמה שיותר תחלופה בכרטיסים. בחלק הדברים אנחנו מצליחים ובחלק מהם נשתפר.

"היו שני דיונים, אמרנו בהם את הכל וצריכים לשים את זה מאחורינו. אין לנו מה לפנות לערעור, נרצה את העונש. בסופו של דבר כשמתקבלת החלטה בביה"ד, יש לה משמעויות, נתקלנו במצב שאוהדי מכבי ת"א יושבים ליד האוהדים שלנו וזה מתכון בטוח לפיצוצים. שם אני קורא להפעיל שיקול דעת מצד ביה"ד ולא לומר רק 'מכבי חיפה אחראית', כמו שאמרתי - אתם מובילים אותנו לבעיה הזו. לבי עם הפועל ת"א, זה עלול להידרדר וזו פגיעה בכדורגל".

"קורא להפעיל שיקול דעת". איציק עובדיה (יובל בר)"קורא להפעיל שיקול דעת". איציק עובדיה (יובל בר)

עובדיה התייחס גם לעזיבה של ברק בכר: "בנקודת זמן מסוימת כשהגיעו ההצעות, זה היה בנקודת זמן שברק היה יכול לבחור אם הוא ממשיך לעוד שנתיים-שלוש או לשנות מסלול. הוא בחר את המסלול שלו, זה לא היה עניין של מו"מ או כסף, אלא תפיסה וראייה שלו. המועדון כיבד את זה, עשינו כמה שיחות לראות אם יש אפשרות להמשכיות, ברגע שהבנו שלא, התקדמנו, עשינו עבודה בצד המקצועי כדי לראות מי יהיה הצוות שמחליף. זה נחמד שהיום האוהדים מתעניינים גם בליגה הסרבית, אבל אנחנו עסוקים פה".

על אבו פאני אמר עובדיה: "יש סיטואציות בניהול מועדון שזה לא 'בואו ניכנס למו"מ', עם אבו פאני זה לא היה סיפור של כסף, זו הייתה החלטת שחקן לצאת לחו"ל, לאו דווקא לפרנצווארוש. כשהגיעה ההצעה, הוא פעל שנאפשר לנו לצאת. היו ניסיונות מצידנו להשאיר אותו, אבל זו אסטרטגיה ובחירה שלו, לא עניין של כסף. אנחנו קשובים וכשהבנו שאנחנו נכנסים למקום ללא מוצא, יעקב שחר היה ג'נטלמן ואיפשר לעסקה לצאת לפועל למרות שלא הכל נסגר".

הייתה גם הרמת כוסית לראש השנה (עמרי שטיין)הייתה גם הרמת כוסית לראש השנה (עמרי שטיין)

עובדיה הוסיף: "ברגולציה באירופה קבוצת חוץ אחראית לאוהדיה. ברגע שאנחנו מנהלים את אוהדי החוץ למשחק, יש שיתוף פעולה מצד הקהל והתייחסות לנושא של מנויים ותיעדוף, ברגע שזה משתבש ואנחנו זזים הצידה, כמות הקהל משתנה. בגלל חוסר שיתוף פעולה של הפועל ירושלים הגיעו למשחק פחות מ-5,000 צופים. למשחק מול הפועל ירושלים במצב רגיל יכולים להגיע 10,000-12,000 אוהדים שלנו, הקהל שלנו מצביע ברגליים".

אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */