אוהדי הכדורסל בפיליפינים לא אהבו את שחקן נבחרת קנדה דילון ברוקס במשך רוב אליפות העולם האחרונה, והם דאגו להודיע לו על כך עם שריקות בוז בכל נגיעה שלו בכדור. הפורוורד - שעזב הקיץ את ממפיס והצטרף ליוסטון - הפך ל"רשע" הרשמי של ה-NBA במהלך הפלייאוף האחרון, כשלקח על עצמו את מלאכת השמירה על לברון ג'יימס והוצאתו מאיזון (מה שעבד למשחק אחד, ואז התפוצץ לו בפרצוף). הוא אפילו קרא לו זקן.
אבל אתמול, במהלך הניצחון על ארה"ב 118:127 בהארכה בקרב על המקום השלישי, שהעניק לקנדה מדליה ראשונה אי פעם במונדובאסקט, הקהל המקומי שר לו "M-V-P". למה? ובכן, ברוקס, שידוע בעיקר כשחקן הגנה נהדר, הפציץ לא פחות מ-39 נקודות.
1 צפייה בגלריה
ברוקס
ברוקס
39 נקודות ו-7 מ-8 מחוץ לקשת. ברוקס
(צילום: JAM STA ROSA / AFP)
מדובר במספר הנקודות הגבוה ביותר שקולע שחקן במשחק זכייה במדליה באליפות העולם אי פעם, כמו גם בשבירת שיא הנקודות לשחקן קנדי בתחרות, שהיה שייך לקארל ריד מ-1954. בנוסף, ב-18 השנים האחרונות רק שחקן אחד קלע יותר ממנו - דירק נוביצקי, שהפציץ 47 נקודות נגד אנגולה ב-2006.
"הוא זכה לחוסר הערכה במשך כל הקיץ הזה, אבל הוא שחקן לא ייאמן", אמר חברו לנבחרת קלי אוליניק. "הוא קורע את התחת כל יום. הוא מישהו שאתה רוצה שיילחם לצידך בחדר ההלבשה. ממש שמחתי לראות אותו משחק ככה. הוא רק השתפר כל משחק בשבילנו".
ברוקס קלע שבע שלושות משמונה ניסיונות במשחק. השחקן היחיד ב-30 השנים האחרונות שקלע שבע שלושות במשחק זכייה במדליה באליפות העולם הוא אחד בשם קווין דוראנט, שעשה זאת בגמר מול טורקיה ב-2010.
כנשנאל בסיום על היותו "נבל", אמר ברוקס: "זו רק פרסונה. זה כמו שקובי ברייאנט יצר את בלאק ממבה. זו האישיות שלי אבל רק על המגרש. אני אוהב את הילדים שלי, את המשפחה שלי, את החברים שלי לקבוצה".
זו ממש לא הייתה ההופעה הגדולה היחידה שלו במונדובאסקט. הוא סיפק תצוגת קלאץ' מרשימה במיוחד עם 22 נקודות (8 מ-12 מהשדה ו-3 מ-3 מחוץ לקשת) במשחק נגד ספרד במחזור האחרון של שלב הבתים השני - שהיה להיות או לחדול מבחינת שתי הנבחרות. אתמול הוא נבחר לשחקן ההגנה של הטורניר, זאת לאחר שהעבודה שלו על שחקנים כמו לוקה דונצ'יץ ואוון פורנייה הייתה גורם מרכזי לניצחונות המרשימים של קנדה.
על קריאות ה-MVP במשחק האחרון אמר: "זו הרגשה מדהימה לקבל הכרה במהלך המשחק. אבל אתה אף פעם לא לוקח את זה כמובן מאליו. אתה חייב להמשיך. הם יאהבו אותך כשאתה למעלה, כמו עכשיו. אבל כיהיה לך משחק רע, הם יחזרו לזה מיד. אז אתה תמיד חייב להמשיך לעבוד". ברוקס גם לא שכח להזכיר את חשיבותה של עבודה קשה לקראת המשחקים האולימפים 2024 בפריז: "העבודה לא נגמרת כאן. אני לא מסופק, אף אחד בנבחרת הזו לא מסופק".