האסון במרוקו: מספר הנספים עודכן ל־2,681

שר המשפטים המרוקאי הודה בראיון כי צוותי החילוץ לא מצליחים להגיע לתושבי הכפרים בהרי האטלס • האזרחים זועמים על ההתמודדות של המדינה עם המשבר • על אף הסירוב הנחרץ לקבל סיוע חיצוני, צוותי חילוץ מבריטניה, ספרד וקטאר הגיעו לאזור

ההרס ברחובות מרקש. צילום: אי.אף.פי

שעות קריטיות: שר המשפטים המרוקאי, עבד אל־לטיף וואהבי אמר היום (שני) כי עדיין לא ניתן להעריך את ההפסדים שנגרמו כתוצאה מרעידת האדמה בממלכה, שהובילה למותם של 2,681 בני אדם ולאלפי פצועים (2,476) ועקורים נוספים.

כפר שניזוק מרעידת האדמה בהרי האטלס בדרום מרוקו || רויטרס

לדברי הבכיר המרוקאי, עד כה הוקמו בתי חולים שדה באזורים שנפגעו מדרום לעיר מרקש. כמו כן, הוא הודה כי צוותי החילוץ מתמודדים עם קשיים בכל הנוגע להגעה למקומות ההרריים יותר. כבר בשבת סיפרו תושבים ל"ישראל היום" על ההלם שאחז בתושבים אחרי רעידת האדמה, ועל התסכול מהתגובה האיטית של הרשויות.

שעות קריטיות, צוותי החילוץ פועלים במרקש, צילום: Getty Images

בתוך כך, כוחות ההצלה נמצאים במרוץ נגד השעון וממשיכים במאמצים לאתר לכודים תחת ההריסות - 48 שעות אחרי רעידת האדמה.

כאמור, עד כה נספרו כ־2,500 הרוגים באסון שהותיר הרס רב בכפרים באזור הרי האטלס. למרות הדיווחים על סירובה של מרוקו לקבל סיוע ממדינות העולם, צוותי חילוץ מספרד, בריטניה וקטאר נשלחו לאזור.

משפחת עקורים בכפר סמוך למרקש, צילום: אי.פי

בינתיים, אנשים רבים שוהים מחוץ לבתיהם שקרסו או בשל חשש לבטיחות המבנים. כך למשל, בכפר אימגדל הנמצא כ־75 קילומטרים ממרקש, ילדים ונשים ישנו באוהלים מאולתרים שהוקמו בשולי הכביש. בכפר טפגהגט העיד אחד התושבים איך בנו בן ה־8 מת מתחת להריסות.

רגעי האימה ברעידת האדמה במרוקו

כבישים רבים במדינה נותרו חסומים באזורים אלה - מה שמקשה על הרשויות לפרסם הערכות לגבי מספר הנעדרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר