אין דרך אחרת לסכם את העונה השישית של "חתונמי"

שישה זוגות אמרו "כן", ארבעה החזיקו עד היום ובכך נשברו שיאי תוכנית השידוכים לדורותיה • מעניין מה התרחש הפעם בתהליך יצירת הזיווגים שהביא לתוצאה הזו - והאם יצליחו לשחזר את ההישג גם בפעמים הבאות • עד אז, נאחל הצלחה לכל הלבבות השמחים שמצאו את החצי השני שלהם - ולהתראות בעונה השביעית

בניכוי רותם ורונן ושניר ומור - הצלחתם. יעל וגלעד. צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת 12

לא פחות מחמישה זוגות אמיתיים ופעילים העמידה עונה 6 של "חתונה ממבט ראשון", כך גילה באופן סופי פרק "האיפה הם היום?" שחתם את העונה. אם מחשיבים גם את רותם ורונן (ועדיף שלא נעשה זאת) ששרדו אך שבועיים לאחר תום הצילומים, אז אפשר לטעון שאפילו שש הצלחות היו שם. ארבע מהן שרדו את העונה ושידוריה והגיעו כיחידה אחת, הדוקה ומלוכדת, למפגש הסופי עם מומחי חתונמי, שיותר מאשר בכל עונה אחרת – הצדיקו את שמם.

חתונה ממבט ראשון: חן ויוסי, טל ורונן

מעניין מה התרחש שם, בתהליך יצירת הזיווגים העונה, ומה השתנה במבנה המומחים שהביא באופן יידי לתוצאות מרשימות כאלה בשטח. האם זה בזכותו של גלעד, הפסיכולוג החדש בצוות, שהחליף את דני על כיסא השדכן וגם הצליח לדבר בתהליך לדבר ללא מבטא מומצא לחלוטין? יתכן. אבל שלא כמו רונן ורותם - עם הצלחה לא מתווכחים, ושבעה חודשים לאחר סוף התהליך המצולם יוצאים יעל וגלעד יוצאים לבדוק מה עלה בגורל הזוגות ששידכו.

זו הייתה העונה שהכי הרבה התנשקו ועשו סקס בה, מגלה לנו יעל, וזו הזדמנות טובה להשלים לה את המשפט ולהוסיף שזו הייתה גם העונה הראשונה שבה מותר היה להשתמש במילה הזו, שהוחלפה עד כה במכבסת המילים "אינטימיות". מילה שבעיקר מעלה לנו אסוציאציות של רפי רשף.

הראשונים לקבל ביקור הם יוסי וחן – צמד מאוהב, שבזמן שצפיתם בחתונמי המשיך לנהל חיי זוגיות חביבים, לצאת לחופשות רומנטיות, ללבוש סנדלים (חן) עם גרביים ולהשתין בבריכות (נחשו מי). "נכון אתה מחכה כבר לעבור לנווה ירק?", שואלת חן את יוסי לפני המעבר שלהם למגורים משותפים, ביישוב מומצא שבדתה מלבה. יוסי, ממושמע כתמיד, עונה "כן" וניגש לאתר בווייז את אזור הדמדומים שהוא מובל אליו. לא לפני שצופי חתונמי עדים לרגע המדויק בו יוסי עושה את טעות חייו ומספר על סלידתו מנשים שאינן קלות משקל וחלקות שיער.

רק תזהרו לא ליפול לבריכות. או להשתין בהם. יוסי וחן,

כל מי ששהה בחברת הזוג בעת הצפייה (יש להניח שמדובר בחברים של השניים) הבין באותו רגע שיוסי צפוי להיתקל בעליהום מהשאול ברשתות, וזה אכן קרה (גם אם לא בסדר הגודל ששניר נאלץ להתמודד עמו, על שהעז לא להמשך למור). אבל מדובר בזוטות, לא יותר ממים מתחת לגשר (שיוסי אולי כבר הטיל בהם את מימיו), כי אנחנו למדים שחן והוא עברו את שלב ההתאהבות והם מנהלים חיי אהבה ושגרה במקום שאינו קיים במציאות.

חתונה ממבט ראשון: הפרודים

מקום שדווקא בהחלט מופיע בתוכנות ניווט פופולריות, במיוחד בקרב ארגוני אויב, הוא שדרות – עיר אליה נכנעה טל ועברה יחד עם רון. "ממ"ד זה חשוב", מציין רון בסיור שהוא מעניק לצופיו בדירתם המשותפת, וטל לומדת זאת מאוד מהר כשאת פניה בביתה החדש מקבלים טילי מבצע "מגן וחץ". אחרי שהם מספרים שהתינוק שהכריזו עליו קבל עם ופרומו לא הולך להיוולד מקרוב (ולו מטעמי צורך בהיכרות מעמיקה יותר של הוריו העתידיים), מסכם רון את החוויה במשפט עליו חזר לפחות 76 פעמים רק במעמד החופה: "את מדהימה". לנו נותר רק לקוות שהשניים האלה יצליחו לאהוב עוד ולשגשג יחד, ושהקשר שלהם יחזיק מ(ע)מ"ד.

