העתודאים לעתיד עלולים להיפגע בגלל עיצומי המורים

הסיבה: לא ניתן להוציא זכאות לתעודת בגרות עבור לימודים אקדמיים • משרד החינוך מתכוון להגיש צו מניעה לבית הדין לעבודה • צה"ל: "מקיימים שיח בנושא מול המוסדות האקדמיים כדי למצוא פתרונות"

לימודי העתודאים בסכנה . צילום: ארכיון: ליאור מזרחי, קונטקט

מאות מלש"בים ("מיועדים לשירות ביטחון"), בני נוער שקיבלו צו ראשון ועוד לא התגייסו - אך התקבלו לעתודה האקדמית בצה"ל, לא יוכלו להתחיל את שנת הלימודים הקרובה כיוון שעיצומי המורים, הנמשכים גם בשעה זו, מונעים אפשרות קבלת אישור זכאות לתעודת בגרות ממי שאמור להתחיל לימודים בשנה א'.

ראיון עם יואב קיש// משה בן שמחון

בצה"ל מודים כי אם לא יימסרו הציונים בזמן - צפויה פגיעה במסלול העתודה האקדמי. במשרד החינוך מתכוונים להגיש צו מניעה לבית הדין לעבודה בנושא.

נסביר כי האוניברסיטאות הגדירו מועדים אחרונים להמצאת אישור הזכאות לבגרות, ומי שלא יעביר את האישור לא יוכל להתחיל את לימודיו. אוניברסיטת תל-אביב, למשל, הגדירה את המועד האחרון להמצאת אישור הבגרות ב־15 בספטמבר.

המשמעות היא ששנתון שלם של עתודאים, שכבר התקבלו למסלול העתודה בצה"ל, לא יוכל להתחיל בלימודיו בשנת הלימודים האקדמית הנוכחית.

לדברי עו"ד אלדד פלד, שפנה בשם עתודאים לעתיד למדור עתודה בצבא, ענף העתודה האקדמית אינו מודע לבעיה. התשובה שניתנה לפונים הייתה כי עניין זה הוא "בעיית העתודאי מול המוסד האקדמי", וכי ענף עתודה לא יתערב בנושא. פלד ביקש בשם מרשיו למצוא את הדרך להחריג את אלו שאושרו למסלול העתודה מול משרד החינוך לקבלת אישורי הזכאות, או לפעול מול המוסדות האקדמיים לקבלם ללא אישור הבגרות.

רן ארז. "מצפים מציבור המורים והמנהלים לקיים את העיצומים ככתבם וכלשונם", צילום: דודי ועקנין
השר יואב קיש. ביקש לקיים פגישה עם ארז בנושא העתודאים, צילום: אורן בן חקון

"זה נושא חשוב, שראוי שרשויות הצבא יפעלו לפתרונו בהקדם, על מנת להבטיח את תחילת הלימודים של דור העתיד של הקצונה האקדמית בצה"ל", אמר עו"ד פלד ל"ישראל היום".

מלשכת שר החינוך יואב קיש נמסר בהקשר העיצומים כי השר ביקש לקיים פגישה עם רן ארז. "לגבי הציונים לעתודאים ומסיימי י"ב בחברה הערבית (כדי להתקבל למוסדות האקדמיים) - לאור הדחיפות והפגיעה המיידית בתלמידים משרד החינוך יגיש צו מניעה לבית הדין לעבודה".

רן ארז ממשיך כרגיל

יו"ר ארגון המורים רן ארז פרסם, מצידו, מכתב שלפיו ארגונו מתכוון להמשיך בעיצומים, והודיע כי אין לקיים פעילויות כגון פעילויות מחוץ לכותלי בית הספר לאחר יום הלימודים, ישיבות, מתן ציונים ותעודות, הקלדת ציונים, טיולים, ועוד. "אנו מצפים מציבור המורים והמנהלים לקיים את העיצומים ככתבם וכלשונם כי בביטחון התעסוקתי והכלכלי שלכם עסקינן".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל מקיים שיח אל מול המוסדות האקדמיים ומשרד החינוך במטרה למפות פתרונות אפשריים. בוגרי העתודה הינם מרכיב מרכזי בבניין היכולת הטכנולוגית של צה"ל ומהווים חלק משמעותי בשדרת הפיקוד.

"בהתאם לכללי המועצה להשכלה גבוהה, נדרשת זכאות לבגרות לצורך קבלה למסלול העתודה האקדמית. במידה שלא יימסרו תשובות מן המניין על קבלה מהמוסדות האקדמיים עד פתיחת שנת הלימודים צפויה פגיעה בתהליך ובהזנת המסלול".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר