בניגוד גמור לתחזיות, דווקא סרביה וגרמניה ייפגשו מחר (ראשון, 15:40) בעיירה פסאי שבפיליפינים בגמר גביע העולם בכדורסל. הסרבים הגיעו לאליפות ללא ניקולה יוקיץ', אלוף ה-NBA והכוכב הכי גדול של דנבר, אבל הוכיחו לאורך הטורניר כמה כמות כישרון יש להם בסגל, בטח ב-86:95 על קנדה בחצי הגמר. הגרמנים, מנגד, מספקים טורניר חלומי, מקבלים אליפות נהדרת מדניס שרודר ואתמול הוכיחו זאת עם 111:113 בלתי נשכח על ארה"ב.
הסיפור הגדול אצל סרביה הוא על הקווים. הנבחרת תנסה להשיג מדליית זהב שלישית בהיסטוריה, אחרי אלו ב-1998 ו-2002. בפעם האחרונה שזה קרה מי שהדריך את הסרבים היה סבטיסלב פשיץ' (74), המאמן הנוכחי. 21 שנה אחרי הזכייה ההיא, נקבל שחזור של אותו הישג? "אם זה יקרה, יהיה מדובר בסיפור מהאגדות", טענו בתקשורת המקומית לקראת הגמר הגדול.
3 צפייה בגלריה
פשיץ'
פשיץ'
אגדה. פשיץ'
(צילום: Yong Teck Lim/Getty Images)
שחקן הנבחרת, פיליפ פטרוסוב, הוסיף: "כולם בבית רוצים שנזכה, בעיקר בשבילו. לא נעים לגיד את זה, אבל הוא לקראת סוף קריירת האימון. הוא קיבל את התפקיד כדי לנסות להביא מדליה, ועמד במשימה". גם כוכב העבר הספרדי, פאו גאסול, שמשמש כאחד משגרירי פיב"א בטורניר, פירגן לפשיץ': "הסיפור של המאמן הזה מעורר השראה. הוא מאותם מאמנים ותיקים שהתשוקה שלהם מדביקה את כל הסגל".
פשיץ', אגב, הדריך בין 2012 ל-2016 את גרמניה וכעת יוכל לזכות במונדובאסקט דווקא על חשבונה. "נקווה שהוא לא יהרוס לנו את החלום", נכתב ב"בילד" הגרמני.
3 צפייה בגלריה
נבחרת סרביה
נבחרת סרביה
שחקני סרביה בטירוף אחרי הניצחון על קנדה בחצי הגמר
(צילום: Yong Teck Lim/Getty Images)
לסרביה סגל עמוק, אבל שלושת הכוכבים שלה הם ללא ספק בוגדן בוגדנוביץ', ניקולה מילוטינוב וניקולה יוביץ'. בוגדנוביץ' הוא מלך הסלים (19.4 בממוצע) והמדד (21.6) של הנבחרת, מילוטינוב מלך הריבאונדים (9) ויוביץ' האסיסטים (6.4).
מהעבר השני, לגרמניה זו הופעה ראשונה בגמר והיא מקווה לסיים את הטורניר עם תואר היסטורי - אחרי הארד ב-2002. גרמניה היא הבלתי מנוצחת היחידה בטורניר ומלבד שרודר, היא יכולה להתהדר בשחקנים נהדרים כמו פרנץ ואגנר ודניאל תייס.
3 צפייה בגלריה
פרנץ ואגנר
פרנץ ואגנר
"מהיום הראשון שהתכנסנו הקיץ הזה, האמנו שאנחנו קבוצה מיוחדת". ואגנר
(צילום: REUTERS/Eloisa Lopez)
"מהיום הראשון שהתכנסנו הקיץ הזה, האמנו שאנחנו קבוצה מיוחדת ואפשר לנצח כל יריבה", הבהיר ואגנר. שרודר סיכם: "אני שמח להיות חלק מהמסע הזה, לשים את גרמניה עם מפת הכדורסל".