אחרי שהושלמה תמונת חצי גמר הנשים הראשון באליפות ארה"ב הפתוחה – קוקו גוף (6 בעולם) נגד קרולינה מאחובה (6) – יצא הערב (רביעי) לדרך הקרב על שני המקומות הנוספים בחצי הגמר השני. הראשונה לעלות הייתה ארינה סבאלנקה (2 בעולם) שגברה ללא קושי מיוחד על קינוון ז'נג (23) הסינית 4:6, 3:6 ורשמה העפלה שלישית לארבע הגדולות של הטורניר.
המערכת הראשונה הסתיימה עבור הבלארוסית ללא קושי מיוחד, כשאיבדה משחקון אחד בלבד לשחקנית הצעירה ביותר בשמינייה הגדולה בטורניר (20) אחרי גוף בת ה-19. במערכה השנייה היה נדמה שהסינית מצליחה לאיים על העליונות של סבאלנקה (2:3) אבל רצף של 4 משחקונים מצד המדורגת שנייה הכריע את ההתמודדות. בחצי הגמר השני מרקטה וונדרושובה הצ'כית (9) ומדיסון קיז האמריקאית (17). יתמודדו על הכרטיס הרביעי לארבע הגדולות.
3 צפייה בגלריה
סבאלנקה
סבאלנקה
סבאלנקה
(צילום: AP Photo/Seth Wenig)
3 צפייה בגלריה
צ'ינוון ז'אנג סבאלנקה
צ'ינוון ז'אנג סבאלנקה
היה גדול עליה. ז'אנג
(צילום: AL BELLO / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
כזכור, במשחק שפתח את שלב רבע הגמר בנשים העפילה קוקו גוף (6, ארה"ב) לראשונה לחצי הגמר של התחרות. בת ה-19 ניצחה את ילנה אוסטפנקו (20, לטביה) 0:6, 2:6 אחרי שעה ושמונה דקות בלבד.
המשחק ההיסטורי עבור הצעירה היה גם הטוב ביותר שלה עד כה בטורניר, לאחר שבשלושה מארבעת הסיבובים הקודמים היא נזקקה לשלוש מערכות על מנת להכריע את היריבה. הפעם היא עשתה זאת אחרי שהפסידה שני משחקונים בלבד. זה גם היה הניצחון הגבוה בקריירה שלה בטורניר מייג'ור. גוף הפכה לבת העשרה האמריקאית הראשונה ולטניסאית הצעירה ביותר שמעפילה לחצי הגמר בגרנד סלאם הביתי, מאז סרינה וויליאמס ב-2001.
3 צפייה בגלריה
קוקו גוף ארה"ב הפתוחה
קוקו גוף ארה"ב הפתוחה
קוקו גוף ארה"ב הפתוחה
(צילום: Robert Deutsch-USA TODAY Sports)
בשלב הבא, כאמור, תפגוש גוף את קרולינה מוחובה (10, צ'כיה), שגם היא לא התקשתה בכלל בדרך לחצי גמר ראשון בקריירה באליפות ארה"ב, כשניצחה את סורנה קירסטאה (30, רומניה) 0:6, 3:6. מדובר היה במפגש הרביעי השנה בין שתי הטניסאיות הללו, והצ'כית בת ה-27 מוליכה כעת 1:3.