בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל החליט לקבל חלקית את עירעורו של תובע ההתאחדות הכדורגל עו"ד ניר רשף, והפחית נקודה ממאזנה של מכבי חיפה בגין השלכת האבוקות למגרש במשחק אלוף האלופים נגד בית"ר ירושלים. כעת יש במאזנה של מכבי חיפה שתי נקודות. בקבוצה מתכוונים לערער על העונש.
אב בית הדין מיגל דויטש כתב בהחלטתו: "אין להסתפק במלל, אלא יש לעבור למעשים ביחס למאבק בהתפרעויות. ההפחתה על תנאי של נקודה נוספת מהווה אף היא גורם מרתיע מבחינת האוהדים ומעניקה למכבי חיפה תמריץ והזדמנות אחרונה לשיפור מערכתי של המאבק בהתפרעויות".
2 צפייה בגלריה
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אוהדי מכבי חיפה והאבוקות במשחק מול בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
עוד נכתב בפסק הדין: "יש קשר סיבתי בין השלכת האבוקות להפסקת המשחק. דו"ח השופט קובע כי המשחק הופסק לשלוש דקות כתוצאה מהשלכת האבוקות. הטענה של מכבי חיפה לא גובתה בעדויות. יש הכרה רחבה בכך שהשימוש באבוקות הפך למכת מדינה ומחייב מלחמת חורמה".
בית הדין הסביר מדוע קיבל את העירעור של ניר רשף ומדוע יש להעמיד את מכבי חיפה לדין בנסיבות מחמירות: "התובע טען שנדרשים שלושה יסודות בקשר להדלקת האבוקות, השלכתן לכר הדשא והפסקת המשחק - כל אלה התקיימו. אין בכך כדי להצדיק הורדת נקודות, אלא להצדיק את הסיווג לנסיבות מחמירות".
במכבי חיפה מתכוונים כאמור לערער על העונש. גורם בקבוצה אמר: "רוצים להכריע את הגורל של העונה בבית הדין, יש איפה ואיפה".
2 צפייה בגלריה
ניר רשף
ניר רשף
עו"ד ניר רשף. העירעור התקבל
(צילום: אורן אהרוני)
ממכבי חיפה נמסר בעקבות הפסיקה: "אין עוררין על כך כי עלינו לשאת בעונש, לאחר זריקת חמש האבוקות לכר הדשא, אירוע אותו אנו כמובן מגנים. המועדון שלנו משקיע משאבים רבים, במיגור האלימות, שפחתה משמעותית במשחקי הקבוצה, וכן בנושא האבוקות. במהלך שתי הערכאות השונות, טענו בתוקף בבית הדין כי נכון והאירוע הנדון לא יישפט כנסיבות מחמירות. זאת בשל מקרי עבר דומים או חמורים אף יותר, שלא זכו לסעיף אישום מחמיר זה. על כך, אגב, הסכים בית הדין העליון. לצערנו הוחלט אחרת, אך אנו מכבדים את החלטת בית הדין ומקווים כי מקרים אלו לא יישנו בעתיד".
בדיון שנערך ביום רביעי אמר ניר רשף: "יש לנו דו”ח שופט פשוט וברור, שבסעיף אחד מצוין אבוקות שנזרקו מהיציע וכתוצאה מכך נפסק המשחק. לפי החלטות קודמות של בית הדין נאמר כי כשהמשחק נעצר מזריקת אבוקות, אז העונש הוא בנסיבות מחמירות. אז העניין לא ברור לי. אם בית הדין סבור שדו”ח השופט אינו מהווה ראייה מכרעת, זה משנה את הדרך שבה אנחנו מסתכלים על כל תיק".
עו״ד עופר בן אסא, שמייצג את האלופה אמר בתגובה: "נסיבות מחמירות הן כשמן, מחמירות, וצריך אירועים חריגים כדי להרשיע בנסיבות שכאלה. מתפקידה של התביעה להוכיח כי הנסיבות הן מחמירות, משהו שלא קרה. והתקנון מציין כי בית הדין יחליט מה הן נסיבות מחמירות, על פי מה שהוגש בפניו, ומה שהוגש הינו סתמי. זה לא דומה למקרה שמכבי ת"א הדליקה 40 אבוקות".
הדיינים אמרו בתגובה: "באירוע הזה המשחק הופסק לשלוש דקות, ובנוסף לאירועים קודמים של הקבוצה, זה לא גורר 'נסיבות מחמירות'?. אתם חייבים להבין שהפחתת הנקודות היא לא רק בגלל המקרה, אלא כי יש פה הצטברות מקרים - וזה מה שגורר לטענה להפחית נקודות".
רשף הסביר את עמדתו: "הפועל ת"א הועמדה לבית דין בשנה שעברה בערבות השלכת אבוקות והואשמה בנסיבות מחמירות, מה שהוביל להורדת נקודה. בנסיבות האלה, בית הדין טעה לדעתי וצריך לתקן".