ומשם אל רותם ורונן - או ליתר דיוק רותם ואז רונן - אהבה סוערת שכאמור לא שרדה זמן רב מדי לאחר סוף התוכנית, חרף ניסיונות החייאה נוספים. זה לא באמת אמור להפתיע מישהו שהשניים האלה לא הצליחו לסבול אחד את השנייה לאורך זמן - לא בגלל בעיה אישית שלהם, כמו החיבור ביניהם. אם כבר, אולי כדאי לאחוז מצופי חתונמי, נגיד זה נטול החיים או הבושה שראה לנכון לתקוף את רותם בתיבת הדואר הנכנס שלה ברשתות החברתיות, לבדוק אם הבעיה נמצאת אצלו. ספוילר: היא שם. בעת הביקור מנסה רונן להביע אכזבה מהמומחים על שלא מצאו לו זוגיות טובה, והוא עושה זאת בדרכו הנעימה. "אתה עדין מדי", קובעת יעל. "אתה כועס!", היא משכנעת אותו, בונה בראשה את הפרומו לפרק. "ההתאמה שלכם לא הייתה טובה", זורם עמה מייד רונן, והעסק מסתיים בשיר "אם זו אהבה" שכתב אהוד מנור המנוח. ספוילר נוסף: זו לא.

מבולגריה ושושי באהבה. תומר ויואנה, צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת 12



קשר שהוסיף ללבלב הוא זה של תומר ויואנה, זוג אוהבים שנסע לטיול שורשים בבולגריה במטרה להכיר את הוריה של יואנה ולהשוות ביניהם מידות כפות רגליים, כמנהג הבולגרים. בין לבין מלמד תומר את הורי כלתו כיצד לצפות בניסוי הטלוויזיוני הביזארי שאולי עוד ייצור להם נכדים יום אחד, ומקסים אותם כפי שהקסים את צופות וצופי העונה. האם חלקנו ציפינו לחזות בו ובמשפחת יואנה צורחים אל מיקרופון את "חצי דפוק וקצת משוגעת"? ברור שכן.

אתם בהחלט מתחפשים הרבה. רז ועינב, צילום: מתוך "חתונה ממבט ראשון", קשת 12

אבל את האכזבה השכיחו מייד רז ועינב, שגרו יחד בדירה המשותפת עוד חודש וחצי לאחר תום הצילומים (כי אם אפשר לעשות למצוא קורת גג ועל הדרך למצוא סאבלט שיגור במקומכם בדירה בפלורנטין, אז למה לא בעצם?). קצת לפני שחזרו לדירות האם שלהם אנחנו מגלים שהשניים עדיין ביחד, מנהלים חיי קומונה ומדגמנים חוסר התאמה מוחלט בין כמות הפעמים שהם מתחפשים בשנה ובין מספר החגים הדורשים זאת.

נעם ומשה, לעומתם, לא שרדו, אך הפתיעו רבים כשהפכו למשך כמה חודשים ועד לאחרונה יחסית, את הקשר הטלוויזיוני שלהם לעובדה מוגמרת במציאות. למעשה הם אפילו גרו יחד למשך תקופה בביתו של משה ברינתיה, מקום קיים יותר במעט מזה מנווה ירק הבדיוני, אך עדיין לא ממש ברור היכן הוא נמצא ואם הוא ממוקם בין גבולות הקו הירוק.

סופה של תקופה. משה ונעם (לא בפריים -הכלב סופה),

"השידורים יכולים להרוג זוגיות", מנסה יעל להסביר את האתגר העומד בפני אלה שלקחו חלק בתוכנית ושרק מנסים לשרוד את הקשר שזו הביאה לה מול אומה שלמה. הם יכולים, יעל, להרוג גם כותבי טורים שנאלצים לסכם פעמיים בשבוע באופן הומוריסטי כל פרק שאפשר היה לקצר ב-40 דקות לפחות. היי שלום, עונה 6. האמת צריכה להיאמר: היית המוצלחת שבעונות. ומי שלא הספיק לו ובכל זאת רוצה להמשיך לחזות בעוד רגעים כיפיים ומחממי לב במערכות יחסים של אחרים, מוזמן לעבור לכאן 11 ולסדרת ההמשך הקצת פחות מלבבת - "טיפול זוגי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר