ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"בגין הפרות"

חברת הענק מפתח תקווה תשלם קנס כספי של מיליוני שקלים

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצומים כספיים בסכום של כ-2.2 מיליון ₪ על חברת אלטק מפתח תקווה בגין הפרות חוקי אוויר נקי ועיסוק ברעלים | חברת אלטק מייצרת מעגלים מודפסים לתעשיית האלקטרוניקה

שטרות כסף
שטרות כסף צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

המשרד להגנת הסביבה הטיל על חברת אלטק מפתח תקווה עיצומים כספיים בסכום כולל של 2,154,584 ₪ בגין הפרות שונות של היתר הפליטה והיתר הרעלים של החברה. בתום הליך אכיפה אחד, הטיל המשרד להגנת הסביבה עיצום כספי בסך 1,971,200 ₪ על החברה בגין הפרת היתר הפליטה לפי חוק אוויר נקי; בהליך אכיפה נוסף שניהל המשרד נגד החברה, הטיל עליה המשרד עיצום נוסף בסך 183,384 ₪ בגין עיסוק ברעלים ואחסון רעלים שלא כתנאי היתר רעלים והוראות החוק.

חברת אלטק מייצרת מעגלים מודפסים לתעשיית האלקטרוניקה. במסגרת סיורי פיקוח שקיים מחוז המרכז של המשרד להגנת הסביבה במפעל, עלו הפרות של הוראות היתר הפליטה של המפעל. הפרות אלו כללו אי הגבהת ארובות המפעל וניתוקן שלא כדרישות המשרד. אי תקינות ארובות המפעל עלולה להגביר את זיהום האוויר ולהוביל לפגיעה בבריאות הציבור והסביבה.

היתרי הפליטה שמוציא המשרד להגנת הסביבה למפעלים מאפשרים הטלת תנאים מגבילים על פעילות תעשייתית מזהמת, כך שתיעשה באופן שימנע ויצמצם את זיהום האוויר. הפרות היתר הפליטה עלולות להביא לפליטות ולזיהום אוויר באופן שיוביל לפגיעה בבריאות הציבור והסביבה. 

בעקבות הפרות אלו, פתח מחוז המרכז של המשרד בהליך אכיפה נגד המפעל כולל התראה ושימועים לתיקון ההפרות ולטיפול בהן. בתום הליך האכיפה, הטיל המשרד עיצום כספי בסך 1,971,200 ₪ לפי חוק אוויר נקי.

בסיורי פיקוח נוספים שקיים מחוז המרכז של המשרד במפעל, עלו הפרות נוספות של היתר הרעלים. בהפרות שהתגלו במהלך הסיור עלה כי אוחסנו חומרים מסוכנים על גבי רצפת המחסן בלא הפרדה בין קבוצות סיכון שונות, וכי בחצר בית העסק אוחסנו חומרי גלם מסוכנים בלא הפרדה מפסולת חומרים מסוכנים המיועדים לפינוי שלא כתנאי היתר הרעלים.

תנאי היתר הרעלים מחייבים את אלטק לאחסן חומרים מסוכנים חומציים ובסיסים בנפרד, עם קבלתם בעסק ובכל עת. אי קיום חובה זו הוא הפרה של תנאי בהיתר הרעלים של החברה, שלפיו יש להפריד חומרים העלולים ליצור ביניהם תגובה כימית. התגובה שעלולה להיווצר מהמגע בין החומרים השונים מסוכנת לציבור ולסביבה.

בעקבות הפרות אלו, פתח מחוז המרכז בהליך אכיפה נוסף נגד המפעל בגין עיסוק ואחסון רעלים שלא כתנאי היתר רעלים והוראות החוק בד בבד עם גרימת סיכון לבריאות הציבור והסביבה. בתום ההליך הטיל המשרד עיצום כספי על החברה בסך 183,384 ₪. 

"המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפקח על פעילותם של מפעלים מזהמים ועל עמידתם בהוראות החוק ובדרישות המשרד באמצעות היתרי הפליטה והיתר הרעלים, במטרה לשמור על בריאות הציבור והסביבה" נמסר.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד