צפו: אלון חזן מדבר לקראת בלארוס
(צילום: ONE)
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן דיבר הערב (שני) לקראת המשחק נגד בלארוס, שתתארח מחר (שלישי, 21:45) באצטדיון בלומפילד במסגרת המחזור השישי של מוקדמות יורו 2024. זאת לאחר ה-1:1 נגד רומניה במחזור שעבר.
כשנותרו חמישה משחקים, הכחולים-לבנים - שעוד יארחו את בלארוס, רומניה ושוויץ וייצאו למשחקי חוץ בקוסובו ואנדורה - רחוקים נקודה אחת מהמטרה שהציב לה המנהל המקצועי יוסי בניון. ישראל נמצאת כרגע במקום השלישי עם שמונה נקודות, בעוד שווייץ (11) ורומניה (9) תופסות את שני המקומות הראשונים - שמהם עולים ליורו. רומניה תארח אצל קוסובו, בעוד שווייץ תארח את הנבחרת החלשה בבית אנדורה.
1 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
עוד משוכה קריטית. חזן
(צילום: עוז מועלם)
בלארוס מגיעה למשחק עם מהמקום הרביעי עם ארבע נקודות, ואחרי 0:0 מאכזב בחוץ מול אנדורה. במפגש בסיבוב הקודם, ישראל פיגרה בבלארוס עד לדקה ה-85, אבל הצליחה לבצע מהפך בזכות שערים של שון וייסמן ואוסקר גלוך (90+1).
במסגרת האימון המסכם לקראת המשחק, תירגל המאמן את שון וייסמן במקום דור תורג'מן, וסתיו למקין יפתח במקום שון גולדברג הפצוע. "זאת אחת המשימות הכי משמעותיות שלנו", אמר חזן על כך שהקהל צפוי למלא את האצטדיון מחר. "ברומניה הייתי מרוצה מהנבחרת במחצית הראשונה. הייתה נפילה בעקבות הגול שספגנו, וגם אחרי ה-1:1 לא הלכנו אחורה. המטרה היא למצוא את האיזון ולשחק טוב במשך כמה שיותר דקות".
על הטעות של גלזר שהובילה לשער הפיגור נגד הרומנים הוסיף המאמן: "יש לנו שני שוערים ברמה מאוד מאוד גבוהה, אין סיבה שאקרא לגלזר לשיחה, זאת טעות שקורית. אין סיבה להרגיע, כולם מקבלים את הביטחון כמו השחקנים צעירים אחרי מחצית ראשונה לא כל כך טובה. פרץ למשל, אנחנו לא הפעלנו אותו מספיק, חשוב שנבין איך מרוויחים שחקנים כאלה קדימה ולא רק במשחק נתון".
"לא הזמנו את סתיו למקין כסותם חורים, אלא כפוטנציאל", המשיך חזן. "הוא נכנס בדקות מאוד לחוצות, שיש בזה מתח, בהתחלה הוא היה קצת נרגש וזה טבעי, אבל הוא עשה את העבודה. אבו עביד יהיה איתנו, אבל למקין קיבל את המפתחות במשחק הקודם וימשיך לקבל אותם במשחק הבא".
הקפטן אלי דסה פתח גם כן בהתייחסות לקהל: "אלון היה המטורף היחיד שידע להגיד לנו בחדר אסיפות במלון שגם במשחקים הכי פחות מעניינים אנחנו נמלא אצטדיונים. זזנו באי נוחות בכיסא וחשבנו שהוא רוצה לבוא להחדיר מוטיבציה, אבל הנה הוא עמד בזה במשימה הזו בגדול. זה מרגש, יום שלישי, שעה מאוחרת, טירוף. עכשיו אני אפתח את הטלפון אני אראה בקשות לכרטיסים, זה פשוט לא נגמר. אבל אנחנו צריכים לדעת לנתק את הכול ולהביא את הניצחון כי מחר אין שום דבר אחר חוץ מניצחון על המגרש".
"כל המסיבה שהייתה סביב רומניה נגמרה. אנחנו חדים וממוקדים לקראת מחר, רמת המוכנות שלנו צריכה להיות פי 100 מהמשחק האחרון ברומניה, כי מבחינתי זה המשחק הכי חשוב שהיה אי פעם, בטח במסגרת של הקמפיין הזה. נבוא לעשות את העבודה".