שיימינג באמצעות מצלמות האבטחה בגן הילדים

אב של ילד פרסם בווטסאפ של הגן תמונה של ילד אחר לצד האשמות שהוא מטריד ילדים אחרים • הוריו של הילד הגישו תביעה וזכו ביותר מ־30 אלף שקלים

גני הילדים רושתו בשנים האחרונות במצלמות, זאת בשל החשש להתעללות בחסרי ישע, אך מתברר שיש הורים שמשתמשים במצלמות כדי לבזות ילדים.

לאחרונה קבעה השופטת רחלי טיקטין־עדולם כי אב לילד בן שנתיים שפרסם בקבוצת ווטסאפ של הגן תמונות של פעוט אחר מהגן שנקלטו במצלמות האבטחה - יפצה אותו ואת הוריו ביותר מ־30 אלף ש' כולל שכ"ט עו"ד, זאת בגין לשון הרע ופגיעה בפרטיות.

גן ילדים (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

על פי התביעה, הנתבע ואשתו פרסמו בקבוצת ווטסאפ של הורי הגן חמש תמונות של פעוט כבן שנתיים וגם אמירות בנוגע אליו. בתמונות נראה הפעוט עומד מאחורי בנו של הנתבע ואוחז בכתפיו. התמונה נערכה על ידי הנתבע כך שסומן חץ אדום לכיוונו של הפעוט. לתמונה נוספו הדברים הבאים: "שלום לכולם, ההורים של הילד החדש נמצאים בקבוצה? אנא תענו לי בפרטי".

כל התמונות נאספו מתוך מצלמות האבטחה על ידי הנתבע או אשתו. לאחר פרסומן החלו להיכתב תגובות בקבוצת הווטסאפ. בין השאר כתב הנתבע כי הילד מטריד ילד הרבה יותר קטן. הורים אחרים ניסו למחות ואמרו כי "לא בהכרח מטריד! יכול להיות שרק רוצה לשחק ולא יודע איך לגשת"; "איך אפשר להגיד לילד לא לגעת בילד אחר? המטפלת צריכה לשים לב יותר לילדים ולהפריד ביניהם".

פרשת התעללות בגן ילדים בחיפה / ארכיון

הנתבע המשיך להגיב וכתב: "זה לא נראה משחק. מפיל ילד על הרצפה כל היום, גם תופס בצוואר. חייבים תגובה מיידית". ההורים ענו לו, ובין השאר ביקשו ממנו לא לעשות שיימינג לפעוט והסבירו לו שהם היו כועסים אם היו מתפרסמות תמונות של ילדיהם. בסופו של דבר הוצאו הנתבע ואשתו מקבוצת הווטסאפ על ידי מנהלת הקבוצה, וגישתם למצלמות האבטחה בגן נחסמה על ידי הנהלת הגן.

לאחר הפרסומים מנהלת הגן יצרה קשר עם הורי הפעוט ושיתפה אותם במעשיו של הנתבע, וכן ציינה כי בשיחה עם הנתבע ביקשה ממנו להתנצל בפני התובעים, אך הוא סירב בכל תוקף.

מצלמות אבטחה // אילוסטרציה, צילום: Getty Images/iStockphoto

בתגובה ההורים הגישו נגדו תביעה בגין לשון הרע ופגיעה בפרטיות. הנתבע טען כי התביעה הינה ניפוח חסר פרופורציה של האירוע, אשר מהווה זוטי דברים, שכלל לא היה מקום להביאו בפני בית המשפט ולא היה בפרסום התמונה משום השפלה של הקטין ושל התובעים. "הקטין בגילו ודאי לא היה מודע למתרחש, וחוסר הידיעה שלו שומט את הקרקע בעניין טענת ההשפלה שחווה", נכתב בכתב ההגנה.

כאמור, התביעה התקבלה בחלקה, והנתבע יפצע את ההורים ביותר מ־30 אלף ש'. השופטת כתבה בין השאר בפסק הדין כי ניתן לראות גם מתגובות ההורים אשר הגיבו לפרסומים, כפי שהובא לעיל, כי אף הם התרשמו שהמדובר בהתנהלות ובאמירות פוגעניות ומשפילות כלפי הפעוט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר