בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל דן היום (רביעי) בערעור שהגיע תובע ההתאחדות הכדורגל עו"ד ניר רשף, נגד ההחלטה שלא להפעיל את עונש העל תנאי שעומד נגד מכבי חיפה, זאת בעקבות שימוש אוהדי באבוקות במשחק אלוף האלופים נגד בית"ר ירושלים.
בנוסף עמדה הקבוצה לדין על "התפרצות אוהד לשדה המשחק והתפרעות אוהדים. זאת לאחר שבדקה -19 הודלקו והושלכו אבוקות מהיציע הצפוני ובעקבות כך הופסק המשחק במשך שלוש דקות". במסגרת הפסיקה ואי הפעלת על התנאי, נקנסה האלופה ב-60 אלף שקל. על ההחלטה הזאת, כאמור, ערער התובע.
2 צפייה בגלריה
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
אלוף האלופים מכבי חיפה בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
"יש לנו דו”ח שופט פשוט וברור, שבסעיף אחד מצוין אבוקות שנזרקו מהיציע וכתוצאה מכך נפסק המשחק", אמר בדיון עו"ד רשף. "לפי החלטות קודמות של בית הדין נאמר כי כשהמשחק נעצר מזריקת אבוקות, אז העונש הוא בנסיבות מחמירות. אז העניין לא ברור לי. אם בית הדין סבור שדו”ח השופט אינו מהווה ראייה מכרעת, זה משנה את הדרך שבה אנחנו מסתכלים על כל תיק".
עו״ד עופר בן אסא, שמייצג את האלופה אמר בתגובה: "נסיבות מחמירות הן כשמן, מחמירות, וצריך אירועים חריגים כדי להרשיע בנסיבות שכאלה. מתפקידה של התביעה להוכיח כי הנסיבות הן מחמירות, משהו שלא קרה. והתקנון מציין כי בית הדין יחליט מה הן נסיבות מחמירות, על פי מה שהוגש בפניו, ומה שהוגש הינו סתמי. זה לא דומה למקרה שמכבי ת"א הדליקה 40 אבוקות".
2 צפייה בגלריה
ניר רשף
ניר רשף
"צריך לתקן". ניר רשף
(צילום: אורן אהרוני)
הדיינים אמרו בתגובה: "באירוע הזה המשחק הופסק לשלוש דקות, ובנוסף לאירועים קודמים של הקבוצה, זה לא גורר 'נסיבות מחמירות'?. אתם חייבים להבין שהפחתת הנקודות היא לא רק בגלל המקרה, אלא כי יש פה הצטברות מקרים - וזה מה שגורר לטענה להפחית נקודות".
רשף הסביר את עמדתו: "הפועל ת"א הועמדה לבית דין בשנה שעברה בערבות השלכת אבוקות והואשמה בנסיבות מחמירות, מה שהוביל להורדת נקודה. בנסיבות האלה, בית הדין טעה לדעתי וצריך לתקן".