בעולם החדש לו נחשפנו בעקבות המעבר של כריסטיאנו רונאלדו אל סעודיה שמושך אליו שחקנים רבים אל הכסף הגדול שנשפך ללא הרף, סרחיו ראמוס הוכיח לנו השבוע שאפשר גם אחרת. בגיל 37 לבלם האגדי לא חסר דבר: הוא זכה באינספור תארים קבוצתיים ואישיים בריאל מדריד, בפריס סן ז'רמן ועם נבחרת ספרד. לאחר שנקשר לא מעט למעבר לכסף הסעודי או לליגה הטורקית, הוא בחר כאמור לחזור לקבוצת נעוריו במקום בו הכל התחיל.
שבר לה את הלב: ראמוס נולד וגדל בסביליה, במדיה ערך הופעת בכורה בקבוצה הבוגרת בשנת 2004 בגיל 18. לאחר עונה אחת בלבד, זה הספיק למועדון הפאר הספרדי ריאל מדריד לרכוש את הבלם הצעיר כשהוא בסה''כ בן 19, בלא פחות מ־27 מיליון אירו – ובכך נטש את קבוצת נעוריו לטובת הנוצץ והזוהר בבירת ספרד, במה שבהמשך גרם ליחסים לא פשוטים בכלל עם אוהדי הקבוצה, בכל פעם כשהגיע עם ריאל לאצטדיון הרמון סאנצ'ס פיחואן.
1 צפייה בגלריה
שחקן פריז סן ז'רמן סרחיו ראמוס
שחקן פריז סן ז'רמן סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס
(AFP)
הוא הפך במדיה לסמל למרות שהוא כאמור לא שחקן בית: במועדון מבירת ספרד, ראמוס שיחק במשך 16 שנה.
מהרגע הראשון אי אפשר היה שלא להתאהב בבלם הדומיננטי. ראמוס הציג בכל משחק לחימה בלתי מתפשרת, הקרבה, תשוקה עזה לסמל וגם במשך הקדנציה המפוארת היה אחראי כאמור ללא מעט רגעי קסם שחקוקים לנצח בהיסטוריה של המועדון הלבן, שהזכור מכולם התרחש בגמר ליגת האלופות של 2014 בדרבי מול אתלטיקו מדריד בליסבון כשנגח את שער השיוון הבלתי נשכח בתוספת הזמן של המשחק במה ששלח את המשחק להארכה, ושהוביל לזכייה בגביע האלופות העשירי של המועדון. הוא כבש במועדון הלבן לא פחות מ-101 שערים! נתון פשוט בלתי נתפס עבור בלם.
הניסוי הלא מוצלח בפריז: כאמור ביוני 2021 נפל דבר בכדורגל העולמי ובריאל מדריד בפרט. המועדון הלבן והשחקן הודיעו על פרידה שהפתיעה ובעיקר העציבה לא מעט אוהדים. היעד החדש שנבחר: בירת צרפת, בחוזה לשנתיים והצטרפות לקבוצת הכוכבים בפ.ס.ז' יחד עם קיליאן אמבאפה, ליונל מסי וניימאר. את הסוף כולנו יודעים: הפרויקט השאפתני נכשל בענק, מהרביעייה הנוצצת נשאר רק אמבאפה (יש שיאמרו שהוא תיכנן את זה מראש). מסי בארה''ב, ניימאר בחר בכסף הסעודי וראמוס בסביליה. אפשר לסכם את השנתיים האלו ככישלון אחד מהדהד. ''הדרים טים'' לא הצליח במשימתו להביא למועדון הפריזאי את מטרת העל שלו - זכייה בליגת האלופות וניכר היה שכולם רק מחכים להפרדת כוחות.
חוזר למקום בו הכל התחיל: לאחר ששמו נקשר ללא מעט מועדונים, ביניהם איחוד עם חברו הטוב מריאל מדריד בנזמה באל איתיאחד מעבר לטורקיה, הבלם הוותיק שם סוף לכל השמועות והספקולציות ובסרטון מרגש ברשתות החברתיות הודיע על חזרתו הביתה בנאום מרגש. כעת מצפים לו אתגרים לא פשוטים בכלל במועדון האנדלוסי: שיקום היחסים ובניית האמון מחדש עם האוהדים שעדיין כועסים עליו, ולעזור למועדון להתרומם מחדש במסלול הניצחונות, כשהקבוצה ניצבת במקום האחרון לאחר פתיחת עונה נוראית עם שלושה הפסדים ברציפות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.