אחותו של השוער דניאל פרץ על המעבר ההיסטורי לבאיירן מינכן: שבוע ללא שינה, דניאל הגשים חלום
(צילום: אבי חי)
לאו מסי, כריסטיאן פוליסיק ו...דניאל פרץ. המעבר של שוער נבחרת ישראל לבאיירן מינכן הפתיעה לא רק את חובבי הכדורגל בישראל, אלא בכל רחבי אירופה.
מעטים האמינו, אם בכלל, שפרץ יגיע ממכבי ת"א דווקא לאחד המועדונים הכי גדולים בעולם. אולי בשל כך המעבר הזה הוכתר על-ידי "הגרדיאן הבריטי" כאחד מ-12 ההעברות המשתלמות ביותר בחלון ההעברות האחרון.
3 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
מעבר מסקרן. פרץ
(צילום: האתר הרשמי של באיירן מינכן)
פרץ חתם לחמש שנים בבאיירן מינכן, ששילמה עבורו כ-6 מיליון אירו למכבי ת"א (סכום שיכול להגיע לכדי 7 מיליון, בכפוף לבונוסים שונים). על המעבר המפתיע נכתב בעיתון הבריטי הנחשב: "פרץ תפס את העין של אנשי באיירן מינכן אחרי שתי הצלות פנדלים ביורו עד גיל 21".
"לאחר שקפה עבר לריאל מדריד, באיירן פנתה לפרץ עם חוזה ל-5 שנים, כשבסופו של דבר הוא הפך לגיבוי של יאן אולריך הוותיק. מנואל נוייר צפוי לשוב בקרוב, אבל פרץ עשוי להיות זה שיקבל את ההזדמנות כיורש של שוער גרמניה המנוסה".
3 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
אף אחד לא ציפה לזה. פרץ
(צילום: באיירן מינכן)
ההחתמה של פרץ מקבוצה מישראל ועד לאחת האימפריות הגדולות בעולם היא לא פחות ממדהימה. אבל כולם מבינים מאיפה היא הגיעה. פרץ, כאמור, הצטיין במדי הנבחרת הצעירה נגד נבחרתה המקבילה של גרמניה בשלב הבתים של אליפות אירופה עד גיל 21, כשעצר שוב ושוב את חלוצי היריבה ואף הדף שני פנדלים - מה שהוביל לכך שהוא נבחר לשחקן המצטיין במשחק.
מעבר לאותה הצגה נגד גרמניה הצעירה בפתיחת האליפות, פרץ היה אחד הגיבורים הגדולים של הנבחרת של גיא לוזון בטורניר, אם לא הגדול ביותר. הוא גם סיפק עצירה בדו-קרב הפנדלים ברבע הגמר מול גאורגיה, שהייתה השישית (!) שלו בתוך שנה במשחקים מכריעים. בפלייאוף העלייה ליורו הצעירות נגד אירלנד, סיפק פרץ הצגה מדהימה, גם הפעם בדו-קרב מהנקודה הלבנה כשהדף לא פחות משלושה פנדלים והעלה את ישראל לטורניר.
3 צפייה בגלריה
שחקן אינטר מיאמי לאו מסי
שחקן אינטר מיאמי לאו מסי
גם הוא כמובן ברשימה היוקרתית. מסי
(ANDY LYONS/AFP)
עוד ברשימה של "הגרדיאן", למי ששואל, ניתן למצוא כמובן את לאו מסי, שעבר בקיץ לאינטר מיאמי ובינתיים לא מפסיק לחורר רשתות, ואף עזר לה לזכות כבר בתואר בארה"ב. כמו כן, את כריסטיאן פוליסיק שעבר למילאן מצ'לסי, קווין פולאנד ממונאקו לאוניון ברלין ודאיצ'י קמאדה מאיינטראכט פרנקפורט ללאציו.