י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בהסכמת ישראל

הרשות הפלסטינית קיבלה משוריינים ונשק אמריקאי

ארה"ב העבירה לרשות הפלסטינית משוריינים וכלי נשק כדי לתמוך במנגנונים הפלסטיניים. הכלים והנשק הועברו דרך ירדן ובהסכמת ישראל, ומטרתם לסייע ל"החלת החוק והסדר" בעימות מול החוליות החמושות הפלסטיניות בג'נין ובשכם

הרשות הפלסטינית קיבלה משוריינים ונשק אמריקאי
הממשלה הפלסטינית ברמאללה צילום: פלאש 90

מקורות פלסטינים טוענים כי הרשות הפלסטינית קיבלה דרך ירדן קבוצה של כלי רכב משוריינים ונשק, לתמיכה בשירותי הביטחון הפלסטינים.

המקורות אמרו לאתר Al-Quds כי כלי הרכב וכלי הנשק המשוריינים הללו ישמשו במה שלדבריהם יהיה "אכיפת חוק וסדר" באזורים הנמצאים בשליטה ביטחונית פלסטינית.

על פי הדיווח, המשוריינים הגיעו לרשות מאמריקנים באמצעות מתווך ירדני, "באישור ממשלת ישראל הימנית", בה "משתתפים שרים מהימין הקיצוני" במטרה לחזק את "היכולת הפלסטינית בעימות עם התאים החמושים הפלסטינים המוצבים בג'נין ובעיר שכם".

המקורות אמרו כי הרשות הפלסטינית אישרה לגורמים אמריקאים, כי "הרשות לא מסוגלת להתעמת עם תאי חמאס הפרוסים בג'נין, שכם וטול כרם, האזורים החמים ביותר בגדה המערבית, ושגם כוחות צה"ל מתקשים להסתער עליהם ללא כוח מהאוויר".

המקורות ציינו כי הצד האמריקני הבין את דרישות הרשות ופעל לספק לה את הציוד הדרוש, בין אם משוריינים ובין אם כלי נשק אוטומטיים חדישים מצוידים בלייזרים לשימוש נגד תאים חמושים, בעיקר בג'נין.

על פי הדיווח, הנשיא אבו מאזן עמד בראש סדרת פגישות ביטחוניות נרחבות במטה הנשיאותי ברמאללה במהלך השבועיים האחרונים, וביקש מאנשיו להכות ביד ברזל בכל התאים החמושים שלדעתו פועלים "להרוס את הפרויקט הלאומי".

אבו מאזן ארה"ב הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד