כ-50 אריתריאים, החשודים במעורבות במהומות שהתרחשו בסוף השבוע בדרום תל אביב, הועברו למעצר מנהלי, כך נודע היום (שלישי) ל-N12. המעצרים המנהליים בוצעו כחלק מהליך של רשות האוכלוסין לטיפול במהגרים המעורבים בפלילים.

מעצרי החשודים בוצעו יומיים לאחר ישיבת השרים שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת לדון בהתפרעויות של מאות אריתריאים בת"א. בישיבה המצומצמת הציע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להכניס את כל רשימת העצורים, 52 במספר, למסלול המנהלי, מה שידרוש רף ראייתי נמוך יותר. הייעוץ המשפטי נתן את הסכמתו להחלטה הזו.

כאוס בדרום תל אביב

ביום שבת האחרון פרצו בתל אביב עימותים בין מתנגדי המשטר באריתריאה לתומכיו. מבקשי המקלט הגיעו לרחוב יד חרוצים בעיר כדי למחות על כנס תמיכה בשלטון באריתריאה שתוכנן להתקיים. שוטרים שהגיעו למקום החלו להתעמת איתם על מנת להשיב את הסדר הציבורי - ונתקלו באלימות קשה. כ-170 בני אדם נפצעו, בהם 15 מפגינים במצב קשה. כמו כן, נפצעו 27 שוטרים, בהם אחד במצב קשה.

מהומות בתל אביב בין תומכי המשטר למתנגדי המשטר הארי (צילום: איתי רון, פלאש 90)
מהומות בתל אביב בין תומכי המשטר למתנגדי המשטר האריתריאי | צילום: איתי רון, פלאש 90

מח"ש פתחה בבדיקה של פעילות כוחות הביטחון בעימותים בין מתנגדי המשטר האריתראי לתומכיו באזור דרום תל אביב, שכללה שימוש בירי חי. לטענת המשטרה, הכוחות בשטח חשו בסכנת חיים ממשית ולכן פעלו כך.