חזן: "ידעתי שיהיה קשה ככל שיעברו הדקות"
(ONE)
חגיגות בנבחרת ישראל לאחר ה-0:1 הקשה הערב (שלישי) בבלומפילד על נבחרת בלארוס. הכחולים-לבנים התקשו במשך 93 דקות מול אחת הנבחרות החלשות בבית, אך שער של המחליף גבי קניקובסקי, שנעזר בהגנת היריבה, סידר את הניצחון למארחת, שצריכה גם להגיד תודה לעומרי גלזר שסיפק מספר הצלות גדולות במחצית הראשונה.
החדשות הרעות: במקביל שווייץ ניצחה את אנדורה 0:3 ורומניה ניצחה את קוסובו 0:2 והן נשארו במקומות הראשונים בבית 9 - המובילים ליורו 2024 בגרמניה. ישראל במקום השלישי עם 11 נקודות אחרי שישה משחקים, רחוקה נקודה מרומניה ושלוש נקודות משווייץ - היריבה הבאה.
2 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
(צילום: עוז מועלם)
מאמן הנבחרת אלון חזן סיכם את הניצחון הדרמטי: "זה לא ללב שלי ולא ללב של הרבה אנשים. אמרתי שזה לא יהיה קל. בלארוס מסתגרת וככל שעובר הזמן היא מסגרת יותר ויותר. במחצית הראשונה היא גם סיכנה אותנו. אבל אני שמח שהשחקנים שלי המשיכו להאמין ואני שמח שזה נגמר ככה".
על החילופים ההתקפיים: "הוצאתי את נטע שהיה עייף, גם פרץ היה גמור. חיפשתי שחקנים יותר טריים, שיהיו עוד שחקני מטרה לכדורים. הכי שמח בעולם שזה הצליח. לקראת ראש השנה עשינו הרבה שמחה להרבה אנשים בבית. אני מאמין תמיד, עד השנייה האחרונה. השחקנים שלי מאוד מאמינים ומוכיחים את זה".
על השמירה על שער נקי אחרי 20 משחקים בהם זה לא קרה: "הנה, הצלחנו לעצור את הרצף הזה. העיקר שעשינו את זה, גם אם בתוספת הזמן".
לקראת המשך הקמפיין: "זה צעד משמעותי. הכי חשוב שיכול להיות, בטח בדרך שזה הושג. יש לנו הרבה דברים לתקן והרבה דברים לשמור למשחקים הבאים".
גבי קניקובסקי חגג את שערו הראשון במדי הנבחרת: "לא יודע אם אני זה שנתן את הניצחון, זאת כל המדינה. התבאסתי שבוע שעבר שלא הצלחתי, ואולי זאת הסיבה שהפעם הצלחתי. זה עוד לא נגמר, אבל זה ניצחון ענק. השער? חיכיתי לכדור ולרגע הנכון, שמח שזה פגע במישהו והכדור נכנס. זה רגע גדול. אני חושב שבשביל להגיע לטורניר גדול צריך לסבול קצת, ואנחנו סובלים. אנחנו רוצים להשיג את המטרה ואנחנו בדרך לשם".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל גבי קניקובסקי חוגג
שחקן נבחרת ישראל גבי קניקובסקי חוגג
"בשביל להגיע לטורניר גדול צריך לסבול קצת". קניקובסקי חוגג
(צילום: עוז מועלם)
על האופי של הנבחרת: "אני מתחילת הקמפיין פה, עברנו משהו מיוחד. אין אגו, כולם למטרה אחת בשביל המדינה. אני חושב שנעשה דברים גדולים. רוצים להיות ביורו, שחקנים ברמה הזאת צריכים להתמודד עם זה. האם חלמתי על גול כזה? היה לי רק חשוב שננצח, גם אם לא הייתי מבקיע".
אגב, קניקובסקי בכלל לא זומן לסגל של ישראל לצמד המשחקים האחרונים, אך פציעה של דולב חזיזה הביאה לזימונו. במהלך המחצית השנייה הקהל בבמלופילד - שהיה מלא הערב - העביר מסר לחזן כשקרא שוב ושוב בשמו שלו ערן זהבי. כזכור, חלוץ מכבי ת"א ומלך שערי נבחרת ישראל בכל הזמנים לא זומן לסגל במשך כל הקמפיין בגלל פרשת החדר.