ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לא ירצה את עונשו

פקיסטני נידון ל-12 שנות מאסר בגין איומים לרצוח חבר פרלמנט הולנדי

ספורטאי מפקיסטן נידון ל-12 שנות מאסר בהולנד בגין איומים לרצוח את חבר הפרלמנט הימין הקיצוני חרט וילדרס. הפוליטיקאי הימני מבקר חריף של האסלאם, ומתנגד להגירת מוסלמים להולנד ונחשב פרו-ישראלי  

 פקיסטני נידון ל-12 שנות מאסר בגין איומים לרצוח חבר פרלמנט הולנדי
חירט וילדרס צילום: מתוך טוויטר

שחקן קריקט בינלאומי לשעבר של פקיסטן נידון ל-12 שנות מאסר בהולנד בגלל איומים על חבר הפרלמנט הימין הקיצוני חרט וילדרס. הפוליטיקאי הימני מהולנד נודע כמבקר חריף של האסלאם, ומתנגד להגירת מוסלמים להולנד ונחשב כתומך ישראל.

כתב האישום הגיע לאחר שב-2018, הציע הפקיסטני חאליד לאטיף 21,000 יורו לכל מי שיהרוג את הפוליטיקאי. זה היה לאחר שוילדרס העיר הערות על הנביא מוחמד שפגעו במוסלמים.

אך לא סביר שלאטיף ירצה עונש כלשהו. כיום הוא מתגורר בפקיסטן, שאין לה הסכם הסגרה עם הולנד. הרשויות ההולנדיות מבקשות לחקור את לאטיף כבר כמה שנים, אך מסרו שלא ניתנה להן עזרה מפקיסטן.

השופט ההולנדי ג'י ורבק אמר שדברי הפקיסטני אינן רק התקפה על וילדרס באופן אישי אלא התקפה על חופש הביטוי. לא נמסרה תגובה מלאטיף בעקבות פסק הדין.

הוא פרסם את הסרטון באינטרנט ב-2018 בתגובה להכרזתו של וילדר כי יקיים תחרות לקריקטורות של מוחמד. תמונות של מוחמד אסורות באסלאם מכיוון שהן נחשבות לסוג של עבודת אלילים וקריקטורות נחשבות פוגעניות ביותר.

בעקבות פסיקת בית המשפט, הוא דחק בראש ממשלת הולנד מארק רוטה ושר המשפטים של המדינה להפעיל לחץ על הרשויות הפקיסטניות לעצור ולהסגיר את לאטיף.

פקיסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